Měšťák - jedná taková noční

Měšťák - jedná taková noční

Věk čtenáře 15+
Jedná se o skutečný zákrok. Provedeny jsou pouze takové změny, aby dotčené osoby zůstaly v anonymitě.

Čerstvě napadanou, tenkou pokrývkou sněhu na ulici mezi panelovými domy projedou kola bílého vozidla. Na ulici by měl byt v tuto pokročilou noční hodinu naprostý klid, avšak není tomu tak. Z pootevřených oken třetího patra dlouhého domu se šíří hlasitý hluk reprodukované hudby v doprovodu hrubých hlasů posilněných alkoholem. Z vozidla, jehož bílou kapotu osvětluje pouliční lampa a dává tím možnost přečíst vykukujícím, probuzeným zvědavcům z oken nápis: městská policie, vystupují tři muži v černých uniformách. U dveří vchodu z jehož třetího patra se táhne hluk, již čeká člověk, co před pěti minutami vytočil číslo tísňové linky. Muž středního věku s nevyspaným a otráveným výrazem ze sebe dostane pouze jednu větu: ,,Zdravím chlapi, pojďte dál a něco s tím už laskavě udělejte, je to každý pátek a domluvit se s nima nedá." Společně s oznamovatelem stoupáme po schodech nahoru. Muž mizí ve dveřích svého bytu na druhém patře a než za sebou lehce zabouchne dveře, ukáže znechuceně o patro výš. Třetí patro, prostřední byt. Jako velitel hlídky se stavím na pravou stranu dveří a naslouchám. Oba kolegové se takticky postaví jeden po mé levici u zdi, tak aby ho nešlo vidět a druhy za mé pravé rameno na první schod schodiště. Po několika desítkách vteřin je na kameru, jež je umístěna na levé straně mé taktické vesty, nahrán dostatečný důkaz o rušení nočního klidu. Několikrát hlasitě zabouchám na dveře bytu a kolega vzápětí i zazvoní na zvonek tohoto bytu. Mírně se postavím bokem a soustředím všechny své smysly na nadcházející situaci. Nikdo neotvírá a hluk z bytu pokračuje. Bouchám znova na dveře a kolega opět zvoní na zvonek. Uběhne pár vteřin a dveře bytu se prudce otevřou. Následuje nepříliš sympatický dotaz vyhublého muže ve středním věku, který jeví známky podnapilosti:,,Co je?"
,,Dobré ráno, můžu mluvit s majitelem bytu?" navazuji konverzaci přátelským hlasem.
,,No to jsem já. Co je?'' pokračuje dotčeně muž.
,,Rušíte noční klid. Předložte mi doklad totožnosti, ať vím s kým mluvím. Nejlépe občanský průkaz.'' pokračuji přátelským tónem.
,,Koho ruším? Slavíme.''
Muž ustoupí dva metry zpět do bytu a ve dveřích se objeví dvoumetrový, obézní muž taktéž v podnapilém stavu. Rukama se chytne zárubní dveří a se svojí bystrou myslí se vkládá do konverzace: ,,Co je? Však slavíme ne? Kdo zase volal?''
Trochu se nakloním přes horu nepravidelné hmoty a již ne tak přátelským tónem vyzvu majitele bytu, který stoji ve své chodbě a sleduje nás, se slovy: ,,Jménem zákona vás vyzývám, předložte mi občanský průkaz, vypněte tu hudbu a přestaňte rušit noční klid svým hlasitým projevem!''
Obézní muž se otočí směrem dovnitř a začnou s majitelem bytu hlasitě diskutovat: ,,Nic jim nedávej. Však co děláme. Serem na ně. Jménem zákona pry.''
V ten moment jen já a mí dva kolegové ví co neuposlechnutí zákonné výzvy znamená a k čemu mě opravňuje. Nyní rychle zvažují taktický postup. Jakmile zajistíme obra, který stále stojí ve dveřích a vím, že sáhnutí na něj nebude porušení domovní svobody, vyhublý chlápek už se nepřiblíží a zabouchne dveře. Jestli má byt v tomhle vchodě klid, musíme vzít oba dva. Měním svůj ton hlasu zpět na přátelský a mluvím na obra: ,,Halo pane, vypadlo vám něco z kapsy, asi klíče." Ukážu levou rukou na zem za roh.
Kolega stojící na chodbě po mé levici začne ukazovat na zem za svojí botu.
,,Nevidím tam! Uhni!" zařve obr a vystoupí z bytu.
,,Nebo to jsou vaše klíče?" zeptám se směrem k vyhublému muži. Ten udělá dva kroky vpřed a postaví se do dveří. V ten moment zvolám jediné slovo: ,,Berem!"
Mí dva kolegové už ví co to znamená. Pravou ruku hbitě strčím pod levý loket vyhublého muže, svojí levou ruku mu položím na šíji a zároveň zapáčím i potáhnu. Náhle je vyhublý chlápek venku z bytu a leží mi pod nohama na zemi. Přikládám pouta a volám slovo: ,, Mám! "
Obr se nestihne ani otočit a ve stejný moment je stržen na zem zezadu za hlavu kolegou co mi stál po levém boku. Kolega stojíci na prvním schodě mě přeskočí a pomáhá s poutáním obra. Za pět vteřin od nich slyším: ,, Mám! "
Hudba v bytě utichne a objeví se ve dveřích žena. Věk tak padesát let, ale vzhledem ke svému životnímu stylu by ji člověk tipnul i sedmdesát.
,, Hej! Co jim děláte!? "
,, Jedou s náma a to ticho takhle zůstane, nebo se vrátíme! " řeknu ženě a společně s kolegama odvádíme oba muže po schodech dolů. Cestou do vysílačky hlásím našemu operačnímu: ,,Použity dvakrát donucovací prostředky. Jedeme na záchytku. Na místě již klid."
,, Fajn. Až je odvezete, tak mám pro vás další oznámení."
,, Rozumím," odpovím a pro sebe dodávám: ,,to zas je noční!"
Autor Knife & zen, 30.07.2021
Přečteno 256x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobře napsáno, přečetla bych si víc takových :)

27.06.2022 11:19:21 | Rika Akira

Moc dekuji. Mam napsanou knihu cca 200 stran, kde jsou do fiktivního pribehu vlozene me zazitky ze sluzby, ale bohuzel nekolik nakladatelstvi muj rukopis odmitlo. Mozna sem jeste neco z knihy vlozim.

27.06.2022 11:29:08 | Knife & zen

Napsáno hezky, ale jinak, no, nevím nevím.

01.08.2021 14:53:53 | Al.hexth

Děkuji. Ano, vždycky to tak pěkně neklapne. Bohužel realita není film, ale jakmile jsou přítomní policisté, strážníci znalí taktice a vy co se má dělat, tak je šance efektivního nastolení pořádku vysoká.

09.08.2021 10:03:58 | Knife & zen

Reálná policejní práce, připomnělo mi to ten pořad na Primě...

30.07.2021 14:06:29 | Marry31

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí