Dobrá rada

Dobrá rada

Anotace: hospodská historka

Venku je noc. Ne už temná, zvolna se blíží k ránu, ovšem prozatím je tma. Pivní bar Čekanka navzdory denní době a navzdory všemu ostatnímu, je otevřen, ostatně jako vždy, neboť toto místo není nikdy uzavřeno a je tedy stálým ( byť nárazovým ) přístavem pro všechny ztracené existence v okolí. Dnes je tady veselo. Sedím tady já, Vodník,Pekař,Láďa s Šamanem sedíme čestně na baru a jakási pospávající omladina se choulí v rohu místnosti, zatímco jejich pivo už notně kozí a barvou připomíná spíše zvratky, které tak často vrhnu, kdykoli se příliš na lačný žaludek nalokám piva.
Taky už moc nepiji, svět se až nepříjemně začíná točit, tak zběsile kouřím - popelníky nemůžou stačit - a doufám, že si mé slabosti nikdo nevšimne. Eda, majestátní zástupce prvohor, toho času zdejší výčepní, mi ochotně připaluje benzínovým zapalovačem. Sem tam chrchlání, občas se ozvou šipky - Wo! I feel good turudududu. A Šaman začíná vyprávět : To jsem dělal na Karolíně, v Koksovně. Nemůžeš pamatovat ( to patří mně. Zamručím cosi o mamutech a poslouchám dál ). V účtárně tam dělala nějaká paní ( soudružka ! doplní Vodník ) Horáková. To Vám byla dáma. Byla na sladké, neustále se ládovala nanukáčem, do kafe tři kostky cukru a po obědě zákusek, to bylo její. A naprostý abstinent. Dáma s velkým D, zabírala půl kanclu, kam se hrabe almara. Nepila, jen kouřila jak sádrový Ježek. Tehda se ještě kouřilo všude a z ten její kancl, to bylo horší jak sborovna ve škole ( pamětníci se zasvěceně smějí, já tiše závidím ). Vždy hezky oblečená a ta mluva, nikdy nemluvila sprostě ( Vodník - Kurva, Láďa, blaženě spící na baru, si poupraví polohu a spí dál ). No a tehda se ještě výplaty počítaly ručně. A jednou jsem tam pro cosik šel, už nevím a slyším řev. A stál vám tam chlap jak hora, špinavé hadry a řval tam na tu paní Horákovou, samá kurva, samá piča, od huby sliny. Paní Horáková, seděla za stolem, po chvíli zvedla zrak, posunula se brýle a povídá : Jste nervózní ? opláchněte si přirození studenou vodou...
Smějeme se ( ty seš piča, fakt ), jdu chcát...
Autor Monthy Tamah, 16.04.2017
Přečteno 262x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí