Blbá vylosovaná karta

Blbá vylosovaná karta

Anotace: O problémech s hlavou

Paměť.
Zahrává si se mnou od mládí.
Vim, že se na ní nemůžu spoléhat.
Nepamatuji si svátky, data, cizí slovíčka.
Obtížné lovím jména příbuzných, představené jména osob vzápětí zapomínám.
Nepomáhají různé souvstažné pomůcky. Zhoršilo se mi to po autonehodě a to poměrně významně.
Oproti tomu si pamatuji telefoní čísla spolužáků před skoro padesáti lety. Ceny potravin, zboží v Tuzexu, rozmístění druhů obchodu v Kotvě, Družbě, Bílé Labutí, Máji do dnes mám v malíčku.
Mám ve své dílně tisíce různých věcí a skoro všechny znám i vím kde tyto jsou uloženy.
Nechápu jak můžus tou děravou hlavou psát. Nepamatuji si autory knih, které jsem četl.
Oproti tomu si vybavuji popsaný děj poměrně jasně.
Podobné to mám s filmy. Uvízne li mi nějaké jméno však v hlavě, bývá to na trvalo.
O činnosti mozku jsem četl pár studií, jak lze trénovat, jak funguje, z čeho je složen, jak chráněn, jak stárne.
Viděl jsem i mozky chytrých ale i hloupých v roztoku v muzeu.
Ale taky jsem sledoval jeho vadnutí s chorobou, demencí stářím.
A není to veselý pohled. Nyní si uvědomuji, jak bylo pro mně obtížné učení látky oproti ostatním a třeba i s fotografickou pamětí.
Oni věc viděli a pamatovali si ji.
Oproti tomu já ji musel pochopit, dojít k ní logickou dedukcí.
Vždy jsem viděl mnoho variant, které ostatní nechápali.
Ale ani já je.
Zajímám se přitom o mnoho odvětví vědy, techniky, flóry, fauny, mezilidských vztahů, hudby, umění, politiky, obchodu.
V telefonním seznamu partnerů z podnikání a kamarádů mám více jak 1200 jmen.
Vybavuji si co, kde, z čeho jsem pro ně vyráběl, opravoval, domluvil.
Pro systém požárního zabezpečení, jsem byl nucen, díky mojí chabé paměti a pohodlnosti, vymyslet jedinečný systém značení pomocí přenosných terminálu s čtečkou čárových kódů. Předtištěné samolepící etikety byly osazovány na požární prostupy a v terminálu zadány potřebné parametry.
Já jsem si to pak v kanceláři stáhl do obslužného programu a překlopil do excelovskeho souboru pro další použití. Sám jsem sjednával tyto akce, realizoval za pomoci zaměstnanců, následně předával dokumentace pro kolaudaci, přejímky a následné revize.
Prováděl jsem čtvrtletní revize Žižkovského vysílače pro Radiokomunikace po dobu deseti let zdarma s podmínkou provádění oprav pro realizační firmy při přechodech z analogového na digitální vysílání.
Ale rovněž v té době se rozvíjely mobilní sítě a tak jsem toto prováděl postupně na řadě dalších vysílačů. Strahov, Úvaly, Ještěd...pro realizaci těchto různých činností jsem byl nucen prodělat řadu školení, zkoušek ale i praktických ukázek. Prováděl jsem požární nátěry, ucpávky Intumex, Hilti.
Zabezpečoval jsem některé stanice Metra, kolektory.
Měl jsem školení pro ponorky i lodě systémem gumových nehořlavých konusovych jedinečných ucpávek systému Rox. Prováděl jsem zabezpečení nejmodernějšího řízení letového provozu pro Ruzyňské letiště v Jenči. Byl jsem i v krytech CO i Nato.
Byl jsem vyškolen pro řízení vysokozdvižných vozíků, mám průkaz vystřelovací techniky, vázací kurz pro břemena. Prodělával jsem pravidelné školení řidičů, elektrikářské vyhl.50 paragraf 8.
Na začátku mojí práce bylo vyučení v ČKD Elektrotechnika.
Pak tam i praxe a náhradní vojenská služba.
Přechod do Pražské stavební obnovy jako elektrikář.
Po revoluci začínám podnikat jako truhlář a vyrábím a montuji snížená patra, schody, pergoly a nábytek.
Po této praxi se věnují požárnimu zabezpečení staveb.
Toto provádím 11 let. Následuje dovoz a montáž školních ocelokeramických magnetických pylonových tabulí.
Tyto montuji i do školících center Škody Mladá Boleslav.
Po úrazu a nemoci si dělám zkoušky na revize plynu.
Mám však poruchy s pamětí a tak raději tuto odpovědnou činnost dlouho neprovadim.
Dělám jen drobné revize požárních prostupů a věnují se truhlářské, zámečnické, motoristicko opravárenské a mírně umělecké tvorbě.
Při objíždění republiky a sjednávání obchodů jsem navštěvoval restaurace, galerie, bazary, trhy i muzea.
Do toho se snažím psát. Ale když ten můj mozek si nic nepamatuje.
Tak to mám těžký. Nemyslíte!?!
Já totiž vůbec nevím, jak se jmenoval, kdy se narodil snad jen proč tady byl.
A teď nevím, proč raději nespím když je noc. Nevíte?

Autor umělec2, 07.04.2020
Přečteno 252x
Tipy 3
Poslední tipující: šerý, jenommarie
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To co je důležité si pamatuješ a to co si nepamatuješ zřejmě není tak důležité:-)

08.04.2020 19:38:56 | vlnka

Netrap se, podstatné je mít chuť a to zbytečné si nedržet. To víš.
Chaos v hlavě.
Já vím o svém mozku také, že má opravdu jen na něco..ale to už tak JE.
Měla jsem pocit, že jsem k ničemu, že si nedokážu zapamatovat.
V práci vím Vše. To je důležité.
Zajímá mě spousta věcí a přesto
..to mám také dané, úraz jako malá,
nebo blbostí:-D;-), proč to nepřiznat.
Ty jsi toho zvládl a zvládáš,
klobouk dolů a myslím, že podstata ke ten šťastný život si umět uchovat a vědět proč a umět vždy pevně jím jít,
né každému se to daří a to JE hodně.
Jsi dobrý.
Chápu ale co TĚ trápí nad tím se zamýšlet a co tě žene o tom psát.
;-) "ST"

07.04.2020 12:08:14 | jenommarie

Vše vyjmenované je nepodstatné.
Stačí si pamatovat, co řekla manželka!

07.04.2020 10:24:43 | Lesan

Trénuj ho, jak se jen dá, on se začne přinejmenším zlepšovat. Hlavně neztratit a vždy nalézt, kam sis co napsal. E-záznamy zálohuj. Držím palce.
P. S.: taky si líp pamatuji starší věci a události, než co jsem měl včera k obědu :-)

07.04.2020 09:22:19 | Špáďa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí