Hovnostroj

Hovnostroj

Anotace: O vidění světa

Hovnostroj
Naše vnučka měla toto pojmenování pro ohňostroj.
Vždy, když to takto vyslovila tak jsem se rozesmál.
Teď se už nesměji.
Už se to nesmí.
Říkají nám a lidé tomu věří a nebo věřit chtějí.
Vykládají o trpících zvířatech, utržených končetinách, ztrátách sluchu, zraku a bůh ví čeho všeho.
Ohňostroj je tu však už drahnou dobu.
Přesněji od druhého století před naším letopočtem a to v Číně.
Vojáci střílí čestné salvy, používají dýmovnice, světlice, fosforové osvětlující bomby.
Světové metropole po celém světě se předhánějí kdo bude mít ohňostroj větší, hezčí, ohromující, barevnější, třpytivější.
Při návštěvě Švýcarska jsem v Ženevě měl možnost sledovat více jak hodinový ohňostroj odpalovány z jezera a na něm umístěných mol.
Švýcary jistě nikdo nemůže podezírat z nedbalosti při péči o ekologii, faunu, flóru i bezpečnost.
A pak tu máme Prahu s osvíceným pirátským primátorem Hřibem.
A ten jezdí MHD a nemá rád auta a tak prosadil zrušení ohňostrojů možná i proto, že jeho kolega pro digitalizaci navrhl videomapping jako náhradu ohňostroje.
Současný primátor Svoboda, vzhledem k jeho sedmdesáti devíti křížkům nemá rád žádné velké změny.
A tak se vymlouvá možná i oprávněně a nebo i alibisticky na smutné zavrženíhodné události na filosofické fakultě.
A pak jsou to objektivní veřejná média České televize, která přinesou sestřih všech těch ohromující ohňostrojů ze světových metropolí a já jsem na vážkách, kdo koho a proč manipuluje.
Upozorňuji, že máme psa, domácí zvířata již mnoho let.
Pes z ran skutečně žádnou radost nemá, ale ani se nezblazní. Vždy to přežije stejně jako psi lovečtí, chodící na hony.
A po pravdě včera to tady u nás pálilo zákaz nezákaz či doporučení a pes mě vítal stejně jako kdykoliv předtím.
Takže hovno stroj mají v Pekingu, Austrálii, Dubaji, Paříži, ale my jsme zase papežštější než papež.
Ono každý zákaz je semínkem dalšího třeba ještě nesmyslnějšího.
Sám jsem včera neodpálil nic, pro případné hnidopychy
Autor umělec2, 01.01.2024
Přečteno 78x
Tipy 5
Poslední tipující: Básník Karel, mkinka, kozorožka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí