NEOPAKOVATELNÝ ZÁŽITEK

NEOPAKOVATELNÝ ZÁŽITEK

Anotace: Statisíce tomu uvěřili

Příběh, který se udál již v roce 1965 a je stále k posluchu, protože svým způsobem je výjimečný původem, napětím děje a v tomto slzavém údolí často i rozveselí.
Toho dne jsem měl odpolední směnu a tak jsem bezstarostně při poslechu rozhlasového vysílání v pohodlí trávil dopoledne. Tenkrát jsem vlastnil špičkový přijímač zn. Stradivari se čtyřmi reproduktory, což v té době představovalo "plastický zvuk", jakéhosi předchůdce budoucího sterea.
Při jednom hlášení jsem zbystřil pozornost. Hlasatelka totiž sdělova-
vala, že československý rozhlas pro své věrné posluchače připravil nečekané překvapení. Bude spočívat v tom, že jedna skladba by měla vyznít stereofonně. K tomu je však potřeba připravit dva hrnce o obsahu cca 2-3 a 4-5 litrů. Co s nimi, vyplyne z dalšího hlášení.
Hrnce jsem podle návodu umístil na rádio, otvory ke zdi a každý na jinou stranu od středu přijímače v úhlu 45 stupňů a postavil se v doporučené vzdálenosti od přijímače. Po krátké přestávce skutečně zazněla svižná jihoamerická samba. Žádnou změnu v reprodukci a hlavně v barvitosti tónů jsem nezpozoroval, i když jsem několikrát hrnci posunul. Stále nic a proto jsem netrpělivě čekal na závěrečné zhodnocení tohoto pokusu.
Ten byl velmi stručný a nečekaně překvapivý. "Všem posluchačům se co nejsrdečněji omlouváme a připomínáme, že dnes je l. dubna - apríl!"
Jen jsem protáhl obličej, patřičně rozladěný popadl hrnce a odnesl je zpět do kuchyně. Oknem jsem ale zahlédl, že v protějším paneláku i jiní obyvatelé poletují v kuchyních s hrnci, což mne teprve pobavilo a rozesmálo. Ale především jsem byl potěšen, že jsem nenalétl sám.
Současně to byl, snad stále dodnes je, varujícím poznatek, jakou bezmeznou důvěru ke sdělovacím prostředkům chováme a kolikrát jsme na to, zvláště potom, doplatili.
Autor RU 82, 01.04.2012
Přečteno 331x
Tipy 7
Poslední tipující: vandule
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To nemá chybu :)))

12.04.2012 13:58:11 | vandule

Pěkné:-), jen zase jako u předešlého díla(někoho jiného) prozrazuješ pointu už v názvu, ještě než jsi se dostal k závěru, každýmu bylo jasné právě z názvu povídky, že hrnce jsou apríl a je to škoda.

02.04.2012 09:59:39 | kočkopes

Máš pravdu. Děkuji!

02.04.2012 10:06:29 | RU 82

Kategorie neladí, v nadpisu překlep, ale zasmála jsem se;)

01.04.2012 14:11:16 | Lilien

Byla´s rychlejší. Než jsem to "nainstaloval"
měla´s to přečtené. Souvislost nějak ani nechápu.
I tak děkuji za spolupráci a zdravím!

01.04.2012 17:28:46 | RU 82

Ještě malý překlepek v prvním řádku a dovětek - první nadpis mi přišel příhodnější, nejde o detektivku, kde nesmí být znám vrah už v nadpisu humorné miniatury:)

02.04.2012 13:22:35 | Lilien

Vážně si mne pobavil, moc hezký apríl;)

01.04.2012 18:40:15 | Lilien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí