MIMO PROVOZ

MIMO PROVOZ

Když holka místo pletení a háčkování má mnohem raději svý psaní, pak to má někdy zatra těžký. Protože s jehlicemi v ruce tak nějak dopředu ví, co ji čeká. Norskej vzor, polosloupky, dvojitý nahození… to všechno se dá vytušit a je to vlastně daný. Jede podle návodu, aby místo ponožek neuštrikovala neforemnej pytel!

Však pro psaní ten návod předem je podle mýho spíš na škodu a tak já nehledím na pravidla, brouzdám si slohovýma kategoriema a doufám, že až to celý skončí a já budu mít „vyťukáno“, vlezu se s tím, co vzniklo, aspoň do nějakých tabulek.

Nejsem básnířka, přesto i k poezii občas sklouznu. Však nemám na ni nijak přehnané nároky. Tedy – na tu svou. Mně bohatě stačí, aby se to rýmovalo!  A tak při týhle svý tvorbě pravidlo zvukový shody na konci dodržuju a skoro se mi chce zvolat: „No super, aspoň jedno!“

Však při próze, tam jsem naprosto „nepravidelná“ a o to víc mne to baví. I když vůbec nevím, co vlastně do tý bedny naťukám. Tak jako dnes. Jsem už ve čtvrtým odstavci a ještě mi nic není jasný. Délka, styl, téma… to všechno je naprosto zahalený do tvůrčí mlhy… A já se prostě jen bříšky svých prstů dotýkám klávesnice. A je mi přitom fajn.

Když jsem včera uléhala ke spánku, přišla mne do snů políbit slza. Zdržela se na mý tváři sice jen chvilku, než po ní zase zvolna skanula a zmizela někam, kam slzy mizej, ale byla. A kraťounkou chvíli svý existence na tomhle světě, ten prchavej okamžik svýho bytí, dala mně!

Ani nevím, proč. Proč se stalo, že holka, co je věčně rozesmátá a nic si tolik nepřipouští, rozestýlala postel s trochou slaný chuti na rtech. Ale přišlo to. Však už je zase dobře. Protože i když noc přinesla ccinu jednu kapku trápení, ráno už je zas všechno dobrý. Koukám z okna a neprší, voda na latté pomalu vře a na mý tváři úsměv.

Zvláštní, jak nechávám ty písmenka tak zvolna naskakovat na stránku a jak se mi ta stránka plní, mám čím dál větší pocit, že o tomhle jsem vůbec psát nechtěla. Protože tohle je takovej nějakej sladkobol, ale mazat  ho už nebudu. Co přišlo, to přišlo. A tím by se dalo skončit, pro dnešek. Ale ne. Protože ccinová holka má chuť ještě na dodatek.

Včera jsem stála ve frontě. Je jedno na co, ale bylo to dlouhý a já bych se asi děsně nudila, kdyby… přede mnou nestála LÁSKA. V živoucí podobě, lidi, fakt. Dva mladí lidi, ONA a ON. Mládí štěněčí. Ale tak krásně hravý a bezprostřední. A tak lačnící po dotycích, však jenom letmých, nenápadných, takových, co se hoděj pro frontový stání. Jo, jihla jsem a tála, i na mý srdce působilo, když on ji lehce vplétal polibky zezadu do vlasů, když obtočil svou ruku kolem jejího krku tak, že bejt to ve wrestlingovým zápase, mám o ni strach. Ale ona se nebála, vůbec. V každým jejím pohybu bylo cejtit, jak krásně jí je. A jak je jí s ním dobře.

Přála jsem jim to. Přála jsem jim to oběma. Leč… přála bych to i sobě. Protože já jsem taky holka „dotyková“. Však místo po mým boku ve frontě bylo prázdný. A tak jsem si musela nechat zajít chuť. A smířit se s tím, že jediný, co má právo bejt v tý chvíli dotykový, je mobil, co mám v kapse. A tak si myslím, že je něco špatně. A mně se to už přestává líbit. Jen velmi nerada jedu tuhle „alone“ cestu,  když chtěla bych mít předánko svýho osudu z něžných doteků utkaný! Láskou opředený, a fest!

Jenže osud, ten mizera, co mně byl předurčen, je v týhle chvíli nějak mimo. Razí si svoji cestu. Umíněně. A kašle na moderní svět! Nějak zaostává. A místo dotykáče asi jede furt na „pevnou telefonní linku“. A je mu úplně jedno, že má ta kraksna asi překopnutej kabel… protože spojení… zatím nenavázáno!!!

Autor cappuccinogirl, 06.09.2023
Přečteno 172x
Tipy 15
Poslední tipující: Misha, IronDodo, Žluťák, Anfádis, mkinka, Stanislav32, Lexi, Fialový metal, jort1
ikonkaKomentáře (29)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěknej text, cappu, ale musím se s tebou podělit o myšlenku, která mi při jeho čteni naskočila (snad to nebudeš chápat negativně) byla to myšlenka na film: Sedm - s Bradem, Morganem a Kevinem. Ty Kevinovy deniky:) někde tam v ty frontě, s tím parem milenců před tebou mi to naskočilo:) Cool:D

06.09.2023 21:54:50 | Žluťák

tohle mě nedávno napadlo, když jsem četl další nekonečný monotónní text jednoho pseudofilozofujícího divnocha

06.09.2023 22:09:33 | stormeater

Holt nejlepší scénáristi, musí být i znalci človéka, toho o kterým píšou. Teprve pak jim to člověk může uvěřit.

06.09.2023 22:21:05 | Žluťák

Já bych se tak strašně ráda s tebou pustila do debaty... jenže... yellow boy, já to neviděla :-(
takže i kdyby byl tenhle koment negativní, tak mně to nedocvakne a to mně docela štve...hej pomoz a naznač,aspoň trochu, kamkoli, jestli se dá...:-) ať tu před tím noťasem nesedím úplně blbá :-)

06.09.2023 21:59:15 | cappuccinogirl

Nevidělas Sedm?
To je kult! Krimi thriler, kde hrají Brad Pitt a Morgan Freeman detektivy a Kevin Spacey... víc neprozradím. Musela bys to vidět a slyšet úryvky jeho deníků:)
Neni to záporně miněný koment, jenom mi to prostě naskočilo.
Nic proti tvému textu, cappu, opravdu.

06.09.2023 22:06:21 | Žluťák

Ok. Tak je teda škoda, že vůbec nevim, kde se vzal ten tvůj náskok :-) ale budu ti věřit, že nějakej oslí můstek mezi nima a mnou je :-)

06.09.2023 22:17:03 | cappuccinogirl

Netrap se tím. Je to spíš o té jedné pasáži, ne o obsahu celýho textu.

06.09.2023 22:23:52 | Žluťák

No tak to mi s dovolením došlo, páč jsem si tak matně uvědomila, že vím, o čem je Sedm- tam jde o smrtelný hříchy, pokud jsem na správný cestě... a v tom mým textu teda nic tak šílenýho nebylo...takže je mi jasný, že k tý tvý představě tě vede jen nějaká konkrétní část... kterou já ale teda fakt neznám, bohužel se nechytám ani na Storma, ale to je beztak vaše linka a já jsem pamětliva TVÝCH přátelskejch rad, který si pamatuju a nejdou mi jedním uchem tam a druhým ven :-)... takže se vám do toho kluci nepletu... hodná, viď :-) ale tak nějak si myslím, že si zase tak trochu zapaluju koudel pod zadkem :-)

06.09.2023 22:28:46 | cappuccinogirl

O čem je film není důležitý a stormův koment určitě taky zmiňoval jenom tu podobnost s tou jednou pasáži z toho filmu. Nema to nic společnyho s hříchem, nebo s vraždama... Musela bys to vidět abys povhopila tu souvislost. Vysvětlit se to takhle nedá. Ale opravdu se tím netrap, neměl jsem to ani zmiňovat.

06.09.2023 22:36:57 | Žluťák

V klidu boy, já se netrápim... takhle já nefunguju... budu muset dávat víc úsměvů, abys pochopil, že jsem v poho...:-):-):-)

06.09.2023 22:40:53 | cappuccinogirl

Tak to je fajn!:)
Dobrou, cappu, a žádný kafe na noc:)
Pa.

06.09.2023 22:48:05 | Žluťák

S tím kafem nezaručuju, jsem ccino... ty jseš pivař a myslím, že by ses o svou rezavou vodu taky nechtěl nechat ochudit... i když chápu, jak to myslíš, po kafi se blbě usíná... no pivo máš zas močopudný, tak ti hrozí noční běhání :-) no nemáme to lehký oba... :-)
ne kluku, nepiš, že máš ledviny a všechno v poho, vím že zvládáš a ani na momentík nepochybuju, že to máš všechno vychytaný :-)
dobrou zlato sladce milý

06.09.2023 23:00:26 | cappuccinogirl

Také často hladím cizí psi.

Nejlepší jeden utekl ke mně a žena mi vynadala, že po tom svém psu si to mám uklidit , co udělal. Po seřvání z její strany, jsem tiše špitla, že není můj.

A majitel přišel, když paní pryč a ani mě nepozdravil.


Nebo chudák jednou jeden pes dostal od páníčka vynadáno, že mi nosí míček a jemu ne. Asi ten pes měl větší rozum než páníček.

06.09.2023 18:07:54 | mkinka

Tak tohle je tak nečekanej komentářík...ale o to mi to přijde roztomilejší :-)
taky mám ráda hafošky, jen to nesmí bejt větší než já... bo to bych radši já ten míček donesla tomu čtyřnohýmu...na důkaz přátelství...aby věděl, že lidi si do ccina kousnout mohou, ale pejskové jen oňchat...a nechat se podrbat za ušima :-)
Měj se hezky mikinko, můj podvečír je díky tobě hned nějakej hezčí...:-)

06.09.2023 18:15:13 | cappuccinogirl

To jsem ráda.

06.09.2023 18:55:56 | mkinka

Píšeš pěkně. Mně se tvoje texty líbí a ráda je čtu. Tak hlavně je důležité (teda aspoň pro mě), abych zas měla co číst :)))

06.09.2023 13:51:36 | Lexi

Tak to mně moc těší... tak jen se do mně začti, budu ráda, kdykoliv budeš mít chuť na trochu ccina:-)

06.09.2023 13:59:03 | cappuccinogirl

Pokračuj ...
***
Ve stejném rytmu.
***
Hezky se čte *** i mimo běžný provoz.
***
Řítím se do knihovny.
***
Ztratil jsem ráno iluze.
***
A navíc mi někdo ukradl v šalině starý mobil *** s obrovskými tlačítky do života motýlů a kávy na rohu náměstí.
***
PA PA
Asi se tam *** těžko trefím.

06.09.2023 11:38:17 | Fialový metal

Pokusím se naladit
jen co hvězdičky sečtu
nedá mi to
tolik lákají
tolik jich přibejvá
zaslouží si, holka ccinová???
Nevím
ale vím
že existujou knihovny
nádherný místa
kde skoro stojí čas
kde iluzí lidských netřeba
protože v knihách
je jich nepočítaně
co kniha
to iluze...a kdyby jedna....tisíc, tisíc iluzí
tisíc vstupů
do fantazie
k rolničkám
tam šaškové a princezny
maj k sobě blízko
nejblíže

06.09.2023 11:57:31 | cappuccinogirl

Šašek cinknul rolničkou ...
Cink ***
V šalině plné turistů z opálené Dálavy ***
Mačkají se
Jako sardinky
A vůbec nevnímají
Místo i vůně ...
Prostor kolem.jdoucí
Časo.prostor mezi řádky
Co skrývá se
A uletí
V zápětí
Až tam
Kde šňůrky lze dnes večer rozplétat s úsměvem od ucha k uchu.
***
Opět beru mezi prsty křídla
Fialové brčko
Kalamář od strýce z Kanady
***
Opět se utapím ... zapínáním
Když bílá halenka
Praská ve švech ... modrých očí.

06.09.2023 12:18:15 | Fialový metal

mimo časoprostor:
otázka pohotová, i když nepůvodní
"Čichám, čichám, člověčinu... koho to tam matko máš???"
Odběhla jsem do pohádky... děd vševěd ví, no ccino neví nic :-)
MODRÝ OČI??? Toť tvý deja vu :-)

06.09.2023 12:22:14 | cappuccinogirl

Hmmmmm ...
***
Kontaktní čočky
Z nedaleké tržnice
Modré i fialové troje
Za dvacet jedna korun
Jen na dnešní den
Co stojí ... za to žít ;)
A ještě růžové brýle ve výprodeji k tomu.
***
Vzal jsem pro jistotu !
Celou velikou krabici
A sušenku Deli
Bez záruky.

06.09.2023 13:09:02 | Fialový metal

Jak mám na tohle reagovat, purple boy?
Díváš se na svět krásnejma modrejma očima?
Tobě netřeba růžových brýlí, odhoď je v dál, jako Cyrano svůj širák...
ty díváš se kolem sebe a vidíš všechno tak krásně barevný
lákavý... teď třeba po tý deli tyčince, co doufám je pistáciová, abych z ní aspoň trošku mohla ukousnout...
pokud se šašci dělí... o čokoládovou svačinu
tak jako se bílé blůzky dělí
a dovolují těm co se (ne)dívají
spočinout pohledem na švy praskající
až jednou knoflíčky nevydrží
dej pozor a uhni
uhni pohledem
ze zornýho pole té, co možná bude právě v rozpacích
a možná vůbec

06.09.2023 13:19:11 | cappuccinogirl

O tyčinky se dělím.
Rád s přáteli.
I ostatním dávám kousky.
S pozdravem ...
(Ať tyčince se daří.)
A mnozí nic
Nemají chuť
Deli je asi hořká
Jako 80% čoko.
Nechutná každému.
Ani neodpoví.
Věříš?
A to je normální i na Literu.
Je to jak ve výtahu v paneláku.
Vlezou do výtahu jako poslední
A ani neodpoví na pozdrav.
***
Co jsi to jenom chtěla
Již vím
Půl tyčinky
***
Dám Ti celou ...
***
A Ty se podělí..š
***
Jen neříkej všem co máš
***
Svět ještě nedozrál
Jako jablko
Na nedaleké jabloni v zahradě
U sousedů.
Večer se hodlám ...
Ukrást
Z větve nad zemí
To bez červů.
***

06.09.2023 13:45:18 | Fialový metal

Ccino netrvá na půlce tyčinky
stačilo by jí jen ukousnout
do sladký chuti se vnořit
čokočíno... je smrtelně dobrá kombinace...láká do daleka
když vrhnuls svý metalový odlesky na život modrý stěny
soudíš příkře
ty co nepíšou
protože oni možná jen teď nepíšou
ale třeba později
a možná teď když vpijou se do tvýho povzdechu
se ti vzkazník zahltí:-)
raději vyklidím pole
ať i jiné mohou
psát klukovi s rolničkama
ať i jim svou sladkou píseň zpívá
slavík s fialovými pírky
tak jak umí
a jak ho to baví
na stromě tolik jablíček
každé voní
každé je lákavé
i kdyby třeba uvnitř červa skrývalo
zvenku nepoznáš
dokud...

06.09.2023 13:56:46 | cappuccinogirl

Dokud neochutnám
Nerozkrojím
Neoloupu
A (neuvidím) neucítím
Jak velké má jablíčko srdce.
PA měj se hezky.
Jsem pár kroků od kavárny.

06.09.2023 17:59:35 | Fialový metal

v kavárně asi jablíčko neochutnáš :-)
ale třeba něco jiného tě zláká
v kavárnách příjemno bývá :-)

06.09.2023 18:17:27 | cappuccinogirl

...moderní svět kašle na nás...ještě, že tak... :)

06.09.2023 10:25:42 | jort1

Moderno bych třeba i oželela... někdy, ne vždy, už jsem taky zhýčkaná určitým stupněm modernizace a digitalizace a pokrytí bůhvíčeho a jakou rychlostí... :-) čeho se ale nikdy nevzdám je ČLOVĚK :-)

06.09.2023 10:38:03 | cappuccinogirl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí