Štyrda a Dvojda

Štyrda a Dvojda

Anotace: Je to dílo mého syna. Psal to před rokem. Byl v první třídě. Bylo mu sedm a půl. Část je přepsaná autenticky - bez opravování chyb.

Kapitola 1

ZAJÍMAVÝ MAZLÍK

Štyrda šel na výlet. Pršelo. Štyrda si přemýšlel. Najednou uviděl slimáka. Zastavil se a řekl rodičům, ať prosím počkají. Rodiče se zastavili. Štyrda zašmátral v kapsách batohu. Našel láhev a nabral tak akorát hlíny. Po té nabral slimáka a zase si přemýšlel. Po výletu byl oběd. Den jakž takž vyšel. 

Štyrdovi se zdálo, že se do baráku dobývá medvěd a slimák ho snědl. Probudil se. Vzpomněl si, že nechal slimáka v láhvi. Rychle udělal pro slimáka pavilon se vším všudy a šel do batohu pro láhev. Slimák tam měl pohodu. Štyrda ho přenesl do pavilonu. Slimák si tam užíval. 

 

Štyrda dnes měl narozeniny. Od Dvojdy, což byl jeho kamarád, dostal úschovnu, která byla skryta jako auto. Od mámy a od táty dostal společný dárek, což byl kufr s výbavou. Od dědů a od babiček dostal hračky. Zdálo se mu, že u nich byl opravář a jen co odjel, byla povodeň a zabránila útoku mimozemšťanů. 

 

Kapitola 2

VE ŠKOLCE

Štyrda a Dvojda jdou do školky. Ranní výprava ušla. Štyrda nepřišel ani brzo ani pozdě. Dvojda ho pozdravil: „Ahoj Štyrdo.“ A Štyrda to samé. „Co budeme dělat?“ se ptá Dvojda. Štyrda na to odpoví: „Plánovat a stavět.“ Štyrdovi a Dvojdovi to šlo dokud nepřišel Tonda Hangárovek, který jim to tam dost bořil. Oni mu to oplatili. 

A už jsou jíst svačinu. Tondovi však vypadl z kapsy jakýsi klíč. Štyrda si ho všiml a klíč vzal do svojí kapsy a zapnul si ji. Jen co přišli ze svačiny, přišel před třídu malý kluk. Dvojda šel ke klukovi. Kluk mu povídá, že neví, kde má třídu. Dvojda odpoví: „Dole jsou Kobylky, tam chodíš. Tady jsou Zlatohlávci a eště dole jsou Sršni.“

Štyrda a Dvojda nad klíčem zbitek dne ve školce přemišleli. Napřed si ho obkreslili a ňák do toho čmárali. Pak si to postavili z kostek a zapasovali to. K objedu bila ne dobrá polévka a poté bili buchti. Po objeďe se sejdou za městem v domňe na stromňe. Budou si povídat. Uš tam sou. Dvojda mu říká, jestli bi s ňim jel k voďe, že má taky potapjetski oblek. Štirda říká, že jo. Zítra je volno, Jsou prázdňini. Zbalili se a Dvojda dodal, že tam můžou jet sami, že je to pár kroků. 

 

Kapitola 3

PORTÁL

A už jdou. Dvojda mu dodal, že je to visva a už sme tu. Skutečňe tam bil oceán. Koukli se na domi. Bili jiné. Šli spátky a bili zase normálňí. Šli zas k oceánu. Bil tam. Šli do vody. Bil tam žralok. Viletěli jako raketa. Příšťe tam bil člun. Štirda shodil kufr a šup pod vodu. Štirda tam něco viděl. Žralok odplaval a vipadal bázlivě. 

Dvojdu a Štirdu to neodradilo, Sebral klíč a už to viděli. Bil tam jakísi ovál, kterí bil ňečím porit. Bila tam jakási díra. Štirda tam dal klíč a fungoval. 

Kolem obou se roztočil kruh, v tom Čtyrdovi došlo, proč žralok odplaval. Teď jako kdyby byl v tobogánu. Dvojda na tom byl stejně. Vypadalo to, že to neskončí. Poté se Čtyrda otočil a viděl svůj kufr, ale na něj vůbec nemyslel. Řekl Dvojdovi že, tobogán tedy ta věc končí na dost tvrdé půdě. Pro jistotu si chytil kufr. Dvojda mu sdělil, že pokud budou na neznámém místě, tak že by bylo lepší spolupracovat a Čtyrda mu to potvrdil.

 

Kapitola 4

 

ŽIVOT V NEJMENŠÍ GALAXII

 

V tu chvíli co dopadli se Dvojda zeptal: „ Jak si Čtyrdo získal klíč?“ Ta věc je vyhodila někam úplně jinam. V tu chvíli ten portál zmizel. Čtyrda a Dvojda byli šokovaní. Pak si Čtyrda vzpomněl na záležitost s klíčem. On když byl menší, měl svou malou postýlku. Jednou se jukl na postýlku a viděl vzkaz, že když zarovná zámek ve vodě a pokryje ho kameny a pískem a nechá ho nějakou dobu ležet (cca tři čtvrtě roku).

Ale nevzpomněl si, že to napsal v noci, když se probudil. A tak to šel udělat.

 

Kapitola 5

NEOBVYKLÝ OBJEV

 

Co portál zmizel, ozývalo se šustění. Šli co nejdál, šustění sláblo. Objevilo se rozcestí. Buď půjdou po břehu  anebo půjdou na poloostrov. Šli na poloostrov se sopkou a s divným vrakem, který vypadal jako by tam nepatřil. Usoudili, že je mimozemský. V domnění, že je ta věc mimozemská vzali si saky paky a posadili se. Z houští se vynořili 2 metry dlouhý ještěři se zelenou kůží, která vypadala suchá, byli na ní kousíčky půdy. Jeden z nich vyskočil do obrovské výšky a dopadl až k nim. Vzali nohy na ramena a prchali pryč.

 

 Kapitola 6

ZÁCHRANA OD DÍBONŮ

 

Zatímco běželi, viděli moře, zpomalili. Ještěři je dohnali a šli do vln. Pomalu se přibližovali. Čtyrda s Dvojdou se skrývali za stromem opodál. Vlny shodily nějaké ještěry a z vln se vynořili Díbonové. Pět statných samců zaútočilo. Ještěři prchali nebo padali mrtví k zemi. Čtyrda s Dvojdou běželi co nejdál pryč do písečných dun. Dorazili zpět na poloostrov k mimozemskému vozidlu. Dvojda řekl: „ Šlo by to opravit?“ Čtyrda odpověděl: „ Myslím, že ano, ale dost těžko. Museli bychom zjistit funkci stroje“. Tak se do toho pustili a poté co zjistili, jak stroj funguje, tak Čtyrdovým kufříkem stroj opravili. Pak  vlezli do vozidla. Čtyrda šel do kabiny a už jeli do lesa, který byl nevypočitatelný a hustý. Potom co zaparkovali, se sešli v jedné místnosti. Čtyrda našel otvor v tvaru X. Dvojda a Čtyrda se zadumali. Čtyrdu napadlo, že by to mohlo být I P O S V N E X zadali to tam a dveře se otevřeli. Bylo tam 5 malých krabiček, vzali si je a šli k písečným dunám.

 

Kapitola 7

CHAMELEONO OCAS

 

Viděli to, co nejvíc chtěli. Dvojda zkusil písek, jestli je sypký. Byl hodně sypký. Sáhli pro věc klackem. Z ďolíku vyskočil chameleono ocas. Čtyrda nemeškal a hodil mu klacek do chřtánu. Vypadalo to, že je mrtev, ale nebyl a skočil do díry. Čtyrdu a Dvojdu už tak ty věci nelákali a šli od písečných dun, došli až k rozcestí. Poté šli do lesa. Po chvilce uviděli skálu. Byla tam jeskyně. Podívali se za roští. Viděli míhající se trny. Brzy se vynořil ostnáč. Vypadal strašidelně zaútočil.

Čtyrda a Dvojda na sebe kývli a skočili za strom, tak aby je nebylo vidět. Ostnáč přeběhl. Vynořili se a šli k jeskyni, byla tmavá. 

 

Kapitola 8

DALŠÍ DOBRODRUŽSTVÍ

Šli a šli a slyšeli zvuk. Pak nad nimi proletěl pták. Šli dál a už to viděli. Byl tam dravec. Čtyrdovi jeho hlava připomínala dinosauří. A ty dva ptáci (jeden z nich byl dravec s dinosauří hlavou) se pustili do sebe. Čtyrda si mezitím kreslil, ty tvory co už viděli. 

 Díbon                                         Ještěr                                       Ostnáč                             Dravec

Chameleono ocas                                          Pták

Když dokreslil, zase se podíval. Stále ještě bojovali. Čtyrda usoudil, že by bylo lepší, aby vyhrál pták. Dvojda si to taky myslel. Koukali se a občas ptákovi pomohli, protože chtěli, aby vyhrál.

 

Kapitola 9

 

GIGANT VĚTRU

 

Poté co se zabydleli, koukli se na jednu mapku. Bylo tam, že tohle je tady a tamto je tam. Byla to funkční mapa.  A také tam bylo toto:

Pak našli desky. Vytáhli si z nich papíry a zadumali se. A společně zjistili, že by mohlo fungovat to, kdyby zjistili co je na výběr přísad. Přečetli si něco v dalším papíru a plán už měl hotový. Přesně s tímto počítali. Teď potřebovali najít Giganta větru. Po necelé hodině tedy 50-ti minutách jednoho našli. Pomalu se k němu přibližovali. Vyplašil se, ale měli velký náskok. V poslední chvíli skočili na jeho hřbet a vzlétli.

Autor Kaj, 08.03.2022
Přečteno 179x
Tipy 5
Poslední tipující: paradoxy, šerý, jitoush, mkinka
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Má fantazii, přemýšlivost. Celej otec*

14.03.2022 20:18:54 | šerý

Milý Šerý, díky moc.

20.03.2022 06:40:15 | Kaj

..Bavilo by mě si s ním o tom povídat......Ji./úsměv/

08.03.2022 14:56:14 | jitoush

Díky

08.03.2022 15:28:40 | Kaj

Trochu mi to připomíná dva roky prázdnin.

08.03.2022 10:41:51 | paradoxy

To je dobré.Šikovný klučina.

08.03.2022 10:26:30 | mkinka

Sikovni klucinove dnes bohuzel nemaji na ruzich ustlano. Treba oni to vidi jinak, snad.

08.03.2022 10:30:00 | Kaj

Diky, pekny den

08.03.2022 10:28:42 | Kaj

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí