Nečekaná noční návštěva

Nečekaná noční návštěva

Anotace: .. co se vše na cestách stane

Jeli jsme lehátkovým vozem na zájezd do Itálie. Jako vedoucí jsem byl s jedním z účastníků v prvním oddíle, hned vedle oddílu služebního, kterému jsme říkali kuchyňka. Ostatní místa ve voze byla obsazena. Měli jsme před sebou dosti dlouhou cestu, ale ta celkem příjemně ubíhala, téměř celý večer jsme s kolegou strávili u průvodčího vozu. Pomáhali jsme mu s chystáním a roznášením večeře, také trochu s úklidem po večeři, u toho povídali, také nějaké to pivko a možná i štamprličku před spaním dali, prostě pohodový večer. Občas přišel poklábosit některý z účastníků a také v rádiu pěkně hráli. Ulehnout jsme odkráčeli až po celní a pasové kontrole, aby nás již pak nikdo ve spánku nerušil. Také tomu tak až do rána bylo. To jsme ovšem netušili, že máme noční návštěvu, která nás ale opravdu nerušila.
Před příjezdem do Benátek byla plánovaná snídaně, včas jsem se probudil s tím, že půjdu zase průvodčímu případně pomoci. My s kolegou jsme spali na spodních lehátkách, jedno ze dvou prostředních bylo sklopeno a na horním, pátém, byly složeny spacáky. Ještě rozespalý jsem se uprostřed oddílu protahoval, můj pohled spočinul na horním lehátku a já překvapením vytřeštil oči. Probudil jsem kolegu a šel pro našeho průvodčího, aby se též podívali. Na horním lehátku zcela spokojeně spala mladá dívka, zřejmě Japonka, o níž ani jeden z nás, neměl ani tušení. Spali jsme zřejmě všichni včetně průvodčího tak tvrdě, že nechtěla rušit, našla si volné místo sama a ulehla. My však z toho ráno byli v šoku. Pracně jsme jí vysvětlili, že se jedná o soukromý vůz, nicméně noc již byla za námi, Benátky na obzoru, dívka se sbalila a přestěhovala do jiného vozu, za místo v lehátkovém voze pochopitelně nic neplatila a my jí popřáli šťastnou cestu. Jen jsme potom ještě dlouho tuto příhodu rozebírali a kroutili hlavou nad naší neopatrností, neboť nás také mohl někdo navštívit za zcela jiným účelem a v klidu nás třeba okrást. Hlavně že jsem vždy všem účastníkům připomínal, že je nutno dávat si na své věci pozor, aby nic cenného nenechávali u dveří do oddílů, aby spávali s doklady a penězi pod hlavou a podobně. Noční cestování má přece i svá rizika a my se přesvědčili o tom, že přináší i nečekaná překvapení.
Autor Heron, 27.01.2007
Přečteno 336x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí