Samuraj z vesnice Tanisha, část třetí

Samuraj z vesnice Tanisha, část třetí

Věk čtenáře 15+

Část třetí - tantojutsu

Vítr rozháněl kapky deště do všech stran a šedá obloha smutně hleděla na zem. Po střechách domů stékala voda a mísila se s potůčky na hliněné cestě, kde společně tekly ve vymletém korytu. V poli před vesnici se objevily dvě postavy. Nebyl to nikdy z místních obyvatel, kteří odpočívali ve svých domech, nebo pozorovali mocnost přírody z verand svých domů. Mladý muž v tmavém oděvu pozoroval dvě osoby, jak vstoupily do vesnice. Dva muži ve špinavém oděvů, laciným mečem u pasu a zlomyslnou tváří rozmlouvali s jedním z místních obyvatel u prvního domu. Vítr ustál, avšak obloha ztemněla ještě více. Kapky deště nyní nerozehnal vítr, ale čepel meče, která zasvištěla vzduchem. Místní obyvatel z prvního domu padnul k zemi. Z roseknutého oděvu vyhlížela dlouhá, otevřená rána táhnoucí se od krku až k boku. Ve svém posledním okamžiku se převalil na bok a jeho forma započala zánik. Dva muži ve špinavém oděvu, lacinými meči v rukou a zlomyslnou tváři obhlíželi vesnici. Mladý muž v tmavém oděvu seskočil z verandy svého domu. Lehkými kroky a s myslí ještě ostřejší než kdykoliv jindy se přemístil k dvěma stojícím postavám nad postavou třetí, která ležela u jejích nohou. Ten, jenž vykonal zlo před malou chvíli, opět zvedl meč, aniž by věděl, či chápal, že tím otvírá brány dalších světů. Mladý muž v tmavém oděvu hbitě vytáhnul nůž, který měl skrytě zastrčený až do poslední chvíle. Jedná ruka lehce kryla útok mečem a druhá ruka třímající nůž, jehož čepel vyčnívala na malíkové straně dlaně, projela přes útočníkovo zápěstí. Přetnutí šlach způsobilo upadnutí meče na zem. Jako v jeden pohyb zamířila čepel nože okamžitě na levou část krku. Hrozivá rána, která otevřela krční tepnu donutila protivníka kleknout na zem. Během několika dalších vteřin tento muž ztratil vědomí a jeho forma taktéž započala zánik. Druhý muž ve špinavém oděvu, laciným mečem v ruce a zlomyslnou tváři se rozhodnul k úniku. Mladý muž v tmavém oděvu a nožem v ruce pohlédl k nebi. Oblohou proplouvaly temné koráby a na zemi se mísila krev s vodou.

Tantojutsu - bojové umění s nožem zvaným tanto. V kombinaci s přímočarými útoky na životně důležité místa na těle a zen budhistyckou praxí vzniká smrtelné bojové umění. Dotyčný je naprosto klidný i v té nejvážnější situaci a útok vede lehce a přesně. Tito lidé však toto umění nikdy nezneužijí a zlomyslným je moc klidu přítomného okamžiku zapovězená.
Autor Knife & zen, 17.05.2021
Přečteno 220x
Tipy 5
Poslední tipující: mkinka, Frr
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Když už se dostane tak blízko, aby zastavil ruku se zbraní, není nic extra těžkého si zbraň od soupeře vzít. Takže bych čekal že by přišel s holýma rukama, vzal by si meč od útočníka, a poté co by tím mečem udělal co třeba, zase by mu ho vrátil, a šel by dál svou cestou. Na co darovat zlosynovi* rozhřešení zbraní, jejíž čepele není hoden. Zen je krásný, ale trochu moc patetický :-)

*) a byl to vlastně zlosyn? víme, co se mezi nimi třeba stalo před rokem? to že někdo nějak vypadá, je možná dobrá indicie, ale nikoli dobrý fakt k rozsudku ;-)

18.05.2021 18:16:19 | Al.hexth

Rád bych teda ještě rozepsal pár věcí, aby nedošlo k nedorozumění. Příběh, který tady píšu pochází z dob stovky let zpět. Z pohledu instruktora sebeobrany a policisty říkám pro sebeobranu s nožem v dnešní době pro 99% lidi NE. Hrozí kontaminace (většina útočníků má žloutenku C, či další nemoci) a dále hrozí vážné poranění agresora, které nebylo nutné. Proč náš samuraj použil nůž tanto na sebeobranu místo toho, aby útočníkovy vzal meč? V mozku zautomatizované pohybové vzorce vlivem dlouhodobého tréninku vedlo tohoto muže správným směrem při téhle vyhrocené situaci. Důvod je takový, že je zbytečně zdlouhavé brát meč, u kterého neví v jakém je stavu a samozřejmě by ho mohl během tohoto delšího úkonu napadnout druhý muž. Použil nejrychlejší možný způsob sebeobrany na krátkou vzdálenost pro tuto dobu. Tanto je broušené na kamenech nejjemnější zrnitosti a stačí jen pohybem ve správném úhlu přejet po místě, které chce oddělit.

19.05.2021 09:55:06 | Knife & zen

Nejsem si moc jist zda šlo o sebeobranu, když úmyslně vkročil do místa střetu na kolizním směru se zmíněným aktérem.
Ale spíš se mi zdá, že se tu nějak maličko zbytečně míchají různé věci. Pokud je příběh zasazen do jiné doby a jiné krajiny (což tak nějak mlčky předpokládám) je trošku zavádějící do toho montovat reálné úvahy zdejší soudobé společnosti.
Co se týče techniky, proti gustu žádný dišputát. Jen jsem napsal svůj náhled, nic víc.

19.05.2021 16:58:37 | Al.hexth

§ 28 Sb. Trestního zákona
Krajní nouze
(1) Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému trestním zákonem, není trestným činem.

(2) Nejde o krajní nouzi, jestliže bylo možno toto nebezpečí za daných okolností odvrátit jinak anebo způsobený následek je zřejmě stejně závažný nebo ještě závažnější než ten, který hrozil, anebo byl ten, komu nebezpečí hrozilo, povinen je snášet.

Je mimořádně obtížné vyhodnotit situaci tak, aby se člověk vešel do paragrafu.
Ale je užitečné o paragrafu vědět a situace si alespoń nechat projít hlavou.
Nechat si projít hlavou svůj život, místa a lidi, která a které míjím.

Nikdo z nás není trénovaný v kung - fu ani v jiné technice. Jsou především
mentální a vyžadují stovky hodin cvičení. Umíme se rvát ? S kým ? Proč ?
Umíme se bránit ? Proti komu ? Umíme to dobře ?

17.05.2021 22:00:07 | ttragelaf

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí