Co mám rád

Co mám rád

Anotace: °°°°

Považuji se za gurmána. Vděčím za to mlsnému jazyku a vynikajícím kuchařům, od kterých jsem měl možnost leccos pochytit. Výhodou některých potravin je, že se nemusí ani tepelně upravovat a s dobrým mokem chutnají skvěle. Na kalorickou ani finanční hodnotu většinou nekoukám, hlavně když chutná. Tak třeba kvalitní francouzské sýry nebo takové, které stačí jenom otevřít. Mám teď na mysli ústřice. Ty fakt miluji, a když je k nim kvalitní bílé víno, tak to vážně nemá chybu. Tedy jak pro koho. Moje manželka je zásadně odmítala, protože jak říkala: „Nemám ráda jídlo, které se mi snaží utéct z talíře.“ Naopak dobré víno ale neodmítala. Ostatní mořské potvůrky, hlavně ty s klepety tepelně opracované ale ráda měla.

Na živou stravu má každý jiný náhled. Mým kačenám to tedy taky nevadí. Když pominu žížaly, nebo poletující hmyz, v jehož lovu jsou mistři.  Rozhodně mají můj obdiv, protože na rozdíl ode mě dokáží chytit v letu motýla a to jenom zobákem. Mě se to nedaří, byť na to používám obě ruce. Jsou nepostradatelné ve sběru slimáků a je jim jedno v jaké barvě a původu jsou. Tam se ale nedá vzhledem k jejich „rychlosti“ mluvit o lovu. Vrchol jejich apetitu je, když najdou v trávě slepýše. Jednou mě upoutal zajímavý pohyb kachny, která se celá různě kroutila. Vypadala stejně jako Josepfine Baker oblečená do peří. Šel jsem se podívat blíž a jenom jsem zíral. Kačena se snažila pozřít 25 cm dlouhého slepýše ocasem napřed, a jemu se to zrovna moc nezamlouvalo. Dělal vše pro to, aby křepčící kačenu opustil, ale bohužel postrádá končetiny. Když už kačeně ze zobáku vykukovalo tak pět centimetrů slepýše, měla toho právě dost, proto si chtěla na chvilku odpočinout. S vypětím zbylých sil začal slepýš vylézat ven. To kačenu donutilo, že i ona s vypětím svých sil slepýše nakonec dosoukala do svých útrob. Ještě chvilku byly vidět pohyby v krku kačeny, ale bylo již příliš pozdě. Kačena už zobák neotevřela. To je holt potravní řetězec.

Baker

kachny

Autor banan, 25.10.2017
Přečteno 450x
Tipy 12
Poslední tipující: Iva Husárková, Kubíno, Frr, Dreamy, Anděl, JSJ
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:-)))) Slyšel jsem tuhle příhodu od tebe na živo a to je teprve pošušňání
paráda a bez debat ST

26.10.2017 03:24:03 | klaun

i JOSEFINA BAKER je níže o mnoho pater když se slepýšem tančí bandurskou*
AŤ ŽIJOU PÍĎATA BÁJESLOVNÁ KACHŇATA...
já mám od mala s kachnami společnou aspoň tu jejich "společenskou" kachní chůzi***ke stáru na ní začínám býti hrdý :-)))**

25.10.2017 20:24:50 | Frr

Sláva kačenám!!! Ať žijí kačeny!!! I když na talíři jsou pro mně nejlepší, jinak - blátotlačky. Parádní foto:)

25.10.2017 07:59:23 | Anděl

Taky kačky rád. Červené zelí a knedlík, to nemá chybu. Přesto tady mám i některé doživotně. V podstatě rodinní příslušníci. :-)

25.10.2017 08:05:32 | banan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí