NON LEGE ARTIS

NON LEGE ARTIS

Anotace: 9. pokračování, ŠÍPY AMOROVY, ŠIPKY, Ilustrace: Bohuslav Kašpar

        ŠÍPY AMOROVY

 

     „Ťuk ťuk ťuk...“ Slyším klapnutí. Za dveřmi uprostřed chodby na karimatce leží...

     „Ívi?“ Překulí se na bok a zachumlá se pod pokrývku. Hlas má ztěžklý spánkem. Zkontroluje hodinky, které mu ladí s páskem od pyžama. „Včera jsem hrál Šípy Amorovy a dost mě to unavilo.“

     „Cože?“ Chystám se mu říct, že existují i jiné, závažnější důvody, proč mi někdo v pět ráno klepe na dveře, ale konec konců není na mě, abych ho soudila. A navíc už zase spí.

       Než dojdu do kuchyně, zaškrábe na dveře jako kočka. „Pusť mě dovnitř!“

       Povzdychnu si. To je celý osud. Zjevuje se a zase mizí. Ne, „Ívi, připrav se na tohle a na tohle,“ ale, „podívej, co se zase stalo...“ Ale jsem zvědavá a mám na to právo.

     „Můžu si zase lehnout?“ zeptá se uvnitř. V poslední době jako vztah nic moc.

       Přikývnu. Dívám se na něho ve své posteli, jak objímá plyšového medvídka.

     „Jdeš do práce...“ vysloví to jako otázku.

       Povytáhnu mu deku, aby měl zakryté i uši. Zastavím se na půli cesty a na stole mu nechám hrnek horkého kakaa. „Potom jen zabouchni dveře.“

       Svým způsobem je velmi chytrý, někdy se mi zdá, že až příliš. V práci si projdu seznam věcí, které mám zařídit a vyběhnu na chodbu. A pak udělám něco, co by mě nenapadlo, že udělám. Zakopnu a připletu se do cesty neznámému muži. „Promiňte.“ Uleví se mi, že jsem ho nezranila.

        Podá mi ruku: „Jste v pořádku?“ Tvář mu zvážní, když se na mě podívá.

        Otevřu pusu a zase ji zavřu. Vydám něco napůl mezi zasmáním a zabručením.

     „Pomůžu vám.“ Skloní se a sbírá popadané papíry. V jeho hlase je něco podmanivého, co mě přitahuje. Trochu se ošiju a vydechnu.

     „Tady...“ předává mi je úhledně poskládané, můžu pro vás ještě něco udělat?“

       Nevím, co na to říct. Ramena mám ztuhlá napětím. Je příliš blízko a příliš hezky voní. „Nic, děkuji.“ Jako kdybych tam nebyla, jako kdyby ten muž, ať už je to kdokoliv, neprojevil zdvořilý zájem.

     „Pracujete tady?“ Má na sobě modré rifle a elegantní košili. Usměvavá tvář je zvláštním způsobem zajímavá. Nedokážu se ubránit zachvění. Jeho blízkost je mi příjemnější, než bych si myslela.

     „Ano,“ Přikývnu a ukážu na cedulku na dveřích: „SITEZA, s.r.o..“

       Usměje se. „Co to znamená?“ Dívá se na mě očima, o kterých si myslím, že se chci vedle nich probouzet každé ráno.

     „Silnoproud – telefony – zabezpečovací zařízení.“ Opřu si ruku o kliku a znervózním.

       Nakloní se a opatrně se dotkne mých ramen. „Umazala jste si ...

       Zaváhám a odtáhnu se. Co to se mnou je? Je mladý, sympatický, vlasy má černé a krátký sestřih mu sluší. Vlastně jsem si docela jistá, že chci, aby se mě dotýkal a držel mě.

     „Pokazím něco, když se vás zeptám na jméno?“ vyzvídá. Já jsem Mirek.“

 

        ŠIPKY

 

        Zastaví se uprostřed pohybu. Snažím se nemyslet na jeho silné paže a … zhluboka se nadechnu a pomalu vydechnu. „Pracuji taky v telekomunikacích.“ Povzbudivě se usměje. Jeho přítomnost je uklidňující. Je pohledný, chytrý a inteligentní, nic z toho, co říká, nezraňuje. Napadlo mě, jestli za mnou přijdete do práce?“ Zní natěšeně.

       Ať tak či tak, funguje to. „Kdy?“ ptám se a cítím, jak mi buší srdce.

       Podá mi ruku. „Až budete mít cestu kolem.“ Jeho dlaň je v mé pevná. „Namaluji na zem křídou šipky, abyste trefila do správné kanceláře.“

       Zavírám oči a v duchu počítám do deseti. Najednou mám zase chuť do života. Svírám ji v dlani jako čtyřlístek. Jako bych procitla z temnoty a svítilo nade mnou světlo.

 

 

Tvé oči se rády líně mhouří a ráda spíš ke mně schoulená. Bojíš se průtrží a bouří...

 

     

 

       Zasním se a zavřu oči. Ne,“ říkám tiše, ale myslím: „ano.“ žně se dotkne mojí tváře. Políbí mě na krk a na ucho. Nakloní se nade mě a celou mě schová ve své náruči. Sahám mu sotva k horní části hrudi. Kdysi mě trápilo, že jsem tak malá, ale už jsem to přijala. Nepotřebuji být vysoká, stačí, aby mě držel a cítím se v bezpečí. Tisknu hlavu k jeho rameni. Nevím, co se mnou provedl, ale ať je to cokoliv, líbí se mi to.

     „Crrr...“ Telefon. „Dobrý den. Vezete nám materiál?“ Dívám se na hodiny. Za třicet minut?“ Nakloním monitor do výšky očí.Zajedete do dvora, kolem váhy a dozadu.“

       Posadím se do křesla a položím hlavu na opěradlo. Něco osamělého v mém nitru se protáhne. Má měkké plné rty stvořené k líbání. Konečky prstů ho letmo pohladím po vlasech. „Jak to děláš?“

     „Co?“ Usmívá se.

       Otočím se v jeho pažích dost na to, abych mu viděla do obličeje. „Víš přece...“

     „Crrr...“ „Haló?“ Vyskočím a koukám z okna. „Ano. Složte to dozadu. Hned přijdu.“

       Běžím po schodech dolů na dvůr. Skládáme, kontrolujeme, podpis a razítko. „Dobře dojeďte.“ Nahoru je beru po dvou, jako bych letěla. Oskenovat, poslat, zapsat, založit...

       Vnímám hřejivé teplo a tep jeho srdce. Vlahý pohled sytých hlubokých očí s hustými řasami. Lehce mi otře prsty o rty. Jediné, co prozrazuje napětí, je záblesk touhy…

     „Crrr...“ Upadne mi sluchátko. „Ano,“ zním zadýchaně, „máte pět faktur po splatnosti.“ Opírám se o mužné tělo a mám nutkání dotýkat se chlupaté hrudi pod košilí. Možná v úterý? Dobře, děkuji.

     „Crrr...“ Malý kousek mě se nedokáže úplně uvolnit. Rozum mi jasně říká: plnit si své povinnosti. „Kontrola sociálního pojištění?“ Kristepane! Kdy?“ Píšu si do kalendáře.

       Opře si tvář o mé vlasy. Zadržím dech. Slabé světlo z napůl otevřeného okna jako by mě pobízelo: „Polib ho.Vnímám pevnou křivku jeho … „Neříkej to,“ zašeptám. Cítím jarní déšť a rozkvetlé růže.

     „Moc ti to sluší.“ Sametový hlas proklouzne kolem jako sladce vonící stříbrný vítr. Ta část mě, kde spí naděje, se neklidně zavrtí. Nemá ponětí, jak po něm toužím.

     „Chci tě políbit,“ pomyslím si. Něžným dotykem se začínám uvolňovat, jak mi po nahé kůži tančí jeho neklidné prsty.

Autor Iva Husárková, 11.02.2024
Přečteno 131x
Tipy 23
Poslední tipující: Stanislav32, Vivien, palms, cappuccinogirl, J's .., jort1, jitoush, Helen Mum, mkinka, Ondra, ...
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mi se kdysi stalo, že jsem se hnala popřát, zakopla o práh a vletěla přímo do náručí...směju se tu, že.

12.02.2024 14:07:52 | palms

taky se usmívám. * radost, že jsi nakoukla. zázraky se dějí. děkuji. :-))***

13.02.2024 02:16:07 | Iva Husárková

Tohle je opravdu nádhera číst. Prosimtě, jediný přání mám...NIKDY NEPŘESTAŇ PSÁT:-** Jsi úžasná autorka, já používám slovo psavec, líbí se mi víc:-)*

11.02.2024 21:06:35 | cappuccinogirl

krásné ráno, ccinko. * moc děkuji. těší mě Tvá návštěva i pochvala. objímám Tě pro slunečné pondělí. :-))***

12.02.2024 01:49:21 | Iva Husárková

...Láska je mocná čarodějka.......a Tvými slovy naznačená.......no to úplně prýští.......umíš Ivi,slovy skvěle vládneš .....Ji.

11.02.2024 10:23:37 | jitoush

panebože! a pak, že nejsi... mám šťastný den. Jitušinko... * už jsem si vzala utišující léky, ale asi dneska neusnu. tolik darů! pusa a přání dobré nálady. děkuji. :-))***

11.02.2024 10:47:50 | Iva Husárková

Že utišující lék na šťastný den, se picnu. Amore, do mě!

13.02.2024 22:16:02 | Vivien

jsi mě rozesmála... Amore, leť! :-))*** děkuji, Viv.

14.02.2024 02:44:15 | Iva Husárková

Krásné, Ivuško.... :-))

11.02.2024 09:58:40 | Helen Mum

jeežiš, Helenko... už jsem odpadla únavou, ale ještě musím... MOC DĚKUJI. * měj krásnou neděli. :-))***

11.02.2024 10:01:47 | Iva Husárková

Krása Ivi!
Tolik citu a citu pro detail, to je opravdu radost číst.
Pěknou neděli:-*

11.02.2024 09:31:44 | Žluťák

je mi ctí, Žluťásku, mít Tě po svém boku. * Merci beaucoup! děkuji. i Tobě pěknou neděli. :-))***

11.02.2024 09:41:38 | Iva Husárková

Jak se řekne francouzsky: always?:-)
Napodobně:-*

11.02.2024 09:51:09 | Žluťák

:-))*** ***

11.02.2024 09:53:58 | Iva Husárková

Pane Bože-tohle je ale krásně napsanej text závažného obsahu!!!! ..jsem politováníhodnej prablb, že mi unikly díly předešlé ( nechápu, jak se mi tohle mohlo stát... ) *****kéž zažijete s MIUŠKOU hezký klidný den*****
ST* ST* ST* ST* ST* ST* ST* ST* ST *ST* ST* ST* ST* ST*ST* ST* ST* ST*

11.02.2024 07:32:36 | Frr

krásné ráno, Jiřulko. pusa a mňau. *** Mia mi leží pod rukama u monitoru a moc Tě pozdravuje. radost. * jsi mě rozesmál, jak Ti zaskočilo na monitoru "ST", taky se mi to stává a pak mažu... myslím na Tebe, ať máš vlídnou neděli. :-))***

11.02.2024 08:11:17 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí