Motýli ve mně

Motýli ve mně

Anotace: hlas mýho srdce... BUCH... BUCH... BUCH BUCH BUCH...

Kdysi jsem četla v jednom časopise, že když se člověk zblázní, může si o sobě začít myslet divný věci! Třeba, že je dvacátým osmým převtělením faraona Tutanchamona, nebo bůhví kolikátým vtělením Kleopatry Egyptské.
Tak nic takového si já o sobě nemyslím. Přesto si ale od jisté doby nejsem vůbec jistá, jestli taky tak trochu neblázním! Protože od první chvíle, co Tě znám, tvrdím – MÁM V SOBĚ HEJNO MOTÝLů!
A to je divný! Hodně! Fakt! Protože vůbec nevím, kde se ve mně vzali! Nevím, kdy přilítli, nevím ani odkud, nevím, zda ve mně zůstanou, nebo se stavili jenom „na skok“. Nevím, jak vypadají, nikdy jsem je neviděla. Vím jenom jediný - že jsou. A že jsou ve mně!
Lítají si v mým vnitřním „světě“, letí mi hlavou,srdce berou div ne útokem! Jsou rychlí, jako střela, hned jsou tady a hned zas tam. Poletujou si kudy chtějí, nikde se dlouho nezdrží a dělaj ve mně pěknou paseku!
A já bych řekla, že je to všechno jenom kvůli Tobě! Protože dokud nejsi na obzoru, nejsou ani mí motýli! Není Babočka paví oko, není Krásněnka skvostná, ani Vílenka leknínová a ani Zlatokřídlec vzácný!
Mé tělo je zevnitř prázdné. Mám tam jen to, co všichni ostatní. Pár orgánů a svalů, spoustu kostí. Ale motýla, přísahám, ani jednoho!
A pak se ukážeš a najednou je všechno jinak! Mé srdce se rozbuší tak, že kdyby mi zrovna v té chvíli měřili EKG, jsem pro doktory jasnej adept na smrt, můj mozek začne vysílat do těla ty nejchaotičtější a nejzmatenější signály. A mé motýlí hejno je zpět!
Jako by čekalo na pokyn. Jako by čekalo na zavolání. Jako bys TY je zavolal!
A oni zase lítají! Lítají si tak divoce, tak prudce a přitom jsou tak křehcí! Jejich křídla se dotýkají mého těla zevnitř. Kdybych byla domem, proletí každým mým pokojem a na každou stěnu v něm si sáhnou!
A já se z toho můžu zbláznit! Cítím je, cítím jejich lehké doteky. Jsou pořád v pohybu, letí si svou jízdu, která je tím divočejší, čím TY jsi blíž a já jsem proti tomu bezmocná!
Ale ta moje bezmoc je tak mámivá, tak neodolatelná a tak sladká, že se jí ani příliš nebráním. Zvykám si na ni a zvykám si i na své motýly, kteří jen třepotem svých nádherných pestrobarevných křídel jsou schopni probudit ve mně touhu. Moře touhy. Celý oceán! To když ve svém letu zamíří směrem dolů. K mému žaludku a pod něj. Ještě níž. Protože tam když cítím babočku a krásněnku a bůhví koho ještě, můj oceán se bouří a já pluju v jeho vlnách a rozplývám se blahem!
Autor cappuccinogirl, 16.08.2023
Přečteno 146x
Tipy 26
Poslední tipující: Misha, mkinka, IronDodo, Žluťák, Koala, MatyhoZmaty, jenommarie, Dreamy, Fialový metal, Ondra, ...
ikonkaKomentáře (29)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Niektoré diela mi unikli musím dávať väčší pozor perfektné

12.11.2023 19:33:02 | IronDodo

A tož ty jsi vážně milej... :-)*

14.11.2023 23:00:49 | cappuccinogirl

Moc krásné lepidopterární čtení (Lepidoptera - Motýli).

A ten konec, jak motýli najednou začali ubírat na výšce až do oceánu - ten je úžasnej...

18.08.2023 19:22:50 | Koala

Ten konec je vždycky úžasnej, ty můj milovníku motýlků :-)
Míšo, proč ty jseš "jen" milovník motýlků!!! Proč nejseš milovník "mejch" motýlků :-)
A to slovo tam v závorce, tož to je úplnej jazykolam, ty, Koalko, dej si ho třikrát za sebou a rychle, schválně, jestli to zvládneš:-) Já to taky zkusím... :-)

18.08.2023 19:29:18 | cappuccinogirl

Ano..
a někdy jen tiše.

Uvnitř celého těla
svými křídly
mě šimrají
a klidu mi nedají.
Ty malý endorfinní potvůrky.:))

Prostě když "ON"
je ten spínač
že
rozletí či rozběhnou
se všude. :)):)

Kdo by je neznal.
Hezký večer capu*.

16.08.2023 18:40:34 | jenommarie

Jen u tohohle spínače si nemůžeš sama rozhodnout, zda chceš mít zapnuto nebo vypnuto... ale to je na tom vlastně taky krásný :-)

16.08.2023 21:39:42 | cappuccinogirl

A vo tom TO JE! Jj :))
..Měj prima a pěkný den cappu* ;)

17.08.2023 08:49:31 | jenommarie

Jako koně ...
Se někdy splaší
A pádí tryskem
Do údolí ...
***
Krásné dílko.
Ať se Ti daří Cccino.

16.08.2023 13:10:47 | Fialový metal

Do údolí, kde studánce jen díky jejich motýlkovým bláznivinám hrozí, že rozleje se do kraje... a nebo do krajek??? Vážně jsem teď skončila u spodního prádýlka??? Kluku metalovej, kam tys mě to zase naved??? :-)

16.08.2023 13:45:44 | cappuccinogirl

Něco takového čtu málo,
ale za tohle jsem ráda,
že jsem zavadila.
Tak krásné bláznovství :-)

16.08.2023 13:07:00 | Dreamy

Jsem taky moc ráda, že jsi "zavadila"... čtu tvá dílka... jseš zatraceně dobrá...

16.08.2023 13:41:25 | cappuccinogirl

Tak tyto nádherné létací potvůrky v těle jsou úžasné :) Miluji je, když se objeví v pravý čas. V opačném případě je to trááápení, ale pravdou je, že i tak vlastně krásné, neboť je to Láska ve své "fyzické" podobě ;)
Moc Ti děkuji za zajímavý text a myšlenky a pocity z něj plynoucí :)
Měj se kouzelně, Kapučínko :)*

16.08.2023 12:15:39 | Ondra

Neděkuj mně. Děkuj svým "motýlkům". Kdyby jich nebylo, kdybys je ty sám neznal, to, co jsem popsala, by tě neoslovilo. Jsem ráda, že i ty jseš "motýlkovej" :-)

16.08.2023 12:30:55 | cappuccinogirl

Zlatokřídlec vzácný.. toho mám asi nejradši, když se, vzácně, objeví;)

16.08.2023 11:15:55 | Sonador

Sonador, ty znáš motýlky :-)
No že se ptám, určitě je znáš :-)
Ty sama jsi něžným motýlkem, nepotřebuješ "zlatá křídla"... :-)

16.08.2023 11:24:57 | cappuccinogirl

...je bezmoc, kterou stojí za to prožít

16.08.2023 11:01:37 | jort1

to teda jo! O tom žádná! :-) Zdravím tě a posílám do tvýho !dneška! ÚSMĚV! :-)

16.08.2023 11:23:34 | cappuccinogirl

Jsem právě četl Platonovy úvahy o kráse. On vidí v erosu (vášni) význam při hledání krásy ale zároveň odděluje "erotické blouznění" jako nevhodné. To je dobré kriterium. Tato miniatura domnívám se delší dobu dělá to správné, tj. s údivem poznává a oceňuje ty zvláštní takřka zázračné radostné projevy vzniká-li láska.

16.08.2023 11:00:14 | Ezop

Ezope, zajímavě jsi to vyjádřil... asi si taky přečtu něco od Platona, jako Ty... A asi i šáhnu po bajkách, když jsi mne navštívil Ty... neber to prosím jako blbej fórek, já bajky miluju.

16.08.2023 11:22:00 | cappuccinogirl

Ať žijí motýli! Super.

16.08.2023 10:45:45 | Anfádis

Miluju tyhle svý motýli, i když ze mne občas možná dělaj blázna. Ale krásnýho, protože já neznám krásnější bláznovství, než to kdy blázníš z lásky :-)

16.08.2023 11:18:54 | cappuccinogirl

To máš recht ;)***

16.08.2023 11:21:06 | Anfádis

Mám... a jak to tu teď čtu, taky v tom komentu mám hrubku jak hrom, takže se omlouvám, vím, že u motýlů mám blbě i/y... SORRY!!!

16.08.2023 11:28:55 | cappuccinogirl

To máš fuk, hlavní je myšlenka.
;)**

16.08.2023 11:37:07 | Anfádis

Myšlenka, jo? Tak tu já asi nemám ani tvrdou ani měkkou, ale hlavní u myšlenky je asi hlavně to, že JE!!! I když je "obojetná"... jsem tedy myšlenkově "obojetný děvče :-)

16.08.2023 11:41:02 | cappuccinogirl

Zajímavé. Moje první povídka (zde pod názvem Ústav), kterou jsem začala psát před lety a dopsala až vloni, když jsem se pustila do psaní, začíná tím, že je v blázinci (ústavu) mladý muž, ponořený do svého světa, v němž létají motýli :-). Pak už se to vyvíjí směrem do reality, ale ta vize motýlů ve vnitřním světě mě tehdy oslovila ;-)

16.08.2023 10:37:31 | kozorožka

Kozorožko, děkuji za komentář, jen doufám, že to, že mám občas motýlky v břiše, není na ÚSTAV!!! :-) :-):-)

16.08.2023 11:17:07 | cappuccinogirl

Určitě :-). Ostatně můj hrdina tam nebyl kvůli nim a navíc z ústavu odešel, aniž byl "vyléčen". Prostě se rozhodl žít ;-)

16.08.2023 12:52:57 | kozorožka

Taky jsem rozhodnutá "ŽÍT"... ale i se svými motýlky. Život by bez nich byl o moc chudší...

16.08.2023 13:39:54 | cappuccinogirl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí