Venku s Lenkou

Venku s Lenkou

Anotace: Setkání s mou oblíbenou literární postavou... Původně jsem s ním soutěžila a nevyhrála... Ale třeba alespoň trochu zaujme, jelikož byl mým dalším krokem na cestě..

Venku už začínal převládat chlad a listí se barvilo do všelijakých barev. Za okny svítilo podzimní slunce a ozařovalo kaštany spadané na zemi. Seděla jsem za oknem kavárny a netrpělivě čekala. Pak se najednou otevřely dveře a dovnitř vstoupila blondýnka s vykulenýma očima, zahalená ve zvláštních šatech. V jedné ruce držela koště a druhou si sundávala šálu, kterou měla uvázanou kolem krku.

Pozdravily jsme se. Tak moc jsem znervózněla, že jsem začala mluvit o počasí. Lenka se toho chytila a po chvíli už jsme si vesele povídali o všem možném.
Jakmile jsme dopily horkou čokoládu, vydaly jsme se ven. Vešly jsme do parku, kde v tu chvíli nebylo téměř ani živáčka. Šly jsme rovnou do středu, kde byla stará zřícenina hradu. Hned, co jsme k němu došly, vytáhla Lenka hůlku a hrad se rázem z rozpadlé ruiny proměnil na jen částečně rozpadlou ruinu, kterou býval, než začal naprosto chátrat.
Celé odpoledne jsme prolézaly jeho chodby, vymýšlely příběhy, hledaly kouzelné tvory a bavily se.
Po několika hodinách začalo slunce pozvolna klesat dál a dál k okraji hor. Začala být větší zima a mezi listy prosvítalo zapadající slunko. Jeden z paprsků pronikl polorozpadlým oknem dovnitř a Lenka vykulila oči ještě víc, než obvykle.
"Budu muset letět," pronesla zasněným tónem. Vyšly jsme ven ze zříceniny. Kouzla se ztratila a vypadala zase jako dřív. Došly jsme na palouček, kde Lenka nasedla na koště.
"Někdy bych to ráda zopakovala," usmála se a s rozloučením se vydala na cestu domů. Zbyl po ní jen efektní obláček třpytivého dýmu a spousta vzpomínek.
Obrátila jsem se směrem domů. Když jsem procházela okolo ruiny, pomyslela jsem si, že už nikdy pro mě nebude jako dřív..
 
Autor shiraelizabeth, 19.11.2016
Přečteno 620x
Tipy 1
Poslední tipující: CoT
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

vždyť to není tak přehlédnutelné dílo, aby tady nebylo ani ň. ono to v sobě určitě kouzlo má, ale bojím se, že to kouzlo je silné jen pro ty, kteří tě znají a mají k tobě určitý kladný vztah.

20.11.2016 20:34:36 | CoT

To nevadí, budou další. I pro lidi, co mě neznají a nemají ke mně kladný vztah :)

20.11.2016 21:29:01 | shiraelizabeth

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí