Sobotní přestupky neposlušné manželky.

Sobotní přestupky neposlušné manželky.

Anotace: "Dobré ráno"tak takové probuzení si představuji já,realita je jiná-štouchanec loktem jakoby mimoděk....

"Dobré ráno"tak takové probuzení si představuji já,realita je jiná-štouchanec loktem jakoby mimoděk... tak takhle mne dnes ráno budí Bořek, můj drahý manžel-spí už více než 20 let po mé levici. Jeho další krátká věta je dotazem, který mne má úplně rozebrat a zní "Kdo pojede pro dědu a v kolik?".Je sobota a mého tátu mají propustit z městské nemocnice a někdo z domu jak se táta ozve, tak se pro něj zajede. Jen dotaz v tuto brzkou ranní dobu mi připadá trochu nefér- je 6.30 (ale mlčím-držím se pravidla mlčeti zlato). A tak budiž.. mám spoustu práce. I pro dědu se pojede až po vizitě a po propuštění zavolá..pro mne logické, jen Bořek musí být na variantu odvozu připraven již časně ráno...
Vlastně bych měla Bořkovi poděkovat (nestačila jsem spáchat přestupek č. 1-dlouho spát), ale alespoň tento krásný sobotní den nepromarním dlouhým spaním (abych tak měla spavou nemoc?). Doslova tedy "vyskakuji" z postele a "běžím" uvařit čaj, včera jsem upekla navečer dvě bábovky.. polovina z jedné bábovky je pryč.. dva synové v noci ukrajovali a ukrajovali... u nás se opravdu nic nezkazí.
Bořek vstává.. a já páchám přestupek č.1. Čisté ponožky nejsou na svém místě.. pekla a prala jsem pozdě .. je nás doma hodně a tak schnou na "kostrbále"- sušáku venku. Ještěže jsem je večer vzpomněla a o té jedenácté pověsila prádlo...díky bohu stačily fusakle uschnout, ale musím pro ně "zaběhnout" po schodech ven.. rychle než se Bořek rozzlobí, už má v očích výčitku, ale ještě nenadává.
Bořek snídá.. nožem si ukrajuje kousky třené bábovky, zapíjí čerstvým teplým čajem, já si chystám chleba s máslem a půjčuji si nůž, který moje drahá polovice používá a na chvíli odložila a tak předpokládá, že má na něj nárok jako jediný.
Půjčila jsem si Bořkův nůž na stole v jídelně - páchám další manželský přestupek č.2 - nedovolila jsem se a co víc.. vlastně jsem si měla z kuchyňského koutu donést svůj a tedy jiný... a to se stane zrovna ve chvíli kdy si Bořek si s nakrčeným obličejem chtěl ukrojit další kousek bábovky (přemýšlím, jestli ho odpoledne po té bábovce bude pálit žáha?.. asi jo)...naštvaně odchází od stolu.Konečně se mi rozsvítilo a už to vím, zabránila jsem mu pořádně posnídat.. musím tedy mít rychle nachystaný a brzy připravený oběd...budou vepřové řízky s bramborem... tohle má Bořek rád...a tak chvátám se škrábáním brambor. S obalováním řízků mi Bořek pomáhá.. jsem ráda...protože nás dnes bude hodně.. a děda z nemocnice nepřijede - nepustili ho, vezmu na oběd babičku.. bude nás 7.. mladší odpoledne odjíždí na podnájem do Ostravy a něco si vezme sebou, něco musím vzít odpoledne tátovi do špitálu - a dcera tu má na víkend přítele a Bořek si vezme řízek i na večeři).. takže suma samárum celkem cca 10 obědů. Naklepáváme maso a mám přidělen úkol - nasolit.. netvářím se dost přiměřeně nadšeně a chci vědět proč zrovna já budu solit? Co když osolím hodně a nebo naopak málo?? Takové odpovědnosti bych se nejraději zbavila .. ale vzápětí si uvědomuji, že se nemám na takové hlouposti ptát a s radostí jen provést.. možná bych byla pochválena... můj Bořek má od včerejšího večera "polámaný" malíček s tržnou ránou... tedy, jak důrazně sdělil své nechápající choti - má špatnou ruku.. další přestupek č.3 - nechápavá manželka-holé neštěstí. Táta si sedá k PC, aby si přečetl dnešní mailovou poštu a ouha... přestupek č. 4 - nechala jsem 1,5 litrovou plastovou kyselku pod stolem u počítače, a protože do ní kopl, jsem slovně lynčována.. jediné co mne zachránilo, je že měla utažený uzávěr. Vím, že nemá rád, když je u PC nějaká prázdná sklenička, prázdný talířek a tak jsem ráda, že mne nepřistihl, že jsem včera večer u PC večeřela. To by byl mazec.
Ještě, že mám Bořka. Jen jestli je Bořek rád, že má mne??
Potřebuje určitý nůž, nechápu na co a který, ale zjevně ten jediný, který není k nalezení... začínám na Bořkovo naléhání rychle hledat.. uklízím celý odkapávač...je mi sdělena pravda ( a Bořek má vždycky pravdu) "máš binec v kuchyni!!!"- a blíží se přestupek č.5 - nalezení nože trvá příliš dlouho, vlastně nůž není... mrška jedna - zůstal v jídelně pod poklopem s bábovkou.. můžu za to já, nechala jsem ho tam schválně??!!.. mám další přestupek č. 6, máme nůž, ale pozdě.. symbolicky sypu si popel na hlavu (mám pocit, že mi z hromady popela čouhá jen hlava) - tolik přestupků během tak krátké chvilky.. ještě není ani 11.00 dopoledne a já mám 6 přestupků ... nebo už pětku, jsem zářným případem neschopné manželky. To bude tedy dnes navečer vysvědčení.. nebo propadák neposlušné a nevděčné manželky??
Po obědě pouštím vysavač... vysávám moc dlouho- přestupek č.7.. a ještě pozdě.. je narušena Bořkova polední siesta s dnešním tiskem... A ty noviny ráno babička položila na stůl doma ve své kuchyni nešťastnou náhodou na kousek ranní snídaně-chleba s marmeládou.. noviny jsem neuhlídala v neposkvrněném stavu- přestupek č. 8. Konečně má náš táta klid... Opatrně a "beze zvuku" napouštím teplou vodu do kyblíku .. chystám se vytírat podlahy. S kuchyní to je v pohodě.. bez závad, ale v chodbě dojde k přestupku č.9 - nedostatečně jsem vykroutila mop a táta musel přes chodbu navštívit WC, má mokré ponožky.
Po jedné hodině máme domluveno s babičkou, že pojedeme na návštěvu do nemocnice..Chystám se spáchat přestupek č. 10 - musím co nejšetrněji vzbudit Bořka.. snad se mi to daří, nechám ho v klidu protáhnout, obléknout a mezitím odbíhám do garáže .. otevřít vrata, bránu a vyjet s vozem před dům. Vše je připraveno ke spokojenosti, ale vyjíždíme pozdě. Bořek usoudil, že jsem ho pozdě vzbudila - přestupek č. 11- můžu si za to sama. Bořek bude řídit a já sedím na sedadle spolujezdce. Proč jsem si nesedla s maminkou dozadu? A je to opět tady - přestupek č.12 - po usednutí manžela za volant se zeptal, zda jsem zkontrolovala osvětlení poznávací značky. Mrzí mne, že jsem kontrolu zanedbala.. při vyjíždění z garáže jsem světla za bílého dne nezapínala-což je vážný přestupek řidiče proti nejen pravidlům silničního provozu,ale hrubý proti stanovám Bořka a tak rychle vybíhám z vozu a opatrným klepnutím "nahazuji" vadný elektrospoj - už nám to takhle funguje asi 3-5 let. Jen nevím komu nadává ráno, když vyjíždí brzy ráno do práce. Trpí snad samomluvou a spílá imaginárnímu spolucestujícímu. Konečně po mém zdržení vyrážíme.
Při vyjíždění na hlavní nakukuji ze sedadla, hodně se předkláním a snažím se jako správný navigátor sdělit, že po hlavní jede cyklista, zase pozdě a (naplňuje se pravidlo"aktivní blbec je horší než třídní nepřítel") ... Bořek toho nešťastníka neviděl a já mám za sebou přestupek č. 13 (nebo, že by konečně dobrý skutek č.1 ??? ).. omyl milé dámy - a podle Bořka je to ten poslední a nejhorší možný přestupek - to je už na žlutou nebo co to říkám - na červenou kartu.. jsem hloupá káča, která vykloněním zamezila ve výhledu řidiče, v jednom kuse se přichycuje madla nad dveřmi a loktem zamezuje výhledu řidiče na komunikaci a vozidla silničního provozu, která přijíždějí zprava a málem zabila člověka. Naštěstí je Bořek výborný řidič a nehodě zabránil. Tento přestupek, pokud by byl dokonán, by byl neodpustitelný a zřejmě můj poslední. Další přestupky by mne můj Bořek nenechal spáchat.. zřejmě bych ho měla důrazně požádat, aby mi nějakým způsobem zamezil jakékoliv přestupky provádět...
Budiž mi výstrahou a musím se hodně snažit, aby dnes už žádný přestupek nespáchala, když tak snad jen nějaký drobný a malinkatý.
Měla bych se nad sebou zamyslet, součet přestupků během 7 hodin je zarážející...v časovém rozmezí 6.30 - 13.30 hod...t.j. 7 hodin (420 minut), takže přibližně co 35 minut .. jsem prokazatelně překračovala a zkoušela mého Bořka z manželské trpělivosti. Po 20 letech lopotění má se mnou stále těžkou práci, za tu dobu jsem se zlepšila jen o 10 minut.
A jak jste na tom Vy milé dámy? Taky patříte mezi zlobivé nepoučitelné manželky? Zamysleme se nad sebou a pojďme páchat "manželské přestupky" nejen v sobotu. A dále si dejme závazek, že je budeme provádět rafinovaně, efektivně, konstruktivně, nápaditě, nečekaně a hlavně denně a každých 45 minut (zlepšení o 10 minut).. A žádné dobré skutky... znáte to.. "každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán"..
Žena je přece tak nedokonalý tvor nebo je to snad věc??!! Ale takovou věcí může být i PC a ten lze naprogramovat a tak i "ženu-věc nehodnou života" lze naprogramovat.. jako loutku a to dokáže jen muž
Přeji hezkou neděli
Autor julča, 24.03.2018
Přečteno 588x
Tipy 2
Poslední tipující: Malá mořská víla
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jestli je to realita, tak místo stěžování si formou pseudopovídek, doporučuju se na něj prostě vys... (to fakt někdo takhle marní 20 let? jako fakt?) a začít vymýšlet nějakou zajímavou fabuli. Pokud je to fabule, tak její patrně jediné pozitivum tkví v tom, že zní celkem realisticky.:D
Technicky to má k dokonalosti daleko, ale myslím, že vypravěčský potenciál by tu i byl (pokud by se autor namísto deníčku obtěžoval něco vymyslet), ale za A, za interpunkcí mezera a vůbec je ta interpunkce často špatně + mrtě výpustek, mnohdy ledabyle provedených
B, přímá řeč se píše jinak
C, čísla se vypisují

26.03.2018 10:49:16 | Jezero

Děkuji za odezvu... 99 % z toho u nás doma není pravdou... jen se občas hledá ten nůž..asi jsem to vypsala moc věrohodně a ve chvilce, kdy jsem byla totálně vytočená... a měla jsem povídku zařadit do jiného žánru... více realistická je moje další povídka ze šuplíku... obě jsou jsou staršího data a mne napadlo, jestli mám něco zkoušet dál.. tak si je nechat někde ohodnotit

27.03.2018 11:21:26 | julča

Julie nevím zda je to nadsázka, nebo holá realita ponižování ...každopádně jsem to zvládla prožít do 11 hod, pak už jen po letnmu přeskákala nakonec, zda se doberu pointy a vidím, że po dočtení mám cosi v ruce ...byl to ten hledaný nožík na bábovku(takže za to nemůžeš)...asi bych mu ho ve 13:00 píchla mezi prsty u nohou ;)...
P.S.najdi si posilovacího koníčka nějaký bojový sport místo bábovky si to nacvičuj v plavkách před zrcadlem ;) po dalších kecech, předveď na kybici přísedícím ;)))

25.03.2018 08:06:35 | Malá mořská víla

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí