Noční vlak

Noční vlak

Noční vlak. Směsice lidí, každý se svým důvodem, proč cestuje zrovna v noci. Turisté, kteří aby ušetřili, cestuji z města do města nočními vlaky. Trempové, kteří chtějí být ráno už někde v přírodě a začít svoje další dobrodružství. Opilci, cestující posledním spojem z víkendové akce. A já. Spisovatel, který dokáže psát jen ve vlaku.

Ani už vlastně nevím, kdy to celé začalo. Už možná někde na střední škole. Kamkoliv jsem v té době cestoval, psal jsem. Ono to teda ze začátku nestálo za nic.
“To nestojí ani teď.”
“Zmlkni!”

Zpátky k tématu.
……
“Vidíš, teď jsem ztratil nit. Jsi spokojený?”

A mlčí.
Jako vždy.
Výkřik do tmy, aby mě vytočil, a pak mlčí. Samozřejmě to mlčení mě vytáčí ještě víc. Sice jsem vždycky tvrdil, že se nerad hádám, ale hádám se moc rád.
Vyžívám se v tom. Na někoho křičet. Používat nelogické argumenty. Naštvaně odcházet a zase se vracet. Ó bože, jak miluju hádky.

Hádat se dá s kýmkoliv. Pokud teda jste oba naladění na hádavou. Většina lidí je. Ale někdy narazíte na kliďase.
Tomu člověkovi můžete házet ty nejlepší a nejostřejší hádací formulace přímo do obličeje, a s ním to ani nehne.
Čert aby tyhle lidi spral. Není s nimi žádná legrace.

Ale když jste jako já, stále na cestách, sami, nemáte se moc s kým hádat. Vlastně skoro s nikým. A bohužel většina lidí, s kterými přijdu do styku, jako prodavačky na nádraží, průvodčí ve vlaku, mi nedávají žádné podněty k hádání se. Jsou v pohodě. A to mě štve.

Tak jsem se začal hádat sám se sebou. To je vám ohromná legrace.
Škoda, že si z těch hádek moc nepamatuji. Vždy si dám přes hubu.

“Jsi looser!”
“Za prvý nevím co to je, a za druhý….”


Rád bych napsal, co bylo dál, ale až teď jsem se probudil. Zmlácený na neznámém nádraží. Asi mě vyhodili z vlaku.
Zase.
A zase je pryč. Přivede nás do problémů a já abych to řešil.
BLANSKO
Bože co je tohle za díru?
Alespoň, že když mě vždycky okrade, strčí si peníze do mojí kapsy.
Někdy má výhody být schizofrenik.
Autor Karel Letník, 08.08.2022
Přečteno 138x
Tipy 4
Poslední tipující: mkinka, Vianney, Fialový metal
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí