Narodit se ještě jednou

Narodit se ještě jednou

Anotace: dnes žádná moudra, jen proud myšlenek. děkuji. původní fotka http://najagold.wz.cz/bornagain.jpg (autor fotografie su já a riči - každý fotil jednu stranu mince)





Pamatuji si, jak jsme s bratrem stavěli posledního sněhuláka. Byl prosinec, krásný večer a my jsme šli na zahradu, uváleli tři malé sněhové koule, oblékli jsme sněhuláka do nějakých starých hadrů, které jsme měli schované na půdě. A pak jsme mu udělali ze sněhu i psa. Ten měl oči z víček od limonád. Myslím, že se nám to docela povedlo. A můj pes kolem těch dvou sněhuláků chodil, potom je označkoval a šel se podívat k brance, jestli se venku neděje něco nového.
Já a brácha jsme rozbili naše stany každý jinde a všechno už pak nebylo tak dobré. Jeden odletěl v myšlenkách na východ, druhý na západ. Bez Boha, S bohem.

Takže teď si děti povíme, kdo je ze třídy nejhorší. Děti, kdo má ve třídě nejhorší písmo? Děti, z Radima nikdy nic nebude, pamatujte si to.
Je zvláštní, že ta učitelka měla pravdu. Jen nevím, jestli ze mě není vůbec nic kvůli tomu, že to předpověděla, nebo proto, že to jen řekla a já u toho byl.
Děti, dnes pojedeme do zoologické zahrady, ale Radim nepojede, protože by tam zlobil, tak bude v nižší třídě. Děti, tady si můžete koupit nožíky, jaké používali naši předci. Radime, dej mi ten nůž, ty si ho nesmíš nechat u sebe, ještě bys někoho pořezal. Radim píše nejhorším písmem z celé školy. Děti, učte se, přece nechcete dopadnout jako Radim.
A Radim rostl a čím dál tím víc nenáviděl své jméno, které měl tak často spojované s neúspěchem, ponížením a výsměchem. Všechny jizvy, které zůstanou po bitvách v dětství, jsou potom odpovědí na život, který v dospělosti vedeme.

Můj pes miloval kombajny. Když byly žně, a kolem jezdily traktory s vlečkami, tak se jich bál, s respektem couval a někdy se běžel schovat do boudy. Zato když projížděl s obrovským rachotem kombajn, běžel okamžitě k plotu, vrtěl ocasem a radostně štěkal. Nedovedl jsem si to vysvětlit, ale později mě napadlo, že jaký pán, takový přece pes. Já jsem měl kombajny rád, tak je miloval i můj pes. Uchvacoval mě pohled na ten obří hlučný stroj, který nám jezdí po poli u zahrady. Fascinovalo mě, že ta jezdící krabice je prvním krokem k výrobě různého žrádla, např. takového chleba.

Jednou v létě jsem svému psovi nahmatal takové podivné boule. Udělal jsem dobře, když jsem to nechal být? Žil by ještě?

Kdyby nebylo mého psa, asi bych udělal jednu strašnou blbost. Jsem rád, že jsem ho měl. Že byl se mnou a že já byl s ním.

Na světě jsou různé starosti i radosti. Někdy se potřebuji jen ujistit, že je všechno tak, jak to má být. Protože často trpím nejistotou. Bojím se, co bude zítra. Ale když mám pevný řád, je ten život teď o něco přívětivější.
To poslední, co uviděl, jsem byl já, jak mu říkám, že nevadí, když teď půjde spát.
Autor CoT, 01.09.2016
Přečteno 889x
Tipy 34
Poslední tipující: Koralína, bogen, kejtyyy, SimonaKarlova, jitoush, Jort, Avola, Frr, Philogyny1, zdenka, ...
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je smutné, jakým způsobem bylo (a stále je) naše školství nastaveno. Ponižování, shazování sebevědomí (ať už ze stran učitelů, či žáků). Opravdu nechápu, proč lidé (jako byla tato učitelka), se vlastně rozhodnou učit.
Každopádně si myslím, že každá negativní zkušenost/vzpomínka, má nějaké své pozitivum (svým způsobem). Sice je to bolestivá vzpomínka, ale ty víš, že jsou to slova, která nebudeš chtít volit pro své blízké, protože víš, jak moc je to nepříjemné. Dávám ST, za odvahu! :)

15.03.2017 20:05:15 | Koralína

Já myslím, že všechny naše trable mají kořen v dětství a těchto tvrzeních... Já mám třeba "Všichni se tam na tebe dívali", od té doby na mě blbě čumí všichni :-P

29.09.2016 18:59:44 | kejtyyy

...někdy je lepší u toho nebýt a někdy je lepší u toho být...čert vem ty kecy jestli být či nebýt...

03.09.2016 21:08:13 | Jort

Tahle šla i ke mně... :)

02.09.2016 14:40:40 | Philogyny1

někdy se to nakupí...ale věrný přítel je k nezaplacení...úsměv.z.

02.09.2016 14:37:47 | zdenka

Nesahat!

02.09.2016 07:53:50 | Luky-33

Mě to zarmoutilo takhle po ránu. Ale možná už jsem se tak probudila.
Skvělýt text!

02.09.2016 06:44:12 | tall&curly

super

01.09.2016 23:48:29 | Lagedama

pamatuju si to.. ten den
tohle jsi napsal fakt parádně - opovaž se to smazat nebo zrecyklovat

01.09.2016 23:39:50 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí