Posmrtné poděkování

Posmrtné poděkování

Anotace: Slíbil jsem Radhuze jeden příběh

Bydlím v paneláku a jednou se do sousedního bytu přistěhovala stará paní. Byla příjemná a sympatická. Měla zdravotní problémy a její rodina jí moc nepomáhala. Syna měla v cizině a snacha , která žila poblíž, k ní zašla jen když musela. Nejednou jsme jí volali i třeba záchranku, nebo když jí nebylo dobře, manželka jí třeba i uvařila. Ona zase, když mohla, pohlídala nám na chvilku malé děti.Špatně chodila, tak jsme občas pomohli i s nákupem. No nechci tady popisovat, jak jsme byli úžasní. Prostě měli jsme dobrý pocit, když jsme mohli pomoc a tak se vlastně stalo, jak jsme tomu říkali, že jsme si adoptovali babičku. Já tam často chodil, když něco potřebovala opravit a nebo jen na kafčo, které uměla výborné. To jsme si povídali o světě, časech dávno minulých a o obrazech. Měla pár krásných obrazů. Na jeden jsem se moc rád díval a měl jsem ho rád a ona to věděla. A jak to tak u starých lidí bývá, jednou jsme volali záchranku, odvezli jí a domů se už nevrátila. A jednou, když jsem se vracel z práce, se otevřely dveře, když jsem míjel její byt a tam stál její syn. Řekl, že vyklízejí byt a že tam pro mě něco má. Nechápal jsem. Vrátil se dovnitř a když se vzápětí vrátil, držel ten obraz a povídá, že je pro mě. Říkám mu, to přece nemohu. On mi odpověděl, že když ten obraz sundaval, vypadl zezadu dopis , ve kterém bylo její rukou napsáno poděkování za opatrování a že tento obraz patří mě až jednou umře. Nevěděl jsem jestli si to mohu vůbec vzít. Na to on opět odpověděl, že to je přání jeho maminky a ten obraz si musím vzít. Nemusel to udělat,protože o tom nikdo nevěděl, ale uděl to. Ten obraz visí na čestném místě a vzadu mám stále ten dopis. A ještě jedna zajímavá věc. Ještě za jejího života dostala od ní žena kalu.A pokaždé v únoru, kdy babička umřela, ta kala bíle vykvete. Nikdy né jindy. A tak mi někdo vyvraťte, že se věci mezi nebem a zemí nedějí.
Autor korzar, 11.03.2012
Přečteno 484x
Tipy 14
Poslední tipující: Naylit, vandule, Aťan, synanceia, básněnka, zaba.zuzla
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nádherné, měla jsem slzy v očích, život někdy píše neuvěřitelné příběhy. Jen ten kdo je prožije uvěří...

07.08.2013 13:26:37 | Naylit

No toto! Až mi běhal mráz po zádech - tedy s tou květinou.♥ Jinak jste dobří lidé a takové mám moc ráda. Opravdu. ♥ Obraz jste si plně zasloužili ♥

22.04.2012 14:24:05 | vandule

ST
Četl jsem i komentáře - mně se naopak líbí, jak je napsán přirozeně bez "ozvláštnění".

17.03.2012 11:35:30 | Aťan

děkuji.

17.03.2012 20:23:20 | korzar

Moc krásné dílo.Pravdivé a velmi mě dojalo.Mezi nebem a zemí se dějí věci o kterých téměř nikdo neví.

13.03.2012 17:47:19 | žirafa

Děkuji Ti Korzáre :) Běhal mi mráz kolem uší...
Kdysi jsem napsala:
Něco mezi nebem a Zemí je mezi námi,
něco mezi nebem a Zemí je s námi.
Něco mezi nebem a Zemí je v nás
něco mezi nebem a Zemí je nejen čas.

Patrně jsi mě právě inspiroval. Nikdy mě nenapadlo, že bych mohla "to" co se mi už nejednou přihodilo, sepsat. Děkuji i za to. Radka

11.03.2012 20:08:43 | Radhuza

rozhodně sepiš. A i já tobě děkuji. tys mě taky vyprovokovala, abych to napsal. Takových věcí mám víc, co k nim mám citový vztah. Taky o nich napíši. Krásný večer. Standa

11.03.2012 20:14:37 | korzar

jsou věci mezi nebem a zemí,já na ně věřím,takže proč by kala nekvetla,co když se ta babča přijde vždycky podívat na příjemné sousedy,nebo spíš přátele

11.03.2012 20:01:10 | básněnka

To víš, že jsou. Kéž bych takto mohla cítit, že tu semnou je moje vlastní babička. Mráz mi běhal po zádech od poloviny příspěvku. Jsou v životě zvláštní věci, které se dějí. Nevysvětlíme je.

11.03.2012 19:56:38 | zaba.zuzla

já vím, že jsou, ale spousta lidí tomu nevěří. Děkuji.

11.03.2012 20:10:45 | korzar

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí