Jak ublížit řece...?

Jak ublížit řece...?

Anotace: Je to tak trochu osobní zpověď... Vyjadřuje, co jsem cítila, když umřel táta... Vkládám ji sem po druhé, tak doufám, že si ji konečně někdo přečtete a vyjádříte svůj názor!

Když mi to máma řekla, tak jsem jenom seděla, neschopná slova nebo pohybu, na našem prastarém gauči a ohromeně jsem na ni zírala. Nemohla jsem tomu uvěřit. Táta? Můj tatínek, že umřel? Co je to za nesmysl, říkala jsem si. Jenomže vtom si mě máma přitáhla k sobě a začala mi vískat zrzavé vlasy. A přesně tohle byl ten okamžik, kdy mi z oka ukápla první slza. Uvědomila jsem si,že to není nesmysl, ale realita… Můj tatínek, můj nejmilovanější táta skutečně umřel a já s tím nemůžu nic dělat… Musím se smířit s tím, že už ho nikdy neuvidím, nikdy mu už neřeknu, jak moc ho mám ráda…
Najednou mě zachvátila touha po samotě. Vytrhla jsem se mámě a vyběhla ven z bytu. Nevnímala jsem udivené výrazy lidí na ulici. Bylo mi lhostejné, že musím vypadat jako blázen. Moje bosé nohy pobíhající po chladném chodníku, bílá noční košile a ryšavé vlasy vlající kolem hlavy prostě musely vzbudit pozornost ostatních občanů našeho městečka…
Ale mně bylo v tu chvíli všechno jedno. Byla jsem natolik posedlá myšlenkou utéct co nejdál od reality,že mě nic jiného ani nezajímalo…
Doběhla jsem až k řece protékající naším městem, u které jsem si jako malá holka hrávala s tátou… Posadila jsem se na břeh a přemýšlela… Uvažovala jsem nad tím,jaké to teď bude, když zůstanu sama s mámou, bez táty, a znovu jsem propukla v pláč.
Moje vzlyky ale přehlušil bezstarostný zpěv řeky pode mnou a ve mně se najednou vzedmula vlna prudké nenávisti. Nesnášela jsem tu vodu, která se mnou neměla slitování! Neměla ani kapku pochopení pro holku, která ztratila tátu… Prostě si tady jenom tekla a zpívala tu svojí veselou melodii! Nenáviděla jsem ji za to, že necítila žádnou bolest, ale já ano… Nenáviděla jsem jí tolik,jako jsem milovala tatínka! „Hloupá vodo!!!!!Jak já tě nenávidím!!!!!!!! Zabiju tě!!! Zabiju, slyšíš??!!!“ rozkřičela jsem se na celé kolo, jako bych chtěla skutečně vodě ublížit,jako by bylo možné zabít řeku…
Ale já byla jako smyslů zbavená… horečně jsem přemýšlela,jak jí ublížit, jak zabít řeku… A najednou mě to napadlo. Už jsem věděla,jak zraním vodu.
Bez rozmyslu jsem se rozeběhla a skočila. Ozvalo se plesknutí,jak moje tělo dopadlo na hladinu, ale za pár sekund už si řeka zase klidně broukala tu svou klidnou, veselou melodii…
Autor colorka, 30.04.2007
Přečteno 446x
Tipy 4
Poslední tipující: Lilly Lightová, Tymi14, Oťas, Jats
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Strašně smutné, já sama bych smrt otce asi neunesla. Nádherně smutné...supertip.

03.02.2009 07:10:00 | Lilly Lightová

je to moc pěkný...vzhledem k tomu, že mě nedávno potkalo to samé...(5 měsíců to bude) =( tak si myslím,že vím co cítíš...slzy mi vyhrkly...moc povedené =)

05.02.2008 17:20:00 | zAbUsH

je to smutné moc ale je krásné že jsi tátu měla a můžeš na něj vzpomínat , já třeba svého otce neznám a mockrát mi to přišlo strašně líto...opustil mě a nedal mi šanci, ty jsi šanci milovat ho měla a navždy zůstane v tvém srdci

12.10.2007 20:07:00 | Jats

Silná povídka... smutná, ale hodně hezky napsaná... :D)

19.06.2007 21:29:00 | Duše zmítaná bouří reality

Četla jsem málo věcí, které by byly tak smtné jako tato povídka.

good luck

20.05.2007 17:14:00 | Gabika

Nádhera. A co bych měla od tebe čekat že? :D
Jinak také vím, jaké to je. Můj otec se o mě nezajímá a ignoruje mě. Vlastně takový můj náhradní táta byl děda, ale ten spáchal sebevraždu... :(

02.05.2007 11:30:00 | Amy Woodová

...nevím, co k tomu říct, opravdu. někdy jsem strašně marnivá a neuvědomuju si, jak jsem šťastná, že se mi tohle (ještě) nestalo.

30.04.2007 23:07:00 | paranoidandroid

Něco podobného jsem cítila když mi zemřel nejlepší kamarád...taky jsme meli oblíbené místo.Asi vím jak se cítíš

30.04.2007 22:02:00 | Arey

To asi každý.. :o(
Jinak děkuju za komentář a hodnocení! ;o)

30.04.2007 19:27:00 | colorka

Rozumím těm citům, vím co je smutek...

30.04.2007 19:26:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí