Z pohovoru s navrženým kandidátem strany

Z pohovoru s navrženým kandidátem strany

Anotace: bylo, bylo za reálného socíku

Jakého vzdělání jste dosáhl?

Vzdělání jsem dosáhl školního, tedy kvůli škole během povinné školní docházky, dvakrát jsem ale propadl, ze zeměpisu a z ruštiny. Na mapě jsem nedokázal ani na třetí pokus ukázat, kde leží hlavní město SSSR, a to je Moskva, jak jsem se později doučil. Nic nezměnilo na situaci ani to, že Paříž jsem našel na první pokus a zpaměti jsem dokázal vyjmenovat od západního až po východní pobřeží všechny státy USA. No a s ruštinou tomu bylo tak, že jsem až po pololetí posledního ročníku zjistil, že používá podivný druh písma mně doposud neznámý, azbuku. Z důvodu takového dosaženého vzdělání jsem šel pracovat do fabriky, kde už můj děda byl zaměstnán. Zlé jazyky tvrdí, že zde působil údajně i jako stávkokaz. Babička však o tom nikdy nemluvila, ani když byla vdova.

Jaké byly Vaše postoje v krizových letech 1968, 1969?

Za své postoje v těchto letech, jak správně říkáte krizových, jsem byl několikrát usazen a jednou jsem dokonce seděl, než mi bylo řádně vysvětleno a než jsem doopravdy pochopil, že se jednalo o jinou revoluci než v roce 1948, a to o revoluci zvanou kontra. Bylo mi taky řečeno, že kontra neprošla a také nikdy neprojde. Byla mi doporučena i literatura, tedy knihy k nápravě a objasnění věcí tehdejších, např. velmi pěkná kniha, v jejímž názvu bylo něco o drhnutí, ale momentálně se mi to přesně nevybavuje. Ta se mi tak líbila, že jsem ji četl asi třikrát a je mi už všechno jasné. Jo a také velmi poutavé čtení bylo Poučení z krizového vývoje ve straně a společnosti, tak dobře by to snad ani generální soudruh Brežněv nedokázal napsat. Přečetl jsem to s takovým zaujetím jako Černé barony.

Jaký měla vliv nová politika strany po roce 1968 na Váš další vývoj?

Řekl bych že dvoupólový, kladný i záporný, neboť jsem se již dále nevyvíjel, dospěl jsem a vše pochopil poměrně brzy. Bylo to zřejmě vlivem těch událostí, které se tehdy udály a odehrály a mnozí i udávali. Rozhodně se opřeli o bratrskou pomoc a o okupaci nemohlo být ani řeči, setrvával jsem tehdy tedy v mlčení, jež však souhlas rozhodně neznamenalo.

Čtete stranický tisk?

Jako noviny? Tak to ano, Svobodné slovo a Krajanské listy, které mi půjčuje soused, vždy jak je dostane z kapitalistické ciziny. Zajímá mě v našich novinách sportovní stránka a války ve světě, které rozpoutávají krvežízniví imperialisté a taky návštěvy delegací. Člověk se dočte v novinách o místech, kam se nikdy nepodívá, ale někdy to může vidět i v televizi, kolikrát i z letadla jako na dlani.

Jaké jsou Vaše rodinné poměry?

Tak to víte, někdy všelijaké, doma, ale na veřejnosti spořádané, v neděli i do kostela zajdeme, no vlastně spíš zajedeme někam, kde nás neznají, moc se nehádáme, když tak někdy jen se synem o politice a taky kvůli poslouchání Svobodné Evropy.

Víte, že Svobodná Evropa je štvavá vysílačka?

No právě že jsem se to taky dověděl, proto říkám synovi, aby to rádio neměl tak nahlas, že by to mohl slyšet druhý soused, který je u SNB a určitě to taky ví, ale zakázané to prý není.

Pozn. kádr.odd.: Vzhledem k nutnosti splnit plán. počet kandydátů strany z děl.prof. dop. přijmout, ale vjenovat zvíšenou pozornost. Ze stranického tisku čte nejdříve sportovní zprávi. Častěji školit !!!
Autor Heron, 14.01.2007
Přečteno 310x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkné. Tohle mladí nemůžou pochopit, to se musí zažít.

17.01.2007 20:28:00 | Pavel D. F.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí