Jak jsme si ve starých Nuslích hezky hráli

Jak jsme si ve starých Nuslích hezky hráli

Anotace: Není nad dětské radovánky :-)

Když se psal rok sedmdesát, počítače u nás ještě nebyly, a tak jsme s klukama byli pořád venku.Nikdy jsme se nenudili, a vždy jsme něco zajímavého vymysleli.
Tak například takové čoudivky.Čoudivky se, ale musely nejdříve vyrobit,
a tak se vzal alobal, a další "ingredience", a šlo se na věc.
Návod neposkytuji, jelikož jsem již rozumný chlap:-), a nechci míti na svědomí vyhořelý dům.
Pouze tedy popíši, jak taková čoudivka vypadala.

Z alobalu se tedy udělal takový deseti, patnácti centimetrový válec,
který se na jedné straně uzavřel jakoby špicí, a dutý otvor se pak napěchoval materiálem, který nechám raději v utajení.
Pak se do druhé strany válce, teď už skoro rakety, strčila tužka,
která se alobalem obtočila.Následně se tužka vytáhla,
a tryska byla hotová.
No, a pak jsme už jen chodíli po ulicích, a vzpomínali, která pak to babka na nás při koledě volala esembáky, tedy policajty, a nadávala nám při tom do žebroty, a chuligánů.
V Nuslích žilo takových babiček hodně, a tak jsme si vždy rychle vzpoměli:-).Potichounku jsme pak vešli do chodby domu, až před samotné dveře babky udavačky, a nastražili uši.Chodili jsme většinou ve třech, já, Vašek, a Dušan.
Dušan Žemlička, přiblblé jméno, že?Když jsme ho chtěli naštvat, tak jsme mu říkali rohlíčku:).No, abych neodbočoval.

Zkrátka jsme nastražili uši, hlavně pro to, abychom zjistili,
jestli babka nemá psa.Pokud jsme žádného neslišeli, tak se šlo na věc,
aby bylo pořádně veselo:-).
Do kapesníku se uchopila raketka, někdy i dvě:-), a to za špičku.
Pak se pod ní zapálila jedna, dvě, sirky, aby se palivo zahřálo,
a za cirka deset vteřin začal z trysky utnikat světle šedý čoud, a proto tedy ten název čoudivky.

Měli jsme to již dobře odzkoušené, a tak jsme věděli přesně, kdy raketa vzlítne, a bude nekontrolovaně lítat, sem a tam.
Nejlepší na tom všem bylo to, že tento malý vynález vytvořil nevídanou kouřovou clonu, a nevídanej štiplavej smrat:-).
No, a pak už jsme jenom zazvonili na zvonek babky, většinou i u sousedů:-),
a s ohromným vítězoslavným řevem jsme brali schody po třech.
Vždycky jsme ještě utíkali raději o kus dále, už jen proto, co kdyby měla babka udavačka pejska, a to se nám už také stalo, ale to zas až příště:-)
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 21.03.2013
Přečteno 421x
Tipy 1
Poslední tipující: Robin Marnolli
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ještě bych jen učísnul hrubky, ale jinak...jako z vyprávěn mého táty...teda ne přesně to, ale daroval mi sešit na výrobu výbušnin, a dělali jsme je spolu...dodnes jsem mu vděčný za jeho péči:-)
(všechny končetiny mám:-)
RM.

21.03.2013 19:52:12 | Robin Marnolli

Jo, jo, gramatika to byla vžycky moje slabost:-(, příště si dám větší pozor, no, ale ještě si to za chvilku raději ještě jednou přečtu.To, že máš fajn tátu, toho si važ, to musí být bezva věc.

21.03.2013 20:42:28 | Jeněcovevzduchukrásného

Dobrej táta je nedocelnitelná věc...dokonalý není, ale nevím..našel bych lepšího? :-)
RM.

21.03.2013 21:28:02 | Robin Marnolli

Je to tak, nikdo není dokonalý.:-)

22.03.2013 09:09:45 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí