Skutočné príbehy 8

Skutočné príbehy 8

Anotace: Zábavná príhoda zo súčastnosti

  1. Skutočné príbehy

Miešačka na beton

   Krátka zábavná príhoda zo súčasnosti.

Bolo leto, bola nedeľa. Sedel som neďaleko pootvoreného okna. Z vonka z ulice sa ozýval nejaký kovový klepot a práskanie. Čo to je? Je predsa nedeľa. V pracovný deň by ma hluk neprekvapoval, lebo už týždeň betónujú obrubníky popri chodníku. Netiažilo sa mi vstať a pozrieť čo sa vonku robí.

Rovno naproti oknu stála na tráve miešačka betónu. Videl som ju zhora lebo moje okno bolo na prvom poschodí. Pri miešačke sa usilovne zvŕtali dvaja mladý muži. Ako ich najlepšie popísať. Už to mám. Použijem popis podľa vzoru televíznych správ. Pracovali tam dvaja neprispôsobivý občania tmavšej pleti. Normálnou rečou povedané, dvaja cigáni kradli z miešačky motor. Usúdil som to podľa dvojkoláku, kde už mali naložené plechové kryty. Okolo idúci chodci si zlodejov nevšímali. Radšej sa dívali inde. Lebo vedeli, že ak by sa zastarali tak ťahajú za kratší koniec. Ja som sa cítil vo výške na poschodí bezpečne a hlavne anonymne. Vyťukal som číslo polície, nech si zo zlodejmi oni poradia. Zahlásil som čo práve vidím a čo sa dole deje.

To som si dal. Namiesto aby hliadka sadla do auta a vyrazila zatknúť zlodejov, policajt v telefóne sa ma začal vypytovať na moje meno adresu a odkiaľ volám. Akoby to bolo normálne sa ma opýtal, prečo som už nezasiahol lebo je to povinnosť každého občana. Čo som mu mal povedať. Nakoniec ma dorazil otázkou, či som rasista keď len tak bez dôkazov obviňujem Rómov, že sú zlodeji. Možno to povedal preto lebo som použil slová cigánsky zlodeji. Radšej som spojenie prerušil.

Potom som len sledoval ako zlodeji motor naložili na svoj vozík a spokojne odišli do zberne pre odmenu za dobre odvedenú prácu.

Autor Vesbudko, 13.10.2022
Přečteno 109x
Tipy 2
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí