NA VÁNOCE? POHÁDKA!

NA VÁNOCE? POHÁDKA!

Anotace: .. pro šerého ..

   

 

    Bože, to už jsou čtyři? A ještě nemá umytou hlavu! Představa ukázat se mu zrovna dnes, v tak významný den, s tři dny nemytými vlasy, to mu neudělá. Nedá se, slib zatelefonovat matce se jak pára rozplynul a pádí do sprchy.

    Před pátou to už konečně vypadá nadějně, že za ním dorazí včas. Ještě v rychlosti sjela šatník a sáhla po kostkovaných žakárových šatech. Zamyslela se. Není to moc usedlé? Jistě by raději moderní ve skinny džínách a teniskách. Na chvíli se posadila. Chce to vůbec? Pak rychle zahnala myšlenku, že přece nechodí už víc jak rok za ním, aby pak ve finále přišlo vše nazmar. Znovu na sebe natáhla ty stejné šaty, ošoupaný podpatek v rychlosti přetáhla černým lihovým fixem, rozprášila na sebe něco málo z flakonku a - to bylo asi tak všechno. Než zamkla, očima prolétla byt, zda vypadá útulně, dala topení na maximum, aby přišli do tepla, a namířila k autu. Och né, kontrolka zase baba hladová, přemýšlí, kde je nejbližší benzinka. U pokladny ještě přihodila pro něho malou pozornost, vedle u stánku si nechala nasypat kornout horkých popcornů a konečně se v očekávání těšila, jak to s ním dnes půjde.

    Je na místě. V zahradě u krbu je pod stříškou nachystané dřevo, budou opékat? To snad ne, to se mu odsud nebude chtít, už ví, jak rád bývá zaliskaný od uhlíků, a ona mu nemá možnost právě takovou kratochvíli připravit. Co bych tak, hm, kdyby na to došlo, čím ho přitáhnout? Jednou říkal, že babička pekla vynikající štrúdle, jo! Na štrúdl ho utáhne.

   Napjatě stojí u brány, zvoní, jednou, dvakrát, nic, nikdo nepřichází. Vedle na zahradě zrovna nějaký chlápek se sekačkou, ale neslyší ji. Přišla k němu tedy blíž, mává rukama a hlasitě volá, "prosím vás pane, nevíte, kde jsou?"

     Chlápek po chvíli konečně vypíná a všimne si jí. "Koho hledáte paní? Jeli dnes do města, obvykle se vrací po páté, pojďte dál, můžete počkat u mě."

Moc se jí to nezdálo, ale bylo jí už trochu zima, tak svolila, že si jen předtím zavolá kamarádce, ať o ní někdo ví, kde je. Domácí cosi zabrblal pod nos, vytáhne klíče a podá jí je.

"No abyste se nebála, klidně vám je dám, než se vrátí, nechám odemčeno. Jaroslav, těší mě madam, můžete tu na ně počkat."

Trochu nesměle, ale nakonec mu také podá ruku, a představí se.

     "Nezouvejte se, vždyť vidíte." Ano, pomyslela si v duchu. Kdyby jen nepořádek. Cestou z chodby do kuchyně už stačila zavadit o kočičí žrádlo, zaznamenat závan připáleného mléka a v rohu cosi jako koš se špinavým prádlem. Z údivu ji vytrhl až skřek andulek a štěstí, že se nenatáhla na tom vyvrhnutém zrní. Proboha! Z toho se musím nějak vyvléct. Zvedl se jí žaludek a zavrávorala.

 

 

     Už je vzhůru, odněkud slyší hlas, pojďte. Když s námahou otevřela oči, byla už kdesi jinde. Chvíli jen tak civěla a snažila se zorientovat, vzpomenout si. Kde jsem, co se stalo? "Jste v nemocnici, měla jste lehkou srdeční příhodu, dovezla vás rychlá. Přivolal vám ji pán ze sousedství."

     Cítila nepopsatelnou únavu, tíha vlastního těla jí nedovolila se pohnout. Pomalu se rozhlížela a ostřila, až rozpoznala lékaře a ano, oh ne, místo v žakárových šatech v andělce a nemocniční posteli! Bylo jí do breku. "Máte štěstí, byla jste nazpět do pár minut, pán zachoval rozvahu a zvládl situaci na velkou pochvalu. "Pán? Jaký pán?"

"Později, teď potřebujete odpočívat, sestřička je tu pro vás kdyby něco, jen stisknete tady to tlačítko. Nebojte se, budete v pořádku."

      Usnula. Když otevřela oči, bylo nejspíš dopoledne, v místnosti bylo více světla a na nočním stolku rohlík a čaj. Z chodby byly slyšet hlasy a zvuk vozíku s nádobím. Ve snaze se posadit jí projela rukou ostrá bolest. Po chvíli si uvědomila, že si patrně vytáhla kapačku. Tlačítko, říkal tlačítko.

     "Ale co nám to vyvádíte paní Světlanko, to nesmíte, počkejte, bez toho to pár dní nepůjde. Vydržte, pomůžu vám. Příští týden vás možná převezou na standardní oddělení, a mohou za vámi návštěvy, už vás tu jedna sháněla, ale pan doktor zakázal. Tak se nám do té doby Světlanko trošku vzchopte, ať vypadáte víc do života, taková krásná ženská, snad se nám tu nezabydlíte," mrkla na ni mladá sestřička a Světlanku nenapadlo nic jiné než to se jí to mluví, ji hřeje mládí. Hned na to si ale uvědomila, že když už začíná takto přemýšlet, je uzdravení na cestě. Sama nad sebou se pousmála a začala žmoulat rohlík.

     Dny se vlekly, však právem, on jistě ví, co dělá, pomyslela si každé ráno Světlana a odevzdaně pozdravila nový den. To bylo po ránu vždycky cavyků, tlak, tep, teplota, otázky na zdravotní stav, no jak by se asi mohla cítit, ve špitále?  V duchu ale nakonec stejně vždycky pokorně zmlkla. To je pořád ještě dobré, moc dobré!, připomínala si několikrát denně jakožto svědek všeho toho dění kolem, toho utrpení a bezútěšnosti lidských osudů, tak nespravedlivých někdy.

     "Táák, paní Světlanko, dneska vás převezeme jinam, ať nám neberete místo pro ty potřebnější, hezky o patro níž, tam už to nebude takové leháro, budete muset na tělocvik a taky vám odlehčíme od všech těch hadiček, takže už hezky sama do sprchy a na jídlo do kuchyňky, all inclusive až do postele skončilo," povídá s úsměvem primář u vizity a cosi šeptá vrchní. "Co si to šeptáte, co je šeptem, to je čertem," neujde Světlaně a sestra se začala smát, prý víte paní Světlanko, pan doktor povídal, že tak mladé holky nemají na JIPce co pohledávat a alou domů. Doktor na ni spiklenecky mrkl, prý maminka a doktor mají vždycky pravdu. "No ale to jste si pane primáři trošku poopravil, ne?" 

Nemocničním pokojem, tím pokojem navilým chlórem, typickou zelenomodrou a lesklým linem na podlaze, pojednou smích, úleva a naděje.

"Světlanko, máte návštěvu, čeká na vás na chodbě, prý ať máte chvilku se na to  připravit." Připravit? Proboha, to mělo být všechno úplně jinak, pomyslela si v duchu a s radostí sáhla po hřebínku ve stolku. "Sestři, počkejte, nenašly by se nějaké šminky?"

"Ale to víte že jo, vydržte, hned přijdu."

Uff, tak do toho, natáhla župan a za mírné tachykardie vstala.

 

     "Já myslel, že pro mě na vánoce přijedete, a už zůstanu u vás," rozběhl se chodbou Martínek rovnou jí do náruče. Tiskl se tak moc, až ucítil mobilní ekg a zaraženě ustoupil, "co to tam máte?" Chvíli jen tak koukal, ale pomalu se mu očka rozvazovala a vytasil na ni s šibalskou otázkou, "vy tam schováváte dárek, že jo? Že mi ho tu Ježíšek nechal?"

Bylo jí do pláče. Vždyť ona ten dárek měla v autě.  A kde vlastně má auto? Klid, jen klid, to půjde, a už v duchu přemýšlí, jak ten dárek honem zařídí.

"Ano Martínku, jen chviličku počkej, víš co? Ježíšek ten dárek nestihl zabalit, a nezabalený dárek, to je poloviční těšení. Těšíš se?"

"Jo, moc, ukaž mi ho."

"A vydržíš ještě chviličku?"

Martínek chvilku zamračeně mrví nosem, ale nakonec říká, "a tak jo, můžeš ho jít zabalit."

Rázem mu na tváři přistála pusa jak od maminky. "Za chvíli jsem zpět," šeptla mu.

Cestou do pokoje si uvědomila, řekl můžeš, ne můžete. A pocítila úlevu. Než sáhla po klice pokoje, ohlédla se. Na konci chodby stál klučina z domova, který možná právě teď poslal zabalit dárek svou opravdovou maminku ... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor Vivien, 13.12.2022
Přečteno 287x
Tipy 25
Poslední tipující: Stanislav32, kozorožka, paradoxy, Tvbm, Kaj, piťura, zdenka, jenommarie, Fialový metal, Iva Husárková, ...
ikonkaKomentáře (39)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Sakra to je dobrý, ještě se vrátím!*

25.01.2023 09:38:56 | Pech

Děkuju, s povídkama, to chce čas a inspiraci, a taky, něco i odžité, čtenář se nechce nudit. No pokud člověk čerpá z prožitého, občas si říkám, zlatá nuda, že, Pechu? Někdy by se jeden obešel ..

25.01.2023 09:58:17 | Vivien

Drahá Vivien
u Tebe neobvyklý styl
o to víc mě to přitáhlo

užil jsem si

bylo mi ctí
projít se v příběhu
a v myšlenkových pochodech
protagonistky

byl jsem vtažen do děje
četl jsem vícekrát

krásné dny
:)

15.12.2022 18:33:18 | piťura

Předně velký dík, že věnovals čas čtení povídky, to se zde moc nevidí, ostatně já čtu povídky taky méně často, a to většinou u svých oblíbených autorů, kam ty jednoznačně Petře patříš. Ovšem tvé povídky, to je adrenalin, napětí, neočekávané zvraty, kde často nechybí drsní chlápci a krásné ženy. Tahleta má prvotinka je ještě v kolébce jak miminko tichá a rozkoukává se teprv. Tak o to víc překvapils, že tě dokázala vtáhnout do děje, tedy nelituju, že jsem tentokrát sáhla do jiných vod, popravdě neměla jsem vůbec jistoty. Tak to víš, že mě to potěšilo. Měj příjemný doznívající čas adventu a požehnané svátky tobě i tvým nejbližším.

15.12.2022 23:41:47 | Vivien

je to
veliká odvaha
přijít s příběhem

ať už vychází z vlastní zkušenosti
nebo je nesen představivostí

rozhýbala jsi postavy
dala jim jména
vlastnosti
emoce

můžeš je nechat vyhrát ve sportce
můžeš je nechat zemřít

je na Tebe kladena obrovská odpovědnost

takovým stylem
vyjadřuješ mnohem víc
a čtenářem jsi také mnohem víc posuzována

líbí se mi to

neschováváš se (za
emocionální ťuknutí v pěti strofách
(které je tady
tak oblíbené))

děláš opravdovou práci

taky si všimni
že všichni netleskají
a jiní jsou o to víc nadšeni

je to cenné

jsi autorka do nepohody

mě to nadchlo
nezanevři prosím na tenhle styl


drahá Vivien
nikdy není dost přání

a tak i já Tobě přeji
vše dobré
v nastávajícím čase
Petr ;-)

16.12.2022 08:30:54 | piťura

Děkuju Petře, za přání i úžasný komentář, hodně mi napověděl, a ta poznámka, o autorce do nepohody, to jsi opravdu ťukl. Vlastně ani básně mi nejde prokládat nějakou tou prodejnou sladkostí či přemrštěným sentimentem a dojetím. Není mi to vlastní. Jistě i já mám uvnitř životní jizvy po tom, jak šel čas, jen, snažím se ta těžká období překonat a jít dál, a nezůstávat v tom více než je nutné. A také, pokud možno, příliš nemoralizovat, když už klopýtneš.

Tak si uvědomuju, že jsem zveřejnila povídku, a příliš nehloubala nad tím, jak by asi měla být postavená a vůbec, všechno to kolem. Už jak píšu v komentáři pro Kaje. Ostatně, jsme amatérský web. Tak nač se tvářit fundovaně. A pak si přijdeš ty, vyložíš, co všechno se ti v povídce líbí, a já jen koukám. No jasně že mám radost, že ten čas strávený psaním nebyl marný. No když to říká piťura, i šerý a ostatní, kteří nelitovali času a přečetli si, něco na tom bude. A to je takový fajn pocit, že píšeš, chceš, a nemusíš.

16.12.2022 14:57:10 | Vivien

Skvěle napsané, rovnou do uší (mně to četla robotka). Hodně se mi líbily repliky personálu. Intermezza. Rytmizace.

15.12.2022 14:13:49 | Kaj

Páni, tak to moc děkuju Kaji. Upřímně koukám, co vše lze v povídce najít, víš co se týká teorie psaní, tak to musím dostudovat, jsem to psala spíše intuitivně. Moc děkuju za přízeň a že sis přečetl i povídku, ty tak "neletí"

15.12.2022 16:25:16 | Vivien

Napsal jsem to špatně. Studium ještě vylepší už tak skvělé. Krásný víkend :-).

16.12.2022 16:15:41 | Kaj

Tedy ještě jednou dík. A Kaji, krásné svátky!

16.12.2022 16:18:00 | Vivien

Milá Vivien,

vidíš, že mám příběh stále v sobě. Je pravda, že jsem neposlouchal dost pozorně. Možná i proto mi uniká absolutní realita, ve které se postavy nacházejí. Pro takto krátké dílo by to ale nevadilo, ani kdyby tomu tak opravdu bylo. Jedno ale mohu říct jasněji: Ty se ztotožňuješ s tou paní, já s tím klukem. Ze své kůže bych to vnímal jinak, než si ta paní myslí, že to kluk vnímá. Je příliš optimistická. Já jsem zas dost pesimistický. Nikdy jsem v takové situaci nebyl, jen vím, jak jsem vnímal své tehdejší kamarády, kteří takovými věcmi procházeli. Jak vidíš, námět je důležitý. Alespoň v mých očích.

21.12.2022 16:39:00 | Kaj

Milý Kaji, je fajn, když ti z mého psaní cosi uvízlo, a vedlo k dalším úvahám. Na vánoce? Pohádka! Mám za to, že i opačný scénář je možný a reálný. Ke tvé domněnce ztotožnění se s postavami a jejich úhlu pohledu chci poznamenat, že to nechám na čtenáři. Nepatřím k autorům a nekladu si za cíl cokoliv v lidské duši polarizovat. Život je barevný, však má i své hraniční mantinely. Zde teritorium svobodné. Námětů hodně, jen ten čas je zpracovat. Že ses vrátil, díky.

22.12.2022 01:27:34 | Vivien

Milá Vivien,
poslouchal jsem nyní nějaká slova o adopci. Částečně musím vzít svá slova zpět: https://www.youtube.com/watch?v=WYFH-13diJ8 8 - 9 minuta. Částečně ale trvají: https://www.youtube.com/watch?v=j0B8pRRJgY8 19- 20 minuta.
Podle Tvé povídky není jasné, jak to přesně bylo, jak ty sama jsi do toho angažovaná. Také si myslím, že jsem zde už někde jinde, než bych měl být - měl bych se vyjadřovat k literárnímu zpracování, a ne k obsahům.
Je ale pravda, že obsah je to hlavní, kvůli čemu čteme.
Budu psát o sobě. Co jsou ty věci, které to ve mě rozeznívalo? Ač si nesu nějaké škraloupy z dětství, tak jsem jako dítě vyrůstal v úplné rodině. Díval jsem se skrz prsty na kamarády, kteří vyrůstali se svými svobodnými matkami. Mohl jsem se k nim chovat lépe. Také mě udivovala síla jejich socializačních schopností. Necítil jsem se v jejich blízkosti úplně svobodně (teď píšu o jednom konkrétním, ostatní takoví nebyli, někdy jsem se nechoval dobře ani vůči někomu z úplné rodiny a on ke mně - možná to tak i bylo správné, člověk si potřebuje některé věci osahat, vyzkoušet, spálit se).
Tehdy jsem se hodně díval i matčinýma očima. I ona soudila svobodné matky, především ty, kterým se nedařilo udržet jednoho partnera a hodně je střídaly. Na návštěvách u těchto žen jsem cítil, že i ony se tak na sebe dívají.
Hodně vody uteklo a tahle věc se hodně změnila. Možná se nalezlo obecnější vymezení hodnot, díky nimž se děti z neúplných rodin mohou snadno stát plnohodnotnými lidmi. Možná tyto hodnoty zobecněly.
Pokud se to ale nebere jako problém, ač to problémem zůstává, tak je mým přáním, aby se to změnilo, zlepšilo.
Veselé Vánoce a šťastný nový rok
K.

23.12.2022 10:12:34 | Kaj

Děkuju Kaji, za zamyšlení z několika úhlů pohledu. Myslim, že by ani nebylo možné osvojit si dítě jako jeden rodič. Je jistě mnoho příběhů. Toto je příběh, který se "psal sám", nelopotně, nemám s podobným zkušenost. Tedy, přeju dobré časy!

03.01.2023 20:55:42 | Vivien

Milá Vivien, nic nestuduj, máš to od Pána Boha.

15.12.2022 16:38:59 | Kaj

Vivien, tak to je krása ... přečetla jsem si to dvakrát ... úžasné ... prostě Tvé srdce ... úsměv.z.

14.12.2022 19:19:58 | zdenka

Moc děkuju, někdy se mi stane, že vlastně nevím, co víc napsat, jako teď, budu se muset naučit emotikon srdce, pro tyto tak upřímné komentáře, co mě vezmou za srdce. Protože někdy nelze než opětovat.

14.12.2022 21:58:45 | Vivien

Naděje pro všechny opuštěné děti**.
Zde jsi spojila dvě osamocené duše
které k sobě jiSTě patří
a není překážek...
cesta setkání je vepsaná.
Krásně jsi ten příběh milá Vivien napsala.
Četla jsem jí už ráno a nechala si komentář až teď.
..
Nu a ještě Šeráčkovi po právu věnovaná.
Empatie v jeho dílkách a vykreslené povahy
to já se vždy také moc ráda zastavím.
Navíc i ty komentáře..
ať už od něj
tak od Vás všech..ty pohledy..
pospojují toliko různých zrcadlení.
Také jsem mu jednu napsala, ale netroufla si pak.
Líbilo se mi jeho fantazijní
o tom sladkém světě a čokoládě. Navíc vždy dá tak krásné komentáře a celé ZDE..propojeno..se mi tenkrát tak zdálo..jako jeden jiný svět.
..
Budu tě sledovat..zda li nám připravíš další nadílku milá Vivien a děkuji za tyto příběhy..vím že se dějí..a je to moc dobře. ** hřejí.
Krásný den TI přeji a do vánoc další inspiraci.pa

14.12.2022 15:20:27 | jenommarie

Dobře Maru, dohodnuto, ty budeš sledovat mě a já šerého :-) No ten mi dá, jestli si to přečte. Ale teď vážně, moc děkuju za tvůj tak laskavý komentář, sama se nechám překvapit, zda mi bude múza nakloněná, to musí přijít tak nějak samo. Měj pěkný čas, a zažij adventu.

14.12.2022 18:31:48 | Vivien

Děkuji TI milá Vivien* s tím sledováním to neber doslovně:)). A myslím že i Šerý je v pohodě. Sledujeme se zde všichni psst:D.
Já mám ovšem prodlení..skoro stále. Krásný adventní čas i TOBĚ přeji. *

14.12.2022 22:20:40 | jenommarie

čte se sama, poutavá a tajuplná. slova plynou jako voda v řece. ráda jsem četla. těším se na další. ST :-))

14.12.2022 02:10:54 | Iva Husárková

Ježíš Ivuško, že na další. No to jsem si zavařila :-) Zrovna ty, která jsi úžasná v poezii i prozaických textech. No ale každopádně, právě proto si moc považuju tvé příznivé odezvy, to mám holky radost, vážně. Moc díky!

14.12.2022 08:53:14 | Vivien

miluju pohádky a Tvá mě potěšila. jsi talent a nemůžu věřit, že tahle je poprvé. měj klidné vánoční svátky, hodně radosti a lásky. a krásný den. :-))

15.12.2022 01:49:37 | Iva Husárková

Ivuško moc děkuju za krásný komentář a přeju i tobě, klidné a pohodové! svátky, on nemusí být vlastně ani kapr, ani sladkosti, ani mnoho pod stromkem, jen co asi tam jistě patří, je tichost a vnitřní vyrovnanost, taky jiskra radosti v oku, a když je to možné, i kdosi nablízku, třeba i tam někde v dáli, co si vzpomene, já si jistě vzpomenu, jde mi to tak nějak automaticky na ty vánoce. Povídka je skutečně poprvé a je velmi příjemné číst vaše milé ohlasy. Zda a kdy by třeba byla další nevím, je to i o čase, povídka není tak rychle na světě jako některá báseň, a celkově to načasování k napsání povídky. Tak Ivuško, radostný a požehnaný čas ti přeju!

15.12.2022 09:36:24 | Vivien

děkuji za milá slova. jsi mě rozezpívala. tiše a ochotně purpura na plotně voní... zavoněla mi jako mandarinky, cinky, linky, štěstí ať Tě provází. :-))

16.12.2022 01:46:11 | Iva Husárková

ano, bude dobře, uvidíš ***

16.12.2022 14:31:32 | Vivien

:-)))

17.12.2022 02:57:06 | Iva Husárková

taky se mi to moc líbí a ráda bych si přečetla i další... protože teda, vážně ti to jde Viv... kloubouček*

(a opět jsi mi připomněla něco ze života, takovou tu chvíli, kterou si člověk v srdci hýčká)

13.12.2022 23:44:07 | Sonador

Tak se zdá, že se zamyslím, zda fakt po čase nepřihodím další, nečekala jsem tak prima přijetí, to víš Son, premiéra, to nikdy nevíš. Mám radost, a když je k tomu přidaná hodnota, že si čtenář připomene cosi hezké ze svého žití, radost se násobí. Moc děkuju, je to povzbuzení pro mě.

14.12.2022 08:58:05 | Vivien

...tak já se budu tak nenápadně těšit na nějakou další;)*

14.12.2022 09:54:57 | Sonador

Mám tam jednu loňskou, Trochu jinou pohádku, tak vidíš, tu mou frekvenci :-) Zařazená ale v básních.

14.12.2022 13:42:15 | Vivien

a hned se mi vybavila, s radostí přečtu znovu! ...jen teda, to už je rok? ten čas je nějakej splašenej se mně zdá:D

14.12.2022 17:01:00 | Sonador

Tak to vidíš Son, já měla za to, žes tu před rokem ještě ani nepublikovala, tak to je mazec, fakt je ten život cvrkot..

14.12.2022 18:17:05 | Vivien

.....Moc hezké Viv......takové "živé"...a to mám ráda.....umíš klást slova tak,že vnímám za nimi život sám....není to ploché,ale "trojrozměrné".....líbí.....Ji./úsměv/
Jestli takových mikropovídek máš více,buď v hlavě nebo už na papíře,tak sem s nimi...

13.12.2022 14:26:55 | jitoush

A další prima odezva, uff, víš s jakými obavami jsem to sem dávala jitoush? Když tolik jiných zde a lepších povídkářu? Tak se teď skoro až tetelím. No jen aby to nebylo naposled:-) protože "na skladě" nic nemám, tedy na papíře. Ovšem životních příběhů, tak těch už se mi dostalo, jen je zaznamenat do toho třetího rozměru, to jsi tak trefně vystihla a ano, potěšila. Jsem ráda, že právě toto z povídečky vnímáš, že z ní jde život a není "jak psí čumák". Díky, že čteš i povídky!

13.12.2022 18:30:44 | Vivien

Jestli je tohle opravdu první tvá prozaická prvotina, tak to tedy koukám. Četl jsem několikrát. Nejlepší-samozřejmě, první dojem zdatně vedeného příběhu. Dál, rafinovaně ukrývaná (překvapivá) závěrečná pointa a dobrá popisnost prostředí. Dá se vyčíst z povídky i charakter autorčiny povahy. Spontánnost, empatické cítění i propsané krajové nářečí, které jen tak občas nenásilně přibrnkává. Opětovným čtením, jsem si objevoval předem ukryté nuance, které vždy literární tvorbu "doladí."
Je milé Vivien, že mi to bylo věnováno anotací, jako pozornost... a vážím si toho. Děkuji, a rád jsem si tvůj pěkný příběh s ostaními čtenáři užil*

13.12.2022 13:47:40 | šerý

S napětím jsem tě vyhlížela, s takovou tou nervozitou a lechtáním v podbřišku, s tím - jaké to je? Poprvé. Ano, poprvé, je to tak Kájo. Obstojím? Jak to vezme? Tak mám takovou radost chlape! Pojď, ať tě vystískám, za tak vstřícné přijetí. Děkuju! Mám tak sladký výraz, až si říkám, ale no tak Vivien, jsi už přece velká holka ..

13.12.2022 18:19:15 | Vivien

ano ano-ačkoli delší prózičky čtu zřídka-od TEBE, MILÁ VIVIEN,OKAMŽITĚ BEZ VÁHÁNÍ..protože mne samozřejmě napadlo, že Tvůj příběh bude láskyplnej
a nebyl jsem zklamán****ST*

13.12.2022 09:09:59 | Frr

Jiří, tak toto mi udělals fakt radost. To je nad všechny tipy, když čtenáře nezklamu, obzvlášť při premiéře. Moc si považuju, tvé reakce. A moc děkuju.

13.12.2022 09:26:53 | Vivien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí