Chvilka u zubaře

Chvilka u zubaře

Anotace: Povídka ze života...

 

 

Prapodivný zápach a hrobové ticho. Všude je cítit desinfekce a hlavou se každému prohání otázka provinění, jak se staral o svoji ústní dutinu. Málokdy přijde do čekárny člověk, který by nebyl nervózní a nedal to alespoň jedinkrát najevo drobným povzdechem po zpuštění vrtačky v ordinační místnosti. Čekárna u zubaře K...... je dnes jako obvykle poloprázdná.

 

Na jedné lavici sedí starší muž s vousem, možná padesátník. Naproti němu sedí druhý, možná o něco starší a vesele se baví. Opodál postává nervózně mladá slečna, bílá jako stěna a naslouchá jejich rozhovoru.

 


„Tak Kájo dneska snad už naposledy, možná už konečně dostanu umělý.", zasmál se chlapík a v puse se zažloutly poslední přední zuby.


„Tenhle zubař tě tu bude, Edo držet, jak jen to pude, víš, že má málo lidí, všichni z něj maj strach a choděj radši jinam."


„Všichni mu řikaj "Řezník", přitom mi nikdy nic špatnýho neudělal.", pokyvoval hlavou Eda.


„Prej tenhle zubař nerad umrtvuje a injekce ti do dásně dává jak tetanovku do zadku.", čekárnou se rozléhá mužský smích.


„Když si vzpomenu, jak mi otec vyprávěl, že museli jako malí chodit na trhání zubů ke kováři, tenkrát to prej byla pro některý noční můra.", zasmál se znovu chrochtavě Kája.

 


Z ordinace se zrovna hlásí ke slovu odsávačka, která naznačovala, že se bude vrtat. V čekárně nastalo hrobové ticho. Slečna opodál mění ve tváři barvy jako chameleon, až se po chvilce raději posadí.

 


„Je vám dobře slečno?", stará se jeden z chlapíků.


„Bylo mi už lépe, ale děkuji za optání.", slečna polyká ztěžka v suchém hrdle napětí.

 


Otevírají se vchodové dveře a do čekárny přichází mladá dáma, krásně oblečená, ale také převoněná, jako když s sebou přitáhla celou parfumerii. Posadila se vedle mladé slečny a vytahuje z kabelky čerstvý bulvár.

 

Vrtání v ordinaci na chvilinku ustává a opět se po místnosti rozprostírá ticho. Netrvá to však dlouho a otevřou se bílé dveře. Do čekárny se vetře nová dávka desinfekčního zápachu, až sebou mladá slečna málem sekne. Ze dveří vychází sestra a požaduje po nově příchozích potřebné informace.

Sestra přistoupí k navoněné dámě a hned se začne vyptávat. 

 


„Dobrý den paní T......, vy jste přišla na vrtání té bolestivé sedmičky?"


„Ano, dneska jsem vůbec nemohla spát. Bolí to jako ďas."


„Dobře, pan doktor vám tam potom píchne jednu včelku a něco s tím uděláme."


„Tak si prosím počkejte, než na vás přijde řada.", sestra se otočí a směřuje zpět do ordinace.

 


Všichni čekají, až se zavřou dveře. Někdy to spíš vypadá, jako když každý čeká, než se zavře brána do pekel.

 

Eda se dal s Kájou znovu do rozhovoru, tentokrát však velmi tichého, aby nebyli slyšet.

 

„Prej včelku, ten jí tam pošle takovýho sršáňa, že to bude ledovat ještě tejden.", pošeptal Kája druhému chlapíkovi.


Čekárnou se ozývá znovu hlasitý mužský smích.

 

Po chvíli ticha se znovu otevírají dveře ordinace a z nich vychází mladý muž. Drží si ústa, jako kdyby přepočítával přeživší zuby. Dlouho se nezdržoval a šel pryč.

 

Dveře ordinace se ani nezavřeli a už z nich vychází sestra a volá dalšího.

 


„Tak prosím, pane B.....", sestra pohledem vyzývá vousatého chlapíka.

 


„Tak zatim Edo."


„S Bohem Kájo.", chlapík na lavičce se začne hlasitě smát.

Autor Kubíno, 25.05.2016
Přečteno 968x
Tipy 14
Poslední tipující: Amonasr, Móny, Nikita44, Zrzi, Frr, Jort, Kett, Helen Zaurak
ikonkaKomentáře (24)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nejsem snad škodolibý, ale rozesmál jsi mě :-D Takovýto jemný černý humor mám mnohem raději, než ten brutální. I když ona i taková návštěva u zubaře někdy může být pěkně brutální a u toho z Tvé povídky možná podle těch řečí i je ;-)) Hezky čtivě napsáno :-) ST

P.S. Mám kamaráda mladého zubaře, je skvělý a na výsledky své "práce" je i oprávněně hrdý. Když mi ale nedávno sděloval, že to trhání osmiček necháme až na podzim, až nebudou horka, a ať se těším, že to bude masakr, a přitom mu viditelně jiskřilo v očích, sám pro sebe jsem se ptal, jestli jistá míra sadismu není i nezbytným předpokladem pro výkon tohoto povolání :-D

26.05.2016 10:17:20 | Amonasr

Tak to jsem moc rád,že tě má povídka pobavila.:) Nejlíp se píše o tom,co člověk v životě sám zažije :D. Není zubař jako zubař. Jsem rád, že chodím k lidové zubařce,ačkoliv to někdy může být šílený.:). Tak to je dobrý předem upozornit na masakr...:D To nevím jestli by mě tam někdo potom dostal;)

26.05.2016 12:41:45 | Kubíno

Do podzimu zatím daleko, ale až se to bude blížit, asi mě bude postupně přecházet smích :-D

26.05.2016 14:57:31 | Amonasr

Opravdu ti to nepřeju :D, ale musím se tomu smát. Čím víc se to přiblíží, tím víc budeš nenávidět svůj kalendář :D ;)

26.05.2016 15:00:31 | Kubíno

Taky pěkný černý humor ;-)) Zatím se mu ještě směju :-D

26.05.2016 15:03:27 | Amonasr

To teda :D :).

Ale je to fajn. Vždycky prožít prostě něco hrozného a potom se o to někde podělit, zasmát se :) :D, bez toho bych nemohl žít :) :D...

26.05.2016 15:05:15 | Kubíno

Jj, ony i ty hrozné věci nám vždycky něco dají, kromě té "hrůzy" samotné - každý prožitek nám nenápadně přidá nějakou vrstvu či vrstvičku, bez nich bychom byli někým jiným ;-)

26.05.2016 15:07:36 | Amonasr

Určitě souhlasím ;) :)

26.05.2016 15:08:58 | Kubíno

;-)

26.05.2016 15:18:34 | Amonasr

Áááá uvajs :-))

25.05.2016 18:53:30 | Kett

Tak snad jen málo :D :).

Pořád nezapomínám, že jsem ti Kett slíbil tu pohádku :D, ale stále nemám tu správnou myšlenku a nápad.

Slibuju, že brzy bude ! :) :D

25.05.2016 19:14:36 | Kubíno

Jéé a já se ták těším :-))
hlavně ať to dobře dopadne
princezna najde svého prince
a zazvoní zvonek :-))

25.05.2016 19:17:03 | Kett

Tak dobře, teď si mi šikovně zúžila prostor ve výběru tématu :D, takže musím své myšlenky usměrnit :) :D
Tak moc doufám, že budeš mít na co :) :D

25.05.2016 19:17:38 | Kubíno

...vesele jen vesele...

25.05.2016 18:53:01 | Jort

:D Přesně tak ;).

25.05.2016 19:12:51 | Kubíno

Sršáň je určitě nebezpečnější i než stádo amerických zubrů! :-)))
Hezky napsané, Kubíno :-)

25.05.2016 18:37:57 | Helen Zaurak

Určitě!:D :)
Děkuji Helen :)

25.05.2016 19:12:34 | Kubíno

hustýýý, řehním se :-))

25.05.2016 18:07:49 | tvořilka

Děkuju tvořilko :))

25.05.2016 19:11:00 | Kubíno

a za co šak sem eště nic neurobila :-D :-D :-D

25.05.2016 19:13:49 | tvořilka

Jsem rád, když dokážu potěšit člověka ;)

25.05.2016 19:29:23 | Kubíno

jsi pro mne vzácným přínosem, Kubi... velmi vzácným přínosem :-)

25.05.2016 19:35:08 | tvořilka

Tak to mě moc těší tvořilko :))

25.05.2016 19:35:40 | Kubíno

.. :-)

25.05.2016 19:43:20 | tvořilka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí