July

July

Anotace: Někdy příběh napíše samotný život. Podle skutečné události.

Snažím se věnovat kreslení grafických novel. No, po pravdě se mi nedaří tak, jak jsem si představoval. Stále hledám nové formy a postupy.
Jednou mi na facebooku přistála fotografie kresby květin. Kresba byla zvláštní tím, že květiny byly kreslené pastelovými barvami a vedle toho i jejich obrysy. Líbilo se mi to. Sice moje zaměření kresby bylo úplně jinam, přece mě kresba zaujala. Kliknul jsem na instagram. Objevila se autorčina stránka s množství fotografií jejich kreseb. Její kresby se mi moc líbily. V komentáři ke kresbám jsem si všiml, že July je ruské národnosti a komentáře i reakce na ně a kresby jsou v ruštině. V té době jsem nebyl zatrpklý vůči Rusku a July kresby se mi líbily.
Když jsem procházel její kresby, byly tam i pár fotek z jejího osobního života. Byla sympatická. Vyrozuměl jsem, že je vdaná a že má malou dcerku. Dle okolí ve kterém se pohybovala mi připadalo, že patří do nižší střední třídy. Záviděl jsem ji jeji procházky do krásné ruské přírody, kde v plenéru kreslila. Námětů měla hodně.
Tak jednou za měsíc jsem si na ni vzpomněl a podíval jsem se na její nové kresby. Přešel nová rok a já jsem si zase vzpomněl na July. Celkem jsem se těšil na nové kresby od ní. Na její stránce bylo pouze video z oslavy nového roku. Tančila tam venku ve sněhu v kabátu. V jedné ruce velká láhev šampaňského. V druhé rozsvícená prskavka. Bylo na ní vidět, že je v dobré náladě. Krásně se usmívala a tančila na písničku Ella Fitzgerald “Have Yourself A Merry Little Christmas” (Užij si svoje krásné malé vánoce). Moc ji to slušelo. Tehdy jsem si pomyslel, že asi většina rusů touží po prozápadním konzumním způsobu života.
Ale co mi chybělo byly její kresby. Od nového roku tam nebyly žádné příspěvky. Uplynuly další dva měsíce a já jsem si opět na ní vzpomněl. Znovu jsem se podíval na její stránky a žádné nové kresby. Mrzelo mě to, ale život šel dál a já jsem na ni zapomněl.
Vzpomněl jsem si na ní až teď na podzim. Dával jsem k sobě kolekci kreseb, které mě inspirují k další tvůrčí činnosti, protože potřeboval bych začít opět kreslit a nejen o tom snít.
Vzpomněl jsem si na July. Na instagramu jsem měl ještě uložený odkaz na její stránku. Ani jsem nepomyslel na to, že se tam objeví nové kresby. A skutečně, nové kresby tam nebyly. Co mě zarazilo, byla její fotka která se ukázala na jejím profile.
Její tvář byla přeškrtaná červenými, bílými a žlutými čarami. Oči, nos a ústa se ztráceli pod změtí čar. Jakoby nějaký vandal, její tvář úmyslně zohavil. Říkal jsem si, že kdyby to byl vandal, tak to udělá jednou barvou, tak jak to občas vídám na zohavených plakátech politiků ve městě. Ale výběr barev, byl něčím zvláštní. Ty barvy i kresba byla jakoby byla sladěné. Jakoby … ano jakoby jej udělala přímo July a před něčím se styděla a současně byla z toho smutná. Kresbu přetínalo i několik černých čar. Co ta kresba na jejíí profilové fotce znamenala? Nevěnoval jsem tomu více pozornosti.
Kopíroval jsem kresby do svého soukromého archivu. Zapnul jsem automatický překlad komentářů k nim a zjistil jsem, že July se na stránkách instagramu svěřila i ze svým soukromým životem. A pojednou bylo všechno jinak …

1. obrázek
Před 501 týdny

Obrázek:
Fotografie. Mezi dvěma hnědými závěsy je mezera. Za nimi okno a parapet. Na parapetu položený květináč. V něm květina s množstvím nových modrých květů.

"kus oblohy v zamračeném únoru"

Před 488 týdny

Obrázek
Fotografie. Bílé zdi, počmárané různými kresbami. U zdi mladá žena s měděnými vlasy. Oblečená v černém kabátě. Pod kabátem bílá černě pruhovaná blůzka. Žena se usmívá.

" poprvé již v NAŠEM bytě. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!"

Před 483 týdny

Obrázek:
Fotografie. Vidět část průhledné plastové postýlky, do které se v porodnicích dávají novorozenci. Malé dítko spí na bříšku. Je zakryto peřinkou s ananasovým vzorem a žlutozelenou dekou s motýli.

"Vždy jsem věřila, že všichni novorozenci jsou děsiví a vypadají stejně. teď vím, že jsou každá jiná, ale tahle, která leží přede mnou, je obecně tak krásná ????????"

Před 465 týdny

Obrázek první zveřejněné kresby :
Fotografie. Kraj hnědé desky stolu. Na něm položený otevřený skicák. Uvnitř tužkou uhlem nakreslené obrysy nějaké rostliny. 3D efekt docílený jemným stínováním. Rostlina položena vedle kresby. U skicáku naaranžovaná černá tužka a guma. Pod kresbou razítkem vytištěné datum 21.10.2013.

Před 437 týdny

Obrázek jeden z prvních květin :
Fotografie. Na bíle desce stolu je otevřený skicák. Vlevo je kvašem namalovaná kytice rudých karafiátů. Nad nimi nápis Carnation. Dole pod kresbou razítko s datumem 27.4.2014. Vlevo obrysy kytice chryzantém. Pouze samotné květiny jsou nabarvené světle fialovou barvou s šedým obrysem. Nad ní nápis hranatým tiskacím písmem Chryzathemym. Vedle razítko s datumem 5.5.2014.

"Uvědomila jsem si, proč je při vší lásce ke květinám kreslím tak zřídka - no, ať se snažím sebevíc, nedopadnou tak dokonale jako ve skutečnosti... je to znervózňující ???? "

Před 318 týdny

Obrázek :
Fotografie. Louka plná květin červené a bílé barvy. Uprostřed záběru sedí v trávě mladá žena se světlými vlasy. Oblečená je v šedém svetru a krátké sukni. Na nohách bílé sandály. Dívá se kamsi doleva mimo obraz. Jakoby zasněně.

"Za prvé, jak se ukázalo, že jsem týden nic nezveřejnila (jsem fajn, jen trochu péče o sebe ????), a za druhé, za tu dobu jsem měla taaaak hodně sledujících ???? jak? jak se to našlo? úžasné)) ale samozřejmě jsem ráda za takové překvapení, a využiji toho k pozdravu ???? jsem Julia, je mi 31 a jsem opravdu "ve dne máma, v noci umělkyně" ???? moje dcera Paulina má 3 roky, je to výjimečné dítě a proto potřebuje s obzvlášť hodně pozornosti. Před jejím narozením jsem pracoval jako novinářka a redaktorka a poté jsem si vzpomněla, čím jsem celé dětství a mládí prožila - a začala jsem znovu kreslit. Teď jsem nezastavitelná ☺, moje kreativní zaměření se nyní zaměřuje na kvaš, znovu jsem objevila tento úžasný materiál a nemůžu přestat milovat možnosti, které poskytuje. Čas od času sdílím tajemství své techniky v hodinách školy kresby ???? na svém kontě - jak kresby, tak momenty mého života, které jsou neoddělitelné od mé kreativity a často se stávají předměty mé tvorby. no, abych byl stručná) budu ráda, když odpovíš "ahoj" a napíšeš o sobě ????"

Před 257 týdny

Obrázek:
Fotografie. Podzim. Kraj asfaltové cesty. Pak pokračuje travnatý pruh a pole. Mladá žena s blond vlasy v modrém zimním kabátě v jedné ruce drží malý skicák a v pravé tužku, kterou něco kreslí do skicáku. Vedle nohou jsou poskládané na silnici pastelky a pouzdro s dalšími pastelkami. V popředí je malá asi čtyřletá holčička. Oblečená v zimním bílo černém kabátě s nasazenou kapucí na hlavě. Na rukách má rukavice. Usmívá se.

"v zákulisí je furt někdo jiný ???? můj profil říká : máma ve dne, umělkyně v noci (můj manžel si ze mě pořád dělá srandu)), a ačkoliv se toho moc nezměnilo, tak právě této osobě ???????? vděčíme oběma strašně moc, a - kupodivu je )) - příležitost vytvořit (hashtag)"

Před 221 týdny

Obrázek :
Břeh jezera. V pozadí na druhém břehu je listnatý les a v dálce za ním lehničatý. Na břehu jezera jsou dvě mladé borovice. Vedle nich stojí žena. Je celá v černém oblečení. Na hlavě slaměný klobouk s černou stužkou. Dívá se někam na druhý břeh jezera.

"20.6. se nám narodila dcera. 21. června, o 5 let později Lesha zemřela. Život a smrt jsou jako uzavřený kruh. Vlastně jsem v úžasu nad množstvím podpory, které jsem tento týden dostala a stále dostávám. Stydím se přiznat, že jsem to nečekala. A srdce mi puká vděčností, ani nemám pocit, že bych si to všechno zasloužila. Peníze přicházejí na kartu, nemohl jsem identifikovat všechny odesílatele a nechápu, jak jste se dozvěděli o mých detailech. A vůbec to není trapné. Ale tisíckrát děkuji. Všem, kdo psali v Directu, všem, kdo psali komentáře pod příspěvek. Děkuji za vaši starost, určitě mě svou účastí zachráníte. Cítím tu podporu. A to je důležité, protože hlavní bitvy jsou bohužel před námi. Jak morální, tak celkem reálné, pro zdraví a budoucnost Pavla. Ale to je jiný příběh."

Před 221 týdny

Obrázek :
Fotografie. Ranní východ slunce. V pozadí jsou obrysy listnatých stromů. Možná léto. Kolem obrysy pouličních lamp spojených převislými dráty. Vypadá to jako trolejové vedení pro trolejbusy. Ranní slunce ostrými paprsky uprostřed fotky protíná celý záběr a vše kromě něj je ve stínu.

"Přátelé, nepřihlásili jste se, abyste se mnou byli v dobrém i zlém, takže je dost možné, že se někteří z vás potichu odvrátí. Ale musím to všem vykřičet, mám bázlivou naději, že čím více lidí ví o mé bolesti, tím lépe se cítím. Už nevím, jak žít, jak přijmout fakt, že mi včera zemřel manžel. Zemřel den před oslavou 5. narozenin naší dcery. Zemřel náhle a nespravedlivě. Neměla jsem čas na objetí, ani na pořádný rozhovor. Bylo to jako obvykle. A potom ten člověk zmizí a není možné přijmout fakt, že to nelze změnit. Neskutečné. Celou dobu vtipkoval, že žijeme v Matrixu. Jsem naštvaná, ale nemůžu přijmout tuto realitu, nemůžu."

Před 221 týdny

Obrázek :
Fotografie. Zadní strana fotoaparátu Canon. Záběr na rozmazaný obraz na monitoru fotoaparátu. Je tam usmívající mladý muž a mladá žena. Uprostřed nich je malá holčička. Dívá se na ženu vpravo a usmívá se na ni. Žena v ruce drží balónky.

"přesně před týdnem oslavila Polina své 5. narozeniny. jen před týdnem. byla rodina, život, budoucnost."

Před 219 týdny

Obrázek :
Fotografie. Pohled z vlaku do okolní krajiny. Okno je částečně zataženo hnědými příčně pruhovanými závěsy. Krajina je pod západu slunce. Ještě na obloze je vidět červená záře z oblak, od kterých se odráží světlo. Pole. Sem tam kolem pole stromy.

"už žádný únik před realitou. Jedeme s Polyou domů, kde na nás nikdo nečeká (kromě dvou asi už šílených koček)"

Před 219. týdny

Obrázek :
Fotografie. Asi zastávka autobusu s dřevěnou střechou a lavičkou. Před lavičkou je postavené červené cestní kolo. Na lavičce otevřený malířský kufr plný použitých tub s barvou. O něj je opřené plátno. Na něm pole, oblaka a modrá obloha.

"přátelé, důležitá OTÁZKA⚠️ Možná to zní hloupě, ale... Řekněte mi o vakcínách. Máme seznam vakcín a očkování, které je třeba udělat co nejdříve. Před tím Polya nikdy nebyla očkována, takže ani nevím, jak to je, kde je (kromě dětské kliniky). Neexistují možnosti, jak to nedělat. Mnoho zahraničních vakcín se asi bude muset nakoupit na vlastní náklady. V jakém pořadí jít? Jak to vůbec jde? K doktorovi se v blízké době nedostanu. (Jen prosím - nepište hrůzy o škodě... ???????? Ujišťuji vás - nemáme jinou možnost????)"

Před 215 týdny

Obrázek :
Fotografie. Detail skici nějaké rostliny s bílými květy. Skica je nedokončená.

"Nekreslila jsem už měsíc. Nikdy jsem neměla takovou přestávku za pět let. A bere si to pauzu? Někdy začínám mít pocit, že už nemůžu. Že i když vezmu do ruky štětec nebo tužku, nic nevyleze. Víte, posledních pár měsíců jsem kreslila s nějakým maniackým šílenstvím, jako by obráceně. Jako kdyby... ne, proč jako by - předvídala jsem, že přijdou potíže. A krátce PŘEDtím jsem měla takový pocit, jako by se ve mně něco zlomilo. Cítila jsem to, už mě to trápilo, a teď to konečně zvedlo závěs. Zdá se, že to nemůžu prolomit. Nebo jako bych si to nedovolila. Zdálo by se, že běžnou reakcí na stres je začít ho odstraňovat kreativitou, jak to kdysi fungovalo (po narození dcery a všech problémech, kterými jsme v té době procházeli). Ale bylo to naopak. Obecně řečeno, zvláštní situace. Na jednu stranu - úplná tupost, na druhou - potlačuji nečinnost a emoce, které v kresbách nenajdou východisko."

Před 212 týdny

Obrázek :
Fotografie. Stůl v rohu místnosti. Na stole je červená dečka. Na ní skicák s kresbou větviček brusinek s červenými plody. Kolem rozházené pastelky a poloprázdné pouzdro na pastelky. V pozadí ve sklenici větvičky brusinek jako předloha pro kresbu. Vedle váza plná kvítí. A vedle ní malá flaška z nějakými větvičkami.

"Kreslím. To znamená, že jsem naživu."

Před 194 týdny

Obrázek:
Fotografie. Pohled z vnitřku bytu směrem k oknu. Kolem závěsy. V popředí umělý vánoční stromek s velkou pěticípou hvězdou na špici.

"Včera jsem pod jedním příspěvkem o výsledcích roku 2018 (jsem nervózní už z fráze "výsledky roku") viděl následující komentář: "Můžu jen poděkovat za to, že zítra konečně skončí letošní rok popraskaného, všivavého, mrtvého psa ! " "A přesně to samé mohu říct o tomhle. Kéž by se tento rok nikdy v mém životě nestal. Nikdy. Nikdy. A to je vše."

Před 170 týdny

Obrázek:
Fotografie. Tvář mladého muže. Ukazuje kotě, převrácené na zádech s tlapkami přes bříško. Vypadá, že se mu to líbí.

"Když slunce vychází na západě a zapadá na východě. Když moře vyschne a vítr odfouká hory jako listí. Potom se vrátí - ale nečekej té doby."

Před 151 týdny

Obrázek :
Fotografie. Zřejmě podzim. Uprostřed lesa je paseka. Vzadu se rýsují obrysy borovic. V popředí jsou holé větve mládí listnatých stromů. Mezi nimi paseka. Prostředkem paseky vede lesní chodník. Na něm je zaparkované modré městské kolo.

"Mám jen jednu otázku: proč mi trvalo tak dlouho, než jsem SI koupila kolo? Je to prostě nutnost, jak pro sketchery, tak pro maminky samoživitelky ????"

Před 142 týdny

Obrázek :
Fotografie. Stmívá se. Pohled přes okno v místnosti, kde nesvítí světlo. Na parapetu vidět obrysy pokojových kytek. Okno se nachází někde v nižších patrech domu. Přes okno je vidět roh protilehlého činžovního domu. Část výhledu zakrývají obrysy stromu bez listí. Na zemi je slabá vrstva sněhu. V oknech se svítí.

"Všude dobře, doma nejlépe. Stálo to za to (znovu!... ), abych si to uvědomila poté, co jsem měsíc uvízla v nemocnici... A v novém roce chci, abychom byli častěji DOMA. To bude znamenat, že je vše DOBRÉ."

Před 139 týdny

Obrázek :
Fotografie. Zimní nebo předjarní les bez sněhu. Holé větve bříz. V popředí po pravé straně pár malých borovic. Je vidět autorčina ruka jak drží malý otevřený skicák s kresleným obrázkem okolí, které je v pozadí.

"Odtrhnou se ... na velmi krátkou chvíli... vrátit se na chvilku k sobě... a uvědomila jsem si, že tohle je jeden z těch vzácných momentů, kdy skutečně žiju... "

Před 136 týdny

Obrázek :
Pastelky na stole. Jsou opotřebované. Tmavě šedá je úplně miniaturní. Uprostřed pastelek žlutá stužka.

"Vitamíny a antidepresiva a (plánovala jsem velký výpovědající text o dlouhém období stagnace a návratu radosti z kreslení, ale všechno jsem to smazala ????) Chtěla jsem sdílet, že poprvé za 1,5 roku jsem záměrně šla do obchodu s uměleckými potřebami. Jako opilá se po něm toulala. Prohledávala všechny police, všeho osahávala a testovala, koupila jsem tužky, objednala skicáky. Tohle je vítězství! ???? Poté, co jsem se na podzim náhodou ocitla u stejného obchodu, rozhodla jsem se tam zajet a cítila jsem se tam úplně cize. Nechtěla jsem se tam na nic dívat, nic se mě nedotklo, a když jsem si to uvědomila, chtěla jsem to vzdát a rychle odtamtud vypadnout. Cítím noční můru ..."

Před 133 týdny

Obrázek :
Fotografie. Asi v muzeu. je tam model Vostoku, ruského vozítka na měsíci. Mladá žena v bílém. Na zádech má batůžek. Na rukou malou holčičku. Obě se koukají na fotícího.

"Wow, jak super já a moje hvězda budeme zítra slavit moje 35. narozeniny! Snad mi chirurgové dají ten nejlepší dárek na světě???? modlitby a dobrá nálada od všech starostlivých lidí jsou také přijímány ????"

Před 98 týdny

Obrázek :
Fotografie. Pohled zezadu. Mladá žena sedí na lavičce. Nohu má přes nohu. Na noze malý skicák a něco do něj kreslí tužkou.

"Trápí mě otázka... Před 10 lety, kdy jsem pravidelně dávala příspěvky v živém vysílání s 10500 fotkami (fotoshop! ) - kde jsem vzal tolik času?! (Chci dodat: ke všem kravinám) a co sakra, teď se to tak změnilo, proč se týdny nemůžu dostat ani na Instagram ???? (vybrat fotku, upravit ji a stisknout tlačítko "sdílet", nemluvě o vytvoření textů k fotkám ????) "

Před 83 týdny

Obrázek:
Fotografie. Zasněžený les. Na třpytícím se sněhu je stín postavy autorky v kabátě. S malířskou paletou. Autorka drží v ruce štětec.

"Instagram mi laskavě připomněl, že před 3 lety v tento den jsem zveřejnila tuto fotku✌???? a potom můj kamarádka opět začala konverzaci na téma "proč jsi tak talentovaná a nepropaguješ se, a mohla bys vydělávat stejně dobře jako ostatní", a tu Ostapa odnesl pryč ???? a já sedím a pláču nad těmito fotkami, víte proč...? Před třemi lety bylo kreslení opravdu to, co jsem žila, byla jsem tak fascinovaná, nic mě tolik nenaplňovalo. A dokonce jsem si věřila, myslela jsem si, že sním, že půjdu dál, malými krůčky, ale vytrvale půjdu... Založila jsem si účet ArtNow a dokonce se mi tam podařilo prodat pár obrazů (bez poplatku za propagaci). Sotva jsem měla vlastní peníze, ale něco jsem si vydělala na MasterCart a zaplatila si roční doménu, vytvořila si vlastní webovou stránku se svojí prací A o tři měsíce později, v červnu 2018, se stalo to, co se stalo. A poté jsem se od blízkých lidí dozvěděla "pravdu" o sobě - jaká jsem mizerná matka a hospodyňka, že jediné na co myslím, je kreslení, a teď musím vychovávat jedno dítě s vážnou nemocí. A tehdy se pravděpodobně stalo tohle... Vybrala jsem si být dobrou matkou a hospodyňkou a stále se snažím být jím (ale často velmi úspěšně sabotuji tento záměr). A na plátna a barvy jsem se nedotkla od listopadu 2018. Jaké je ponaučení z této bajky? Já nevím. Já nevím. Asi každý si zde udělá závěry sám. Jen jsem to chtěla sdílet. (Ale samozřejmě tajně sním, že si jednou zase rozbalím plátna a budu v tomhle stavu plynutí a štěstí... Když splatím dluh jako matka a hospodyňka ????)

Před 81 týdny

Obrázky :
Série 4 fotek. Autorka se svoji dcerkou slaví 36. narozeniny. Tváře mají v dlaních a přemýšlejí. Na dalších fotkách jsou záběry z nemocnice, kde probíhala transplantace. Matka s dcerkou jsou ve stejném pokoji. Napojené hadičky s léky a výživou. Monitoring životních funkcí. Dcerka vypadá že spí.

"Před rokem si ze mě osud udělal velký žert a přesně na své 35. narozeniny jsem darovala dceři část jater a jednu ledvinu. 3. března máme nyní společné narozeniny - a lepší jsme si nemohli vymyslet! (Pro těhotné, asi je lepší nelistovat fotky ???? i když jsem vás docela šetřila))"

Před 38 týdny

Obrázek :
Fotografie. Z vnitřku ven je focený sníh se zbytky odumřelých rostlin. V popředí je ženská ruka s otevřeným skicákem. V něm je nakreslený vnější výjev. Vlevo je datum 9.12.2021

"Někde v podzemí se mezitím spí květinové cibulky ???? - takže ... "

Video :
1 ledna Video. Filmováno někde venku v noci na sídlišti. Všude je sníh. Mladá žena s blond vlasy je oblečena v zimní bundě. V levé ruce ma láhev se šampaňským. V pravé rozsvícenou prskavku. Je veselá a tančí. U tance popíjí ze šampaňského.

"Ella Fitzgerald Have Yourself A Merry Little Christmas"

Od té doby nic ...

Julie tvé skici mi chybí ... Co se s tebou stalo ?
Autor Kaar, 26.09.2022
Přečteno 122x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí