Čím starší jsi

Čím starší jsi

 
 
 
Čím starší jsi, tím můžeš žít více ve vzpomínkách.
Jedině život ve vzpomínkách dává smysl, příjemně konejší tvé mrzké bytí. 
Přítomnost působí vždy trochu chaoticky a zmíněný smysl v epice života se ukáže až zpětně.
Čím starší jsi, tím je tvé nostalgické album stále bohatší, listování stále blaženější.
Tím těžší je umírat. 
Čím starší zádumčivec je, tím větší obavy z konce ho pronásledují, a tím více se opíjí minulostí.
Ďábel mysli tímto roztáčí začarovaný kruh.
Takový jedinec se časem možná pomátne. 
Nikdy ale nepřekročí řeku Styx sám a dobrovolně, neboť tu i nadále někde leží ono album.
Hledání ztraceného času pokračuje, i když v jiných intencích. 
Nyní se jedná spíše o snahu zahnat abstinenční příznaky.
Okolí tohoto závisláka (´oldschooláka´) si v této fázi často klepe na čelo, jedná se však čistě o výmluvné gesto, neboť podobně chycených bychom našli i v jejich řadách dostatek.
Čím je člověk starší, tím spíš to nějak doklepe.
Sebevraždy tu jsou tuplovaně pro omladinu či lidi s alby nepoužitelnými ke snění, ani k útěše. Buďto je jejich sbírka výjevů zničená úplně (skrze drogy zanechávajícími v paměti krátery), anebo přeplněná natolik krutými obrazy, že by ho otevřel jen frapantní* flagelant.
 
"Starej pán sedí a poslouchá jazz
a zdá se mu jako by to bylo dnes
jako by zase u baru stál
a na pódiu Django hrál..." 
(Petr Skoumal - píseň Starej pán, z alba Poločas rozpadu)
 
*frapantní - takový, který bije do očí; nápadný
Autor OpilyJohn, 02.10.2022
Přečteno 164x
Tipy 6
Poslední tipující: Marten, Holoxicht, kudlankaW, Frr, mkinka
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo brachu, tak takové řádky mým vjemům lahodí.
Díky za ně!
Marty underground
I někdejší obchodní cestující

03.10.2022 00:27:22 | kudlankaW

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí