Zimní idylka

Zimní idylka

Anotace: mrzne jak dyš praščí...

Jak sem psál Pegottovi,sú mraze a budů eště vječí a je třeba přitápjat aji zevnitř,aby neozíbalo.Jak dyš Tuf se zahřívál v supermárketě Teskno borovičků a stěžoval si,jak má doma zimu, že mosí nosit vaťák a dobrák Maruška mu radila,že si mosí doma přitopit. Ja přitopit,řekl Tuf , o to by nebylo ale to bych mosél napřed zatopit.Nebo ten strýc na pasekách,kerý byl líný si drvo obstarat,nařezat a naščípat,enom neleníl pit slivovicu,dyš bylo.Toš ho napadlo jak bojovat s mrazem f chalupje. Našél posledních pár polének, nejaků třísku a trochu šáší, zatopíl f kamnoch a dyš to hořelo, strčíl do dvířek metrové poleno,druhý konec dál na opěradlo přistavenéj legátky a uš enom posunovál.Tak sa žije pot Kopanicama.Špejbl ten zas nechodíl do práce poněváč sa starál o starů matku. Brál na to ot socijálky příspěvek, zebrál staréj matce věčinu důchodu a bylo za co pit.Enom ležál f posteli a píl a dyš ho matka napomínala, toš ju střískál a ona chodila po fsi a vykládala jak je Joséfek nemocný a tak to šlo, neš dostál delírijum, jak mu došla gořalka.Legendů uš je hystorka, jak Žůrek ze Špejblovým bráchů vypálili slivovicu a potom seděli štrnást dní f kuchyni a pili aš vypili 50 litrů a Žůrek myslél , že ho hóníja čerti, toš proskočíl zavřítým oknem na zahradu do skleníka.Ale přežili to nakonec obá.Ja,dyš sa moc přikládá toš može vybuchnůt kotel.Ale začínat sa mosí od mládí jag jeden ogara,kerého vychovával staříček, kerý sa vyznačovál tým, že měl na hůře 30 litrový demižón dobréj , staréj slivovice,kerů schovával na vzácnů příležitost.A ten ogara vymyslél, jak z ní trochu mlsat,přivázál na prut úsků sklénečku,tu ponoříl do slivovice, vytáhl, vypíl a aby sa nic nepoznalo,toš chybějící dolél vodou.Tak to dělál asi rok, aš byla v demižóně voda, lechce zapáchající po slivovici.Potom došla příležitost, staříček pozvál kamarády a znalce a každém nalil svojí najlepší a napjatě pozorovál, co na to řeknů. Každý to kopl do sebe a tvářili sa podivně,dívaja sa po sobě, aš staříček si také nalil a vypíl, zrudl a mohl ho trefit šlak Vnuk býl naštěstí schovaný,ináč mohlo na fsi dojít aji k vraždě.
Autor pberka, 26.02.2018
Přečteno 441x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...toš to mosí byt myslivna a né hájovna...inak je to bokem Hodonína...

27.02.2018 15:20:11 | pberka

Pjekná povídka jak dyby sem seděl u Boránu a posluchal sem rozumy Pegott

27.02.2018 12:56:58 | Pegott

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí