Už to trvá týden

Už to trvá týden

Anotace: 29.10.

 

  Probudím se deset minut před budíkem a odložím ho o dvacet. Než zavřu oči, zvoní znovu. Odkládám ho o dalších pět. Ale už neusnu, sousedi vrtají zeď. Stejně je jedno kdy vstávám, únavu posledních dní to nezažene.

Otevřu zprávy, které na mě z telefonu pomrkávaly už dvakrát.

"Myslíme na vás, držíme palce..."

Hm. Díky za upozornění, aspoň předem tuším, co bude ve zprávě od tebe.

 

Znovu se položím na záda, a koukám do stropu. Konečně, po týdnu, si dovolím dvě tři slzy.

 

  Přemýšlím, že otevřu instagram a nechám se pár minut ukolébat vtipnými videi o zvířátkách. Včera jsem půl hodiny hledala takové video, co ti pošlu místo dalšího To zvládneš. Pak radši slezu na koberec a udělám pár žebráckých kliků. Jsem slabá. Jsem slabá.

Vytáhnu epilátor a poprvé od doby, co jsme se vrátili z dovolené, si oholím nohy. Nikdo to neuvidí, jako doteď, dělám to čistě pro tu bolest. Jak moc bolí bolest, na kterou ti píchají opiáty? Uf. Je to jak řezat se žiletkou, aspoň myslím. Ale euforie se nedostavuje. Pomyslím si, že si ty nohy nesmím zapomenout namazat. A hned na to zapomenu.

  Zbytek dne se vleče a přitom letí. Do školy neudělám ani čárku. Vypiju sladkou instantní kávu. Hlad nemám. Hlad už dlouho nemám. Udělám nepořádek, abych ho mohla uklízet. Zapálím svíčku, která zhasne. Lovím ukazováčkem v horkém vosku a hledám knot, který se snad vypařil. Chvíli drolím z prstů modrý vosk, pak svíčku hodím do koše a zapálím jinou, dražší. 

Jdu se projít. Koupím si lak na nehty, alkohol, brambory na kaši.

Volá tvoje máma, zase nevydržela s nervama. Pořád tě mají na sále.

  U pokladny hlásí, že neberou karty. Díky bohu, že mám náhodou hotovost... Žena přede mnou kupuje mandarinky, ale má jen devět korun v drobných. Prodavač jedno po druhém tahá ovoce ze sáčku, aby to vyšlo na těch blbých devět korun. Koukám na dvacetikorunu v peněžence a přemýlím, jestli to té paní zaplatit. Vemte si ty stupidní mandarinky všechny, proboha. Stydím se, trvá mi to. Když má venku polovinu sáčku, už mi to přijde tak trapné, že radši dál mlčím. Možná jsem to měla udělat. Třeba bych pak měla štěstí. 

  Vyskládám jídlo do ledničky, nalakuju si nehty. Pak omylem převrátím flašku s olejem a dalších dvacet minut drhnu kluzkou podlahu. Kapky jsou na skříni, na látkovém potahu židle.... na stěně nad košem, kterou několikrát do roka přetíráš, aby zůstala čistá.

Pozoruju své ruce a nepatrný, ale přesto příliš viditelný půlměsíček sedřeného laku na palci. Hm. 

Čekám na zprávu.

Čekám na zvonění telefonu.

Čekám, abych věděla, jaký má tenhle příběh konec.

Autor Megan, 29.10.2021
Přečteno 275x
Tipy 11
Poslední tipující: Sonador, šerý, Vivien, Friday, mkinka, Ucitelskej
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jen si dovolím.
Takové vyznělé noir. Abych přesněji můj pocit, spíše pošmourný pohled všedního dne, které je provázen rutinou a generační vypovědí dívky. Připomíná mi to jako sekvence scénaře filmů M. Formana šedesátých let, kde si dívky ještě sice neholily nohy a nestálo se u digitálních pokladen, ale schéma myšlení, životní nuda a hledání sebedůvěry, je zde obdobná. Samozřejmě autorka zde předstírá jen krátký děj na to, abych si mohl utvrdit v názoru. Tak jen postřeh.

Mám rád prozaické lidské pohledy, které mají generační výpovědní hodnotu. Ať v čase minulém, nebo současnosti. Tato práce mě zaujala a líbí se mi to. Máte Megan, výborné výrazové schopnosti a působí opravdu věrohodně.
A mimochodem. Jak jste kreativně příběh uzavřela, je fakt super*
Rád jsem si početl.

15.11.2021 01:36:13 | šerý

Děkuji, jsem ráda, že text něčím zaujal. :)
Jen pro zajímavost, vnímáte to jako fikci, nebo nějaký skutečně odžitý příběh?
A generační vám to přijde kvůli prostředí?

15.11.2021 22:53:36 | Megan

Tak se nějak pokusím...
Jako fikci určitě ne. Zda opravdu reálně odžitý příběh, tak to se také nedá tak jednoznačně říci. Pokud toto ovšem předem píšící neavizuje. Ale pokud jste si všimla v mém postřehu, tak jsem uvedl, že "máte výborné výrazové schopnosti a působí opravdu věrohodně." Takže dílko není vykalkulované (na nic si nehraje) a není zde žádná póza ani kýč. Takže reál děje sice nemohu na sto procent, ale dokázal jsem se do tohoto příběhu opravdu vžít - což je (mimo jiných podstatných věci) opravdu dost důležité.

Jsem už někde uvedl. Literatura a umění, má, mimo jiné, reflektovat dobu vzniku díla a být onou výpovědí součastné společnosti. Nechci zabíhat do detailů a nejsem kritikem a vybaven literární teorií. Generace je ročníkem lidí, které se narodí v učité době do určenýchých společenských zvyklostí a poměrů. A když jsem si přečetl, tak chování a myšlení hlavní mladé aktérky se vlastně v emocích, a martýriu řešení životních situací, až tak nezměnilo. Doporučuji zhlédnout filmy šedesátých let, kde jsou soc. témata o mládeži. Prostředí je tam samozřejmě odlišné, ale ty "soukromé vnitřní životy" jsou s těmi dnešními více či méně identické.
Tak snad z těchto názorů, něco poberete. Přeji Vám mnoho zdaru a prima čas*

16.11.2021 01:31:37 | šerý

Zajímavé, děkuji. :) I vám přeji hezký den!

16.11.2021 09:31:29 | Megan

Omluva, za nedoklep "... předestírá"

15.11.2021 01:50:47 | šerý

Uf tak tohle má grady. Jen tak a zaplnilo mě to podání cítím vnimam.

29.10.2021 16:05:11 | lísteček stromu života

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí