vyhnání z Ráje

vyhnání z Ráje

Když Bůh stvořil muže a ženu, umístil je do Ráje. "Ze všech stromů můžete jíst ovoce," pravil jim, "jen ne z dvou stromů na okraji Ráje: Stromu smrti a Stromu nevědomosti. Sami máte vědomosti k tomu, abyste dokázali říct proč."
Avšak lidé prahli po Nevědomosti: "Budeme jako andělé," říkali "kteří pouze plní příkazy Boží, nic víc neví a tudíž se o nic nestarají." Takže pojedli z jednoho stromu na okraji Ráje - Stromu nevědomosti.
Bůh to samozřejmě okamžitě viděl a pravil: "Pohrdli jste vědomostmi, nyní pouze vegetujete jako hovádka. Pošlu vás proto do světa vědomosti znovu nabrat. A přitom se milujte a množte!"
Lidé smutně vyšli z bran Ráje. Ještě že nepojedli ze Stromu smrti, takže se neustále inkarnují místo aby se po smrti pouze rozpadli v prach.
Autor danielsoft, 19.08.2019
Přečteno 534x
Tipy 2
Poslední tipující: Al.hexth, vlnka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mně neustále fascinuje ta biblická "logika". Bůh stvořil člověka přesně tak, jak ho stvořil - tedy řečeno dnešní terminologií, udělal výrobek bez zabezpečení proti chybě, s jasnou prognózou se zkazit. A on se, to je ale náhoda, zkazil. Dnes bychom řekli: mizerný konstruktére, nedostaneš prémie a koukej udělat výrobek pořádně. Jenže Bible nás učí o opaku, neboť volá: ty jeden zlopovězený výrobku, za to žes byl stvořen jako mizerný, budeš ještě potrestán. A máš to! S přihlédnutím k Boží vševědoucnosti (neboť zcela jistě musel vědět co dělá a jak to dopadne) mi to přijde podobné jako kdybych vyrobil hrnec s prasklinou, a pak bych ho za trest vyhodil z baráku, že si dovolil jednoho dne dočista puknout, zmetek jeden :-)

21.08.2019 17:15:47 | Al.hexth

On Ráj byla pěkná zoologická safari, plné spokojených zvířat, ale jedno zvíře, co se jmenovalo člověk, pohrdalo ochrannou božských klecí před nehostinnou pustinou a smrtí hladem venku a aby se ustavičným hloupým mlácením nezmrzačili o mříže, tak je raději pustili ven, že se ještě rádi vrátí. Ale blbci se nevrátili...:-)) Mám rád mýty.

20.08.2019 11:01:25 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí