Moje první trofej

Moje první trofej

Anotace: ..aneb "Když jsem byla malá"

Fantazie je mocná zbraň, kterou si člověk musí pěstovat a šlechtit, nebo jeho duše umře. Nejvíc se takovému pěstění dopřává v době dětství. V tomhle krásném období lidského života si člověk může bez výčitek okolí vozit v kočárku panenky, tahat za sebou na špagátku dinosaury, lítat po domě polonahý s indiánskou čelenkou, učit slepice mluvit, nebo si osedlat psa.
I já jsem si všech takových činností užívala dosyta. Když mě však všechny postupem času omrzely. Našla jsem si novou libůstku, ke které mě dovedl kamarád Jirka. S jeho pomocí se obroušené prkýnko stalo kulovnicí, stará, zelená, doma nalezená kšiltovka se proměnila ve vkusný myslivecký klobouk a Jirkův starý oříšek Dax byl náhle v mých očích loveckým psem. Scházeli jsme se tak nějak obden. Obcházeli jsme po lese, dělali důležité pochůzky, kontrolovali ptactvo a lesní zvěř, do pusy sbírali maliny a do kapes houby. Lesy mezi Plhovem a Babím byly naším revírem.
Jako každý správný myslivec jsem i já chtěla mít trofej. Umluvili jsme se tedy, že půjdeme střelit srnce, který se večer co večer pásl na louce u Smrčiny.
Sešli jsme se v 6 hodin u Našeho dubu a vyrazili dobře známou lesní cestičkou přes temné smrkové lesíčky a kouzelné lesy listnaté. Když jsme přišli na pole a měli před sebou oni louku u Smrčiny jako na dlani, pátrali jsme očima, kde je náš lovecký cíl.
Nezklamal. Byl tam. V celé své kráse se tam popásal statný srnec s krásným parožím. Plížíme se k němu. Když od něj v trávě ležíme slabých sto metrů, řekne Jirka: „ teď je tvůj, běž“. A tak se plazím po zemi, nejlépe jak dovedu, tajně jako slon a rychle jako želva. Zkrátka dělám, co můžu. Věřím,že se tak plazívají všichni myslivci, věřím své dřevěné zbrani, věřím Jirkovi, věřím, že srnec padne k zemi. Věřím plně tomu okamžiku.
Usoudím, že jsem dost blízko. Zkontroluju cíl. Nabiju. Namířím. Odjistím. Namířím znovu. A pálím. Prásk! Slyším ten výstřel a vidím srnce na zemi.
Vůbec mi nevadí, že to byl výstřel, pro efekt, z Jirkovy staré kapslové pistolky ani, že srnec ve skutečnosti odběhl někam směrem k jezírku.
Já tam stojím. Hrdě, neohroženě a vítězoslavně. Užívám si svůj triumf.
Ačkoliv jsem později poznala, že myslivost není pranic pro mě, zvíře bych v životě nestřelila, stejně se mi na to krásně vzpomíná. A přesto, že to není žádný extra příběh, je to přesně to, co se mi vybaví, řekne-li se „Když jsem byla malá“. Protože dětství je o fantazii. A především o fantazii, stejně tak, jako by měl být náš celý život.
Autor Monsterka, 09.02.2014
Přečteno 557x
Tipy 11
Poslední tipující: Orist Grey, enigman, Inna M., danaska, Metal Lady, jitoush
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nejdražší Monsterko,
po přečtení Tvého komentáře u své věci, jsem si Tě drobek proklepla. Často chválím lidi, kteří mají správně gramatiku, na rozdíl od moderátorů Televizních novin, vědí, že existuje střední rod, jejich věty dávají smysl apod. U Tebe se mi to ale zdá zbytečné, jako chválit tě, že hezky dýcháš a vzorně Ti bije srdce. Tady už se lze věnovat nadstavbovým hodnotám.
Působíš jako neuvěřitelně moudrá a naivní zároveň. Jako někdo mnohem starší, než jsi, ale na druhou stranu čistší než bys v tomhle věku být měla. V patnácti jsem Svět viděla daleko darwinovštější. Myslím, že bys byla dokonalým člověkem pro dokonalý Svět. Máš velkou vnitřní krásu (nebo jsi neuvěřitelně dobrá lhářka; P) a pokud je Tvá profilová fotka Tvá, myslím, že se Ti ani nedaří tajit to navenek :)
Ale k lovu na srnáka se nemohu nevyjádřit! Já to zkoušela asi v pětadvaceti. Doplížila jsem se na šest dlouhých kroků (když už byl prchlý, tak jsem se tam pokusila o provaz, abych to změřila) za něj a zarazila se. Teď co!? Teď ho kousnu? Do zadku! Mohla jsem si sundat pásek a uškrtit ho… kdybych měla pásek. Nicméně jsem nechtěla srnáka škrtit, zakusovat (při představě srsti mezi zuby…) ani jinak ohrožovat na životě, zdraví a duševní rovnováze, tak můj čas minul a skákavá potvora odskákala. Já se nažrala (malin) a srna zůstala celá.

07.03.2014 01:35:31 | Lada 3

Tak tohle mi skutečně vyrazilo dech. Doopravdy nemám slov. V hloubi duše doufám, že to nebylo myšleno jako ironie, nebo něco na ten způsob a nesmírně děkuji. Dnešek je pro mě celkem bezdůvodně smutným dnem, ale po přečtení tohoto se veselím a červenám. Možná jsem částečně opravdu dobrá lhářka, jak jsi odhadla, moudrá snad ani ne, ale naivní jsem každopádně ze všeho nejvíc :D . Zkrátka děkuji, moc potěšilo :)

09.03.2014 18:44:58 | Monsterka

jsou lovci a lovci...

11.02.2014 19:09:37 | enigman

to každopádně .

11.02.2014 19:35:12 | Monsterka

Hezké. Já jsem zase ve škole o přestávce hrála s pastelkami loutkové divadlo, příchozí pedagožce se to nelíbilo, prý se mají připravovat na příští hodinu:)

11.02.2014 11:45:38 | Inna M.

Přečetla jsem si oba tvé příspěvky a musím konstatovat, že jsou vážně moc pěkné obsahem i formou. Máš talent, takže moje rada zní - piš, piš, piš. A vítej na literu.

10.02.2014 16:08:10 | danaska

Ani nevíte, jak mě to hřeje u srdce :) moc děkuji, píšu a píšu :)

10.02.2014 19:58:44 | Monsterka

To je nádherné. Sama jsem si zavzpomínala jak jsem se kdysi scházeli my a stavěli domek na stromě, proměnili starý kočár v závodní auto a na louku chodili sbírat kouzelné byliny. :) Nostalgie za supertip!

09.02.2014 21:02:55 | Metal Lady

To mě moc těší :) Děkuji :)

09.02.2014 21:07:42 | Monsterka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí