Já tomu říkám cesta za lepším životem

Já tomu říkám cesta za lepším životem

Anotace: Krátka, poměrně smutná povídka inspirována skutečnou událostí.

Zbalil jsem se, loučím se se svým malým bytem a odcházím. Nemám ani moc věcí, s rezervou je všechny naskládám do nevelké cestovní tašky. Pocit u srdce, který už mám několik týdnů, víc a víc prohlubuje a svírá celé mé tělo. Snažím se to nějak překonat, nepoddávat se tomu a přestat se tím užírat, ale není to vůbec jednoduché. Otvírám dveře, naposledy se ohlížím a zase dveře zavírám. Z druhé strany. Zavolám si výtah. Když přijíždí, nastupuji do něj a mačkám číslo mínus jedna. Jedu totiž ještě do sklepa, vyzvednout si pár věcí. Jedu poměrně dlouho, panelák patří k největším ve městě. Když zrovna nic nedělám, je to příšerné. I cesta výtahem je pro mě nesnesitelná. Znovu nad tím vším přemýšlím. Dobře, všichni mě opustili, tak já učiním stejně. Odjíždím z města. Tady to všechno začalo a já chci od toho pryč. Vlak mi jede za půl hodiny. Tak, na nádraží jsem za patnáct minut, po cestě si koupím něco k jídlu. Vcházím do večerky, kde si prohlížím zboží. Určitě se bude hodit něco k pití. Spatřím láhve s alkoholem a není jich tu málo. Najednou mi hlavou proletí myšlenka utopit starosti třeba v rumu. Ne, blbost. To už jsem přece zkoušel a nikdy to nepomůže. Někdy vystřízlivět musím vždycky. Natahuji pro to ruku po minerálce. Po té aspoň nebolí hlava. Když už mám vše vybráno, jdu k pokladně a ze zadní kapsy u kalhot vytahuji docela plnou peněženku. Peněz mám teď dost, jelikož jsem si s sebou vzal veškeré úspory. Po cestě na nádraží si to, snad už po tisícáté. znovu probírám. Můj život a aktuální stav. Je mi 20, peněz mám dost a stejně jsem sám. S rodiči jsem rozhádaný a vlastní bratr mi přebral holku. Po každé, když to vzpomenu, se zase ten šílený pocit prohlubuje. Tak jsem tu, vlak by měl jet za dvě minuty. Čekám, čekám. Ah! Je tu, těším se jak malé děcko a zároveň mě to užírá. Posadím se a vlak se po chvíli rozjíždí. Achjo, v hlavě se mi to znovu promítá. Bráním se, ale nemůžu to ovlivnit. Co je to? Trest za cosi? Ještěže už odjíždím, můj plánovaný odjezd je konečně tu! Když si tohle řeknu, uklidní mne to. Možná je to radost, úspěch, úleva, odpočinek. Můžete to nazvat jak chcete. Já tomu říkám cesta za lepším životem...
Autor Jerry_6, 30.03.2012
Přečteno 285x
Tipy 2
Poslední tipující: jitka.svobodova
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Není to asi snadné rozhodování.Přeju Ti, aby vše dobře dopadlo.***

01.04.2012 21:00:38 | jitka.svobodova

Nemám ráda, když je něco zbytečně dlouhé, ale tohle je moc křátké i na mě. Moc křátké.

30.03.2012 22:37:46 | myší královna

Díky. Jinak tohle je schválně stručné, je to něco jako dopis na rozloučenou a ten většinou bývá hodně stručný.

30.03.2012 22:42:34 | Jerry_6

Och. Pardon.

30.03.2012 22:43:16 | myší královna

Jej, jsem tu zaregistrovaný teprve pár minut. Nechci se s nikým hádat. Díky za názor.

30.03.2012 22:46:53 | Jerry_6

Však já taky ne, i když jsem tu už asi pět let :D Není za co.

30.03.2012 22:48:19 | myší královna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí