Středoškolský život

Středoškolský život

Anotace: Smyšlená povídka o středoškolském životě

 

 

V téhle třídě je pokaždé veselo. Hlavně, když se v kolektivu nalézají jedinci, kteří umí z nudné školní hodiny vyčarovat cirkus. Není to tak dávno, co padla jedna hezká hláška o hodině biologie. Autorem téhle hlášky ovšem nebyl student z naší třídy, ale profesorka biologie. Paní profesorka přišla do třídy a hned na začátku hodiny vydává jasný povel: „Dnes budeme pokračovat v rozmnožování." Nejdříve jsme na ni nechápavě pohlédli, ale hned jsme tedy pokračovali, jak nám bylo řečeno.

 

Na studenty naší třídy chodí spousta stížností, ať se jedná o absenci, o známkovou kvalifikaci nebo o slušné chování.
Jsme však pilní studenti, kteří pomáhají úplně všude, tedy hlavně, když se třída řadí před učebnou chemie a každý hledá poslední záchranu před písemkou. V tu chvíli je pro nás největším andělem strážným náš pan školník, který dokáže pokaždé alespoň zlomek lidí zachránit před špatným osudem.

 

 

 


Jako každý rok, i tentokrát jsme vyrazili na výlet v červnu ke konci školního roku. Hlavně, když obsadila pokoj číslo tři naší rezervované chaty partička známých jmen, jako jsou Kolohnátek, Budil a Kaštan, čímž má zbytek naší třídy na školním výletě v Krkonoších o zábavu postaráno.

 

Jako každý jiný správný výlet, nesmí ani na našem chybět raní budíček, o který se jako vždy postará profesor Tesař, kterému všichni říkáme "Kuře". Jeho přezdívku vymyslela jedna bývalá studentka, když vypozorovala, že při každém rozhovoru mává rukama, jako kdyby chtěl vzlétnout, ale bez úspěchu.

 

 

Profesor počítá studenty a začíná v účastnickém seznamu odhalovat opozdilce.

 


„Kde je Kaštan?", zeptá se Tesař  nastoupeného kolektivu, který je stále v polospánku.

 


Třída chvíli mlčí, ale po chvilce se ozve Kolohnátek.

 


„On se omlouvá, pane profesore."

„Jakto Kolohnát?“, udivuje se profesor.

„Prej spí."

„Nepovídej. Víš, že lež má krátké nohy?"

„Ale pravda ještě kratší pane profesore."

„Když jsi blbej, tak nebuď aspoň drzej Kolohnát!"

„Čekám stále na vysvětlení!", pronese ostřejším hlasem profesor.

„Babička mu dala před odjezdem pořádně najíst, dozvěděla se, že budem chodit po horách, tak aby prej neumřel hlady.

„No a co to má společnýho s tim, že je nepřítomen?"

„Zavolejte radši instalatéra pane profesore, jinak už si na záchod nedojde celej tejden nikdo." (Všechny studenty rázem probudí hlasitý smích)

„Nech si ty vtípky!"



„No a kde je vlastně Budil?", rozčílí se znovu Tesař.

 

 V tom momentě se do dveří společenské místnosti vřítí opozdilý student.

 

 

„Kdepak jsme byli Budil, co?" Usměje se pod vousem Tesař.

„Já se omlouvám, pane profesore, ale mě ráno poslední dobou nevzbudí ani rána z kanónu.", vymlouvá se hned mladý student, jehož vlasy na hlavě připomínají květák.

„Budile, Budile!", kroutí nechápavě hlavou profesor.

„Kdyby fungovala škola jako hospoda, tak by to hned bylo všechno snažší.", povzdychne student.

„Co by bylo, snazší?", profesor pohlédne s očekáváním na odpověď do očí Budila.

„No, tak například v hospodě dochází občas k zjišťování absence, ale nezapisuje se."

„To by se ti hodilo, viť Budil?"

 

To už raději profesor míří k jídelnímu okénku pro snídani a za ním celé stádo.



Profesor ještě naposledy zahuláká: „Až mi nebudou chtít jednoho krásného dne napsat invalidní důchod, a to i přesto, že budu mít papíry na hlavu, tak si před posudkovou komisy přivedu vás, jako živý důkaz, který je určitě přesvědčí o špatném rozhodnutí."


 


Autor Kubíno, 21.05.2016
Přečteno 531x
Tipy 9
Poslední tipující: Móny, Nikita44, Amonasr, Jort, Kett
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobrý ten konec mě pobavil i když mi dnes do smíchu nebylo tož díkec ;) naše třída jednou vytočila učitele tak že řekl ...teď bych chtěl být terorista a do týhle třídy dám klidně bombu...neřádi a pak půjdu v klidu na pivo no jinak byl ale fajn.S náma to jako s třídou neměl nikdy lehký ale uměl to jako jedinej s náma uhrát ;)))

21.05.2016 14:21:02 | xoxoxo

Dneska to bylo trošku na výběr.
Pro někoho více k smíchu a pro jiného spíše k pláči :D ;).

Tak to už je potom zase trošku za hranici, ale pokud ho učitelé znali a třída taktéž, tak to většinou už neberou vážně, jako když do třídy přijde poprvé :).

Třída má nejraději učitele, kteří si umí zjednat respekt, ale zároveň se nesnaží se výrazně povyšovat. Samozřejmě, autorita tam musí být pokaždý. Naopak studenti by měli poznat hranici, kam můžou a kam ne ;)

21.05.2016 14:49:47 | Kubíno

...ten sen o rozmnožování s učitelkou...:-)

21.05.2016 10:27:00 | Jort

Takový ten velmi obvyklý sen ;) :D

21.05.2016 14:50:52 | Kubíno

Kubí a umíš si představit třídu kadeřnic? a dva kluky v ní :-))
Jeden kluk teď češe clebrity..je to sólo kadeřník zpěvačky Helenky Vondráčkové :-)
a jmenuje se Zdenek...:-D Je krásný vzpomínat...jó kdy mi bylo sedmnáct :-))

21.05.2016 07:53:11 | Kett

Popravdě si umím představit i třídu s jedním klukem.

V prváku to může klukům lézt možná trošku na nervy, ale postupem času si spíš připadají jako v ráji. :D

To je tak, když kluk jeví zájem o obor, kam se hlásí víc holek ;). Pokud ho to baví a nezastaví ho nic, tak je to super O:).

Tak to mu blahopřeji, je vidět, že svůj sen dotáhl daleko a tak by to mělo být :).

Každý na to rád vzpomíná a nebo bude jednou rád vzpomínat Kett :)).

21.05.2016 14:53:50 | Kubíno

Ale ano :). Dovedu si takové rozhovory a potíže představit. Ba dokonce si na podobné záležitosti vzpomínám. Jo na střední se mi líbilo. :) Takový krásný čas, kdy člověka už začínají brát vážně, ale ještě si nemusí dělat hlavu s nějakým úplně velkým dospěláctvím. :)

21.05.2016 04:31:15 | TerA

Přesně tak :).

Myslím si, že jednou na to vzpomínají i přes ty nervy rádi sami učitelé.

Studenti na to vzpomínají určitě nepřetržitě. :). Takový ten čas dospívání/ dospělosti a ještě méně starostí ;)..

21.05.2016 14:56:53 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí