Panoptikum příšer

Panoptikum příšer

Vedou nás panoptikem stvůr.
„Divte se, pánové, bojte se dámy, zde k vašim očím a pro vaši potěchu z dalekých krajů přivezen – máte-li kuráž – pohlédněte, drak,“ vyvolávají, a jejich prsty ukazují na pohublého, šupinatého tvora se smutným pohledem.
„Prosím opatrně, může šlehat oheň,“ varují.
Nezdravý tvor v kleci se zatváří, jako by jím při těch slovech prošla dávná vzpomínka, a v zápětí vydá nešťastný, kňučivý zvuk.
Kdysi byl králem volnosti.
„Nic se však nebojte, mříže jsou pevné, řetězy ještě pevnější,“ hlásá průvodce dále, až je mi z toho do breku.
Zvíře se na mě podívá a na okamžik zpozorní, jako by poznalo, že vím, jak mu je. Nakonec zavře oči, a přikývne. To gesto není věnované nikomu jinému, jen mě, vím to. Na chvíli ho si ho překvapeně prohlížím, ale pak mi to přeci jenom dojde.
Napodobím ho, a on mi předvede náznak úsměvu.
Oba jsme stejní, oba jsme to poznali.
Dnes v noci se vkradu do panoptika po znovu, ukradnu klíče a pokusím se ho osvobodit – udělat z něj znovu svobodného krále. Alespoň jeden z nás pak bude.
Jen doufám, že už nezapomněl létat.
Autor Anjesis, 29.09.2012
Přečteno 928x
Tipy 5
Poslední tipující: Aiury, Nergal, Trystan ap Tallwch
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Alespoň někdo v tom davu příšer mu porozumněl... snad se povedlo draka vysvobodit ... :)

18.05.2014 22:12:28 | Aiury

Moc se mi zamlouvá. A nejsou stvůry spíše ti, co stojí o dychtivou podívanou? :)

30.09.2012 09:16:11 | brooklyn

To je právě to, nad čím se se třeba zamyslet :D

30.09.2012 10:18:50 | Anjesis

Už se stalo..:)

30.09.2012 10:37:19 | brooklyn

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí