Smutek mojí židle

Smutek mojí židle

Anotace: O významnosti

.Smutek mojí židle.
Smutek mého púlitru.
Smutek kamarádů.
Párkrát, tedy již mnohokrát jsem navštívil Rejvíz a místní hospodu.
Zajímavá je tím, že každý ze štamgastů tu má svoji židli s vyřezávaným dřevěným opěradlem.
A židlí je tam opravdu hodně.
V té malé horské vesničce.
Já bohužel nikde nic takového nemám.
Asi nejsem pro nikoho významným.
Ale putoval jsem i po Ukrajině A Rumunsku.
Mají tam podobně zdobené hřbitovy, veselé hřbitovy, různé vstupní portály stavení či brány statků.
Viděl jsem i celý plot místního úřadu pokrytý řezbami jejich starostů.
Je tedy divné, že je u nás tak málo těch, co ty co si to zaslouží, nadživotně stvoří.
Možná jen nevím, kde je židle Wichterleho a mnoha dalších.
Některým z nich je náhradou významná státní ocenění.
Někteří mají ocenění zcela oprávněně, jiní ne a ty tím pádem jeho hodnotu devalvují.
A jelikož nikde nevidím návrh na mé vyznamenání, ani tvorbu "židle", budu si to muset odpracovat a židli vyrobit sám.
A pak pozvu kamarády.
Ty, co stojí o i za židli.
A po pravdě, moc jich neznám.
A z toho jsem možná smutný.
Můžu si totiž za to sám.
Autor umělec2, 11.11.2020
Přečteno 151x
Tipy 1
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo, tohle bejvávalo i dole ve vsi a vokolo. A na Šumavě? Všade! Alespoň před čtyřma - pěti barákama ve vsi zasazená lípa, třešeň, kaštan. Nebo nad vesnicí pod lesem, nad lukama. A pod nima fortelná, jak říkala babička "lajce" alespoň pro dva prdelatý pantáty. Nacpali se fajfky, popilo piffko, pokecalo kdo s kým. A pak se šlo zase makat, kosit, nebo se starat o dobytek.
Doby, kdy kažej každýho potřeboval a na smutek nebyl čas.

A mlaďoši se měli kde spolčit, proto taky se rodilo tolik dětí!

11.11.2020 12:18:30 | Lesan

Jsem z města. Z Prahy. Tři roky bydlím na vesnici. Dělám tu lavice pro rozhádané na všechny světové strany. Dělám i ty pro milenecké páry. Taky židle pro ty co si zaslouží úctu. Udělal jsem tu i knihovnu. Většinu věcí dělám z jednoho kusu dřeva. Špalky mi přiveze vyvážečka. Ale tak pěkné věci jako tvoří v Rumunsku neumím. Ale. Postavil jsem dvoukolo pro děti i atyp pro dospělé. Sedí proti sobě a když se naštvou nebo si nevěří můžou se otočit. Taky stářím různé prevíty ze železa. Tedy se sběren. No a chystám se udělat nějakou kombinaci dřevo, železo, kámen a verš.

11.11.2020 12:40:53 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí