Letní odpoledne

Letní odpoledne

Anotace: Povídka o třech rybářích...



Je krásné sobotní odpoledne. Slunce vystoupalo vysoko nad lesy a u malého rybníčku v údolí, začíná být opět rušno.  Rybníček nevyužívají jen rybáři, ale z druhého břehu k němu chodí lidé z nedalekého okolí, aby se osvěžili během horkých letních dnů.


Sedí tři staříci maskovaní zeleným rákosím pod starým mohutným dubem, s nahozenými udicemi. Tři docela obyčejní chlapíci, kteří spolu drží za jeden provaz po celý život. Trio jmen Josef, Jan a Alois zná široko daleko snad každý.



To je dneska zase hic.“, promluvil Alois do cvrkotu kobylek, které poskakují ve vysoké trávě.


„Máš recht. Tak aspoň, že je tady plno hezkých žab, když ryby neberou.“, pokračuje Josef.


„Ty mrchy mi už hrajou na nervy. Den co den to tady poslouchat“, rozčiluje se hned Jan.


„Kdo tady mluví o obojživelnících?“, zasmál se Josef.


„Tvoje stará ti zase povolila provaz co?“, zapojuje se znovu Alois.


„Ba ne, drží si mě na krátko jak psa na řetězu. Prej chytám druhou mízu.“.  

 

Krátkou debatu přeruší společný smích.


Všichni kapři připlavali ke druhému břehu, protože je na druhé straně vyplašily letní radovánky. Pohupují se u hladiny téměř bez pohybu. Jako kdyby si dneska řekli, že je jim jedno jestli je rybáři budou chytat na háček nebo do dlaní.


Josef vezme do ruky dalekohled a pozoruje krásu českých žen v povzdálí. Po chvíli vyndává z kapsy kapesník, aby si otřel orosené čelo.



„Takový krásy sem neviděl ani nepamatuju.“, mlaskne Josef.


„To zase koukáš na ty mladý holky K…?“, udiveně na něj zírá Alois.


„Kdo by se nepodival.“


„Puč mi to, ať z toho taky něco mám.“, vyhrkne netrpělivě Jan.


„Chceš se kouknout na tu rozvedenou třicátnici?“, směje se Josef.


„Takovou ženskou mít, tak si žiju jako král.“, povzdychne stařík s dalekohledem.


„Zato ona by to s tebou chytla.“, začnou se mu oba smát.


„Za ní bych z hospody chodil pro ty facky dobrovolně.“

 

 

 Jeden po druhém přehazují udice s návnadou. Zpoza lesů se vleče závoj kupovitých mračen.



„ Bude lejt.“, zbystřil Jan.


„Už je to potřeba, to dusno je hrozný.“, pokyvuje Alois.


„Musim jít. Máme na louce seno a stará mě už beztak vyhlíží z okna s nervama v kýblu.“, promluví třetí.


„ No my už taky pudem viď Alois?“


Jen si zbalim vercajk a deme."

 

„Tak večer chlapi.“, rozloučil se Josef.

 


Všichni se pomalu rozcházejí.

Autor Kubíno, 04.06.2016
Přečteno 550x
Tipy 9
Poslední tipující: Fany, Móny, Amonasr, Kett, Frr, Zrzi
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A druhý díl by mohl být Letní podvečer v hospodě :-). Uklidňující vyprávění :-).

14.06.2016 06:21:07 | Fany

V létě určitě dorazí další nápady, s povídkami jsem určitě ještě neskončil a chtěl bych psát další :).

Děkuji Fany :))

14.06.2016 20:50:25 | Kubíno

Že jsi poslouchal někde za keřem a dělal si poznámky... ;-)) Hezká momentka, letní venkovská pohodička z ní dýchla až na žižkovský balkon ;-) ST

04.06.2016 12:30:32 | Amonasr

Děkuju Amo :), jsem rád, že dýchala až na Žižkovský balkon :D :).

Ne, takový já zase nejsem :D. Spíš pokaždé čekám na správnou myšlenku, ze které utvořím povídku. Rád naslouchám svému okolí a pozoruji dění. :)
Někdy mě napadne myšlenka a říkám si, že právě na tuhle by šel vymyslet krátký příběh, a tak ho prostě zrealizuji. :) ;)

04.06.2016 12:49:23 | Kubíno

No jasně, to byl jen pokus o vtip - prostě ty chlapské řeči mi připadají docela odpozorované ze života ;-) Tak vstřebávej všemožné podněty dál, piš a zavěšuj - ať máme co číst :-)

04.06.2016 13:03:01 | Amonasr

Přesně tak :).
Na chlapské, ale i na ženské řeči by se dal pomalu vytvořit slovník. Dají se odpozorovat krásně ze života. :) :D.

Určitě budu vstřebávat další podněty a moc děkuji za názor :).

04.06.2016 13:12:23 | Kubíno

:-D ;-)

04.06.2016 19:06:04 | Amonasr

:)

04.06.2016 20:11:08 | Kubíno

A mají po...srandě :-))

04.06.2016 11:15:23 | Kett

A taková to byla hezká podívaná :)) :D

Děkuji Kett :)

04.06.2016 12:50:05 | Kubíno

Tahle se ti moc povedla Kubí, je teplá, přirozená:)

04.06.2016 20:09:31 | Móny

Jsem rád, že se ti líbí Móny :).

Moc děkuju :) ;)

04.06.2016 20:10:36 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí