Fousatá návštěva

Fousatá návštěva

Anotace: :-)

Onehdy jsme byly s Adélkou pár dnů samy doma. Manžel, jako tradičně, odjel na služební cestu. Celkem si vystačíme samy, takže to pro nás nepřináší žádný velký stres. Tedy aspoň většinou. Tentokráte to ale bylo jiné. První den ráno se Adélka ráno probudila, běhala z pokoje do pokoje a za pokřikování "kde je, kde je?" prohledávala každý kout. Měla jsem za to, že hledá tátu a tak jsem tomu nevěnovala příliš pozornost. Protože však takhle obvykle nevyvádí, po nějaké chvíli mi to nedalo a ptala jsem se, co že to tak usilovně hledá.
"Fousatýho pána, přece...." zněla samozřejmá odpověď, jako by to bylo nad slunce jasné.
"Jakýho pána, Adélko?"
"No toho fou-sa-tý-ho, mami."
"Aha... fousatýho, říkáš? A kde byl?" začínám se nějak ztrácet.
"No u postýlky stál, koukal na mě."
A je to tu, cítím mrazení v zádech a stojící chlupy vzadu na krku. No paráda, máme doma strašidlo a to ausgerechnet zrovna, když je manžel v tahu.
"A byl na tebe aspoň hodnej, ten fousáč?" učiním poslední nejistý pokus.
"Byl, moc, podával mi hračku, když mi spadla z postýlky." září Adélka.
Uff, aspoň, že je hodnej. Tak má fiktivního kamaráda, no bóže, to má spousta dětí.... Teda, ale útěcha je to mizerná.
Celý den se už o pánovi nezmínila a já se v tom raději nevrtala.
Až u večeře se mi Adélka dlouze zadívala přes rameno směrem ke dveřím a zajásala:"Tady je, mami mami, podívej, tam je fousatej pán. Támhle stojí a usmívá se na nás."
Kristova noho, už se mi zas zježily ty pitomý chlupy. Že já si ten krk oholím!
Pomalu se otočím tím směrem a nikde ani noha (díky bohu, musím říci). Adélka se už zase vrtá v jídle a dělá jako by nic.
Následující dvě noci jsou krušné. Nechávám rozsvícenou lampičku, puštěné rádio a spím jen na jedno oko.
Několik dní je ticho po pěšině, až posledního rána mě vzbudí Adél, stojící vedle mojí postele."Maminko, byl tu zase fousatej pán."
"Kde? Kdy?" rozhlížím se a mnu si oči.
"Tady, spinkal u tebe v postýlce..... Tady hajal." Ukazuje prstíkem na manželovu půlku.
"No kurvadrát, tak to už je moc." ujede mi ze rtů a vyskočím z postele, jako namydlenej blesk. Cestou do koupelny urputně přemýšlím, je-li možné, aby mělo tříleté dítě tak morbidní smysl pro humor.
Naštěstí se odpoledne vrací manžel domů. Po velikém vítání se sám nabídne, že Adélku vykoupe. Zatímco vařím večeři, z koupelny se ozývá radostné pískání, šplouchání a rozprávění. Konečně jsou zase věci, jak mají být, pomyslím si.
Z koupeny pak vyběhne rozjásaná Adélka a krapet zaražený manžel. U večeře panuje podezřelé ticho, ale lepší mlčení, než řeči o strašidlech, říkám si.

"Proč se tváříš jako kakabus?", ptám se večer manžela.
"Nechceš mi něco říct?" odpoví napjatě.
"Vlastně jo, myslím, že tu straší," odpovím.
Manžel nevypadá, že by ho zajímalo nějaké strašení a jeho reakce mi celkem vyrazí dech.
"Adélka mi řekla, že u tebe v posteli načapala nějakého pána s fousama.....Taaaaaaak??? Co mi k tomu řekneš?"
Autor Honey_star, 12.09.2012
Přečteno 519x
Tipy 8
Poslední tipující: Lenka Krásnodvorská, hanele m., czokies
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobré čtení. Děti dovedou rodičům nechtěně zamotat hlavu dokonale. Jen by mě zajímalo, jak to s tím imaginárním fousáčem pokračovalo, nebo zda s návratem tatínka zmizel neznámo kam.

13.09.2012 16:41:07 | Aliwien

já právě doufám, že už se nevrátí.... Ale právě mám obavu, že je to čtverák a čeká, až zase budeme samy doma :-)

13.09.2012 18:26:21 | Honey_star

To byl santa claus.. .))) nezaráží tě, že Adélčin imagonární kámoš je evidentně starej? :D

13.09.2012 13:06:25 | czokies

no zaráží, ale co už nadělám :-)
hlavně že je hodnej.
a naštěstí se u nás už nějakej ten čas neukázal, jak víš :-)
Doufám, že už se neobjeví! Teda vlastně zítra jede Kuba na služebku, tak možná.... :-)

13.09.2012 14:04:54 | Honey_star

Držím palce aby ne.. :D

13.09.2012 14:26:22 | czokies

Tady jsem pointu předpokládal po nástupu fousatýho pána:).Pěkně se to četlo a když maminka přitvrdila na kurvadrát,musel jsem se usmívat.Pěkně jsi mi dnes to zrní nasypala, tak jen tak dál:).

12.09.2012 18:18:06 | kočkopes

jooo a maminka umí přitvrdit i daleko víc, abys věděl :-)

12.09.2012 18:23:46 | Honey_star

myslím, že se zkušenostma s jinou maminkou, si to dovedu představit:D

12.09.2012 18:25:34 | kočkopes

:-) děkuju
to nemá být zrní, ale granule.
No s pointou prostě není každý den posvícení, to je jasná věc :-)

12.09.2012 18:23:16 | Honey_star

a řízečky by nebyly?:D

12.09.2012 18:31:00 | kočkopes

řízečky neeeee, já děsně nerada stojím u pánve a smažím. Prská to a je to děsná ztráta času :-) Ale můžu vrazit nějaké maso do trouby a nabídnout pečeni, to se dělá jaksi samo od sebe i bez mého postávání :-)

12.09.2012 18:38:20 | Honey_star

Tak jo, pečeni taky beru:D.To se těším:D

12.09.2012 18:48:25 | kočkopes

!úžasné!

12.09.2012 15:00:12 | Lilien

moc děkuju, Lilien :-)

12.09.2012 18:24:08 | Honey_star

Já děkuji za počteníčko jenž vyloudilo mi příjemné chechtáníčko;)

12.09.2012 18:26:16 | Lilien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí