Stíny

Stíny

Kdysi jsem viděl stíny tančit uvnitř mé duše. Našel jsem však lásku a jejich kroky ztichly. Světlo zaplnilo sál a tančili jsem jen já a ona. Tančil jsem s ní pokaždé, co jsme se smáli, vždy když jsem se dotýkal její kůže. Svět se ztratil ve společném kroku, v muzice a v piruetách. Poprvé v životě jsem skutečně zářil. Ignoroval jsem ty stvůry, které škrabaly na dveře a dožadovaly se svého místa na parketě. Nebyly důležité. Věřil jsem, že se vzdají a odejdou. Avšak jak šel čas, tak mé oči, které jsem kdysi měl jen pro ni, stále častěji bloudily k Pandořině skříňce, ve které jsem uzamkl své démony. Jejich zoufalé volání jsem již nemohl ignorovat a pokaždé co jsem byl sám jsem ležel opřený zády o stěnu a naslouchal jejich vzlykům a hrozbám. Nemohl jsem přemýšlet nad ničím jiným a když jsem se tenkrát naposledy ukláněl mé slečně k dalšímu tanci, můj krok byl zmatený a mimo rytmus. Věděl jsem, že již déle nevydržím a jeden podzimní večer jsem sebral odvahu a otevřel jim cestu. Stíny se vrátili nedočkavě. Objali mě jako dlouho ztraceného přítele a když jsem je sledoval zaklesnutý v baletu, nemohl jsem se ubránit pocitu, že jsem tam kam patřím. Že jsem konečně doma.
Autor Cancaremore, 25.04.2023
Přečteno 138x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Časté opakování slov jako JSEM a A dost degraduje celkem slušný koncept. Na takový text tak 3x JSEM a 6x A. Lidé nepoužívají moc I namísto A a je to škoda. Klidně pro napětí můžeš ještě zkrátit věty, tím tě odpadne trápení s čárkami ve větě. Používej více přirovnání, klidně něco hovorovějšího, lechtivějšího. Neboj se toho. Bral bych jiný konec, třeba pozitivní. Mít stíny nebo démony uvnitř a vítat je ajaj .) Toto kratší dílo by šlo i lehce klidně zveršovat.

26.04.2023 00:14:24 | Constantine

Děkuji za rady :) Máš pravdu. Gramaticky a stylisticky se to dá určitě zlepšit. Zkusím to upravit. Ačkoliv "Vítání démonů" mi nepřijde zas tak nereálné. Myslím si, že jako lidé se často neumíme oprostit od našich vnitřích střetů a častokrát jsou stíny naší součástí tak dlouho, že je již bereme jako část nás samých, bez které se paradoxně cítíme neúplní.

26.04.2023 01:01:05 | Cancaremore

Pokud tam chceš zakomponovat psychologické rozbory s metaforou i fyzických démonů, bylo by to super .) Nicméně, to je velký oříšek. K tomu je nutné porozumět podnětům za hranicí moderní psychologie, která je úplně vedle a tváří se jen na oko .) A ta automatika, či zachování vzorů, co popisuješ jako nutkání po zaplnění nějaké prázdnoty souvisí se závislostí s opakováním myšlení, kámen úrazu moderní společnosti .)

26.04.2023 08:00:57 | Constantine

Souhlasím s tím, že v dnešní době je opakovní myšlenek "oblíbený" způsob existence, ale vlastně proto mi přijde lepší to zařadit v tomto textu a jeho kontextu. Řečeno čistě analyticky. Chci se však zeptat, co myslíš tím "porozumět podnětům za hranicí moderní psychologie"?

08.05.2023 01:57:19 | Cancaremore

To, co se v psychologii neučí nebo záměrně od toho dávají ruce pryč. Od pravé podstaty věcí .)

08.05.2023 06:48:27 | Constantine

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí