Rozmluva se zrcadlem

Rozmluva se zrcadlem

Anotace: práce z okresního olympiády z čj na téma UKREJVÁM ROZPAKY/TY TAKY, JÁ TAKY/ UKREJVÁME OBA...

Stojím proti tobě, ano, zas. Už tisíc pohledů vržených do tvých zelených očí a stále žádný klid.
Stydím se, stydím se za to, že stojím, že mám dlouhé vlasy, tmavé linky a kolem tváře mi splývají červené pramínky.
Mrknu, jen na chvíli zavřu oči, ale i ta chvíle mi stačí, avych si přála změnit sama sebe. Ale nepovedlo se.
Stejné tričko, stejné ruce, dokonce i nervózně se třepající se kolena jsou kryta stjenými modrými džíny s Americkou vlajkou.
Polévá mě horko, když zjistím, že má levá černobílá bota je pořád díravá.
Je to nezvyk...jenže co je pocit poznat něco nového oproti tomu, že já nová jsem?
Ukrývám rozpaky a ty nejspíš taky, jsi můj odraz v zrcadle, který říká: "Jsi to ty, stojíš proti mně. A já jen opakuji tvé pohyby, první rozpačité krůčky k lepšímu světu."
Ale i zrcadlo se lehce otřásá, člověk je v něm přeci stejný, jako já, jen má jinačí myšlenky...a problém si uvědomit, že nevyskočí z rámu a nepůjde dnes ven místo mě.
Totiž že jakmile se otočím a odejdu o pár kroků dál, zmizí úplně.
Čerevnenám se na sebe, protože zrcadlo mi povědělo, že mi to sluší.
"Slečna rebelka", tak mě pojmenovalo a jako důkaz, že myslí vážně co říká, i to, jak mě samotnou odráží, snaží se ukrýt ty své rozpaky do dřevěného rámu kolem sebe.
"Skryj se tak, vždyť ti to tolik sluší", zazní jeho poslední slova.
pak schová svou "živou" tvář zpět do odrazu a jediný, kdo náhle skrývá ten stud, jsem já. Snad stydět se za krásu není hřích o nic větší, než rozmlouvat se zrcadlem místo toho, abychopustila jeho již nepřítomné pohledy.
Po schodech už totiž slyším kroky,ale ten, kdo je jejich pán na sobě nemá dřevěný rám ani odrážení sklo. Teď se ukáže, jeslti zrcadlo mělo pravdu.
Autor Aaliyan, 06.03.2007
Přečteno 320x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

máš pravdu s těmi oblíbenci... u nás to vyhrála ta největší šrotka a podlejzačka a pak v dalším kole to úplně projela :) a přitom ty otázky nebyly až tak těžký...njn, tak to už na světě chodí a my se stím budeme muset smířit :)přeji hodně zdaru

20.03.2007 16:59:00 | arya

taky jsem byla na olympiádě z češtiny a vím, že na ten sloh je fakt málo času a na to, to je fakt dobrý...my jsme měli téma Kdyby...uměla/i/y mluvit...docela to ještě šlo :)

13.03.2007 18:48:00 | arya

Nim minezkazíš svým názoerm, jen svým chováním, dkyž mi bude líto

08.03.2007 10:07:00 | Aaliyan

Z vlastní zkušenosti vím, že na tyhle olympiádové slohovky prostě není moc času, takže by bylo nejlíp brát tenhle text s rezervou.
Problém je v tomto případě nejspíš ten, že víc než literární stránku bych byla ochotná s tebou rozebírat obsah. A to se sem nehodí. A možná se to nehodí ani jinak, protože bych zase vypadala jako ta dospělá, co ti kazí tvou super náladu a pocity.

07.03.2007 18:02:00 | Gina Rocca

zajímavá povídka, líbila se mi ;o)

06.03.2007 21:05:00 | Agnesita

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí