BLBÁ DIAGNÓZA

BLBÁ DIAGNÓZA

Anotace: no jo no, tak už i mně to dostalo...

 

Tak zatra.

Už nejmíň po dvacátý rozjíždím svý psaní…

A vůbec nejsem spokojená. Nejde mi to. Cítím, že to není dobrý.  A že to asi dneska vzdám. Dopřeju si ještě jeden pokus, a jestli má ruka znova zatouží po tlačítku DELETE, končím a jdu sekat zahradu. Ať to čemu se věnuju, je aspoň trochu k něčemu.

Hlavou mi projíždí myšlenka, jestli ta moje tvůrčí demence je jenom chvilková, anebo jestli s ní mám raději pomalu počítat i do budoucna. Kdyby se jí u mně, potvoře, třeba zalíbilo. A chtěla zůstat dýl.

Taky mně napadá, jestli se s touhle diagnózou chodí k doktorovi. A jestli se dá léčit a jak je to s její nakažlivostí. Protože pokud jen můj rozum trochu stagnuje, tak ok, já to nějak přežiju, ale kdyby se něčím podobným měly nakazit mý děti… tak to by moh bejt problém! Začala jim škola a v tý je funkční šedá kůra mozková potřeba! Aspoň chvilkama.

Ale snad to nebude tak zlý. A třeba ani o žádnou tvůrčí demenci nejde. Možná prostě jen dnešní den nepřeje PSAVCůM, což?!

Ale tohle je jen chabej pokus, jak sebe samu uklidnit. Protože od rána nakukuju na LITER. A  dobře vím, že tady tvorba jede. A jaká, panečku. MARIE, co je JENOM, přilípla na modrou zeď něco tak krásnýho, že se mi z toho ještě teď srdce chvěje (doporučuju všem, ČTĚTE ji, je skvělá), JORT a jeho palmy jsou taky proklatě dobrý (ale ten chlap je dobrej pořád a umí to nejen s palmama, ten by snad vložil myšlenku i do něčeho, co vůbec nemá mozek),… takže jestli JÁ nemám zrovna o čem psát, je chyba na mý straně hřiště!

Ale co, nějak se s tím poperu. Ne srovnám. POPERU! A tuhle nenápaditou mizerii vyženu od svýho prahu. Třeba tím, že si něco přečtu. Vnořím se do nápaditosti jinejch a to by bylo, aby to nebylo. A třeba sáhnu po Švejkovi! Protože tenhle kluk ušatá byl taky „blbej“, ten byl dokonce superarbitrován pro blbost, a přitom ho dnes miluje skoro celej národ!

Takže jen co posekám tu zahradu, jdu číst!!!

Autor cappuccinogirl, 07.09.2023
Přečteno 182x
Tipy 14
Poslední tipující: Misha, IronDodo, Špáďa, fisus, jort1, Lighter, Ďábel sám, mkinka, MatyhoZmaty, Žluťák, ...
ikonkaKomentáře (50)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Téhle tvůrčí krizi rozumím. Ale vážně někdy nemá smysl to lámat přes koleno. Občas to mám stejné. Zkouším se řídit tím, co říkal Zdeněk Sverak. Bez psaní se nic nenapíše. A tak člověk jen tak dává slova na papír a něco tam vznikne. Nemusí to být dokonalé, stačí kdyz z toho má člověk radost. A někdy ten nápad přijde, ani nevíš jak. Jednou jsem dostal nápad při procházce po Královské zahradě v Paříži. Začal jsem psát a kdyby nepřišla ochranka, která tam o pulnoci zavírá a všechny vyvádí ven, tak bych seděl možná celou noc.

13.09.2023 11:29:47 | fisus

Moc děkuju za to, že ses mi sem vepsal...jsem ráda, že v tý občasný netvůrčí blbóze nejsem sama :-) Neměla bych bejt ráda, bo to je jak kdybych ji ostatním "přála" (samo že nepřeju :-) ) ale jsem...no co už se mnou

13.09.2023 15:00:34 | cappuccinogirl

Je to sinusoida. Měl jsem období, kdy jsem nic nenapsal dva roky. Prázdnota je stará známá, když zaklepe, nemá smysl s ní válčit, protože když člověk píše jen proto, aby psal, bývá to poznat. Ale pak bez zaklepání vtrhne do síně Múza, strhá ze sebe šaty a jen v podvazcích tě osedlá:)

12.09.2023 12:29:29 | vrbák

Nádherný vyjádření... a jseš borec, že jsi to bez toho tvoření dva roky dal... já se snažím něco naťukat a netrvám na tom, aby to byla vždycky "podvazková" bomba... ale mně je prostě takhle fajn... no aspoň ta tvůrčí perla, která je u mne jen velmi ojedinělá, mezi tím obyčejným větší možnost zazářit :-)

12.09.2023 13:26:15 | cappuccinogirl

...za mě to dělá někdo jinej tam uvnitř, takže, když ho nic nenapadá, tak to není můj problém... :-)

08.09.2023 15:10:38 | jort1

Ty to máš ale vychytaný, kamaráde :-)

08.09.2023 15:30:48 | cappuccinogirl

Ajéjé...znám tuto diagnozu, tvz. potrhané básnické střívko. S tím se potýkám dlouho a často...Nebo období temna bych tomu taky řekl. Na Literu jsem již 18 let a mám toho tady poskrovnu, nic jsem nemazal...hodně mám napsáno v šuplíku, jak se říká a čas plyne...chce to oddechnout a ono to naskočí samo nebo nalézt nějakou múzu...to je takový lék:-)

08.09.2023 15:10:07 | o3_gambit

Nebuď šuplíkový, příteli, lípni to na zeď... já naštěstí vždycky nějaký to políbení od múzy dostanu... může bejt múza i chlap:-) Jen řečnická, vím, že jo :-) Takže už si zas hraju s písmenkama :-)

08.09.2023 15:33:18 | cappuccinogirl

Tvůrčí krize sedá jenom na tvůrčí lidi, blbí žádnou nikdy nemají. :-)) A z Literu člověka občas popadne skepse, protože má pocit, že by se měl někomu vyrovnat, že s někým snad soutěží....Blbost! Každý tvoří svoje a po svém. Ale je dobré se nechat Literem inspirovat. Proto tady jsme, ne? :-)

08.09.2023 12:40:51 | Lighter

Lightere, zdravím tě, příteli...
snad odpustíš ccinu kousanec... ale že tvůrčí krize sedá jen na tvůrčí lidi, to vůbec nevylučuje blbce. I blbec může bejt tvůrčí...často bejvá... akorát teda DOST BLBĚ :-):-):-)
Jsem zvědavá, jestli se ti tenhle míček podaří nějak odpinknout... :-)

08.09.2023 12:45:13 | cappuccinogirl

Blbec, ať dělá cokoliv, není nikdy tvůrčí. Není z toho totiž nic dobrého. Nemá to totiž myšlenku, jen snahu. Obvykle všechno "k lepšímu zku...ví"...:-)) Hezký den všem.

08.09.2023 12:57:48 | Lighter

Nedá mi to, i já míček odpinknu:
Že blbců na světě je, to víme všichni...
Že za blbce nemusí bejt člověk pořád, ale jen chvilkově, na tom bychom se snad ale taky mohli shodnout, ne???Já třeba samu sebe nepovažuju za permanentního blba, ale už se mi občas stalo, že za blbce jsem byla právě já:-)
Ale že bych v tý chvíli nebyla o vůbec žádnejch myšlenkách??? To se mi nezdá :-)
Asi si vyhledám definici slova "tvůrčí"... protože já si myslím, že tvořivost nemusí bejt vždycky o dobrejch věcech a myšlenka třeba stačí bejt "omezená"...
je tolik věcí na světě, který by tady nemusely bejt, jsou k ničemu a zatra nebezpečný a vlastně o ničem dobrým...a přesto jsou...
Jen dodatek...a povzdech od ccina: Nejsem já teď už zas taky tak trochu za toho blbce??? :-)
Že běžím hlavou proti zdi??? Modrý??? Lightere, I´m sorry. :-)

08.09.2023 13:28:18 | cappuccinogirl

Tvořivost je už vyprázdněné slovo, fráze. Tak moc se používá, až může znamenat cokoliv. Takže přesněji řečeno nic. :-)

11.09.2023 11:52:11 | Lighter

Ligtere, ty zase pravdu máš... jen tvoje "nic" bych já změnila za svý optimističtější "všechno"... jenže ono je to vlastně prašť jak uhoď, viď... pořád jsme s tou tvořivostí někde přímo tam...:-)
každopádně já jsem ráda tvořivá a snad to není světu na škodu, tak si to omluvim...:-)
a tvořivost jako taková je slovo, kterýmu rozumím, jsou slova, kterým nerozumím vůbec:-):-):-) a že jich je :-)

11.09.2023 11:57:33 | cappuccinogirl

Myslím, že typické pro tvořivé lidi je to, že tvoří a moc kolem toho nenakecají. :-) Takže jsem zrovna dost netvořiví...:-))

11.09.2023 12:33:54 | Lighter

jsi netvořivý, protože moc kecáš??? tak si to má ccino přebrat??? Kamaráde, jen si povídáme, rozhodně ne o konkrétní tvorbě, spíš o tvořivosti jako takové, takže myslím, že jsi z obliga... tvá tvořivost je tvůrčí... a nutí k zamyšlení... to ví stopro celá modrá zeď... :-)
taky nutí k vyjádření...souhlas, nesouhlas, ty víš, že co se tejče nás dvou je to pokaždý jiný...:-) v něčem tvý slova podepisuju na první dobrou, no v něčem bych tě nejradši zaházela míčkama... ale to je vlastně super... nejseš stojatá voda, jsem tvůj velkej ccinofanda :-)

11.09.2023 12:57:43 | cappuccinogirl

Díky, ale mám v tom minulém komentáři moc pěknou hrubku í/ý. :-))) Jinak díky. Měl jsem s tím "tvořivým" problém už jako dítě. Tvořily se mi v hlavě jiné myšlenky než ostatním. Spíše jiný úhel pohledu, myslím si dnes. Dar nebo utrpení, dodnes nevím...:-)

11.09.2023 17:09:23 | Lighter

Hrubky neřeším... to je jen něco, co občas uteče... důležitej je obsah
co se týče odlišnosti... za mně, je to dar, když mluvíš o odlišnosti cizí, protože ty sám s ní žít nemusíš...ale pokud mluvíš o odlišnosti vlastní... no tak to je spíš někdy prokletí, protože žít 24hodin denně s tím, že vyčuhuješ, je na tebe víc vidět, lidi od tebe něco čekaj, nebo čekaj něco úplně jinýho než ty chceš nebo děláš... ale LIGHTERE, tady na LITERU jseš bezva tahoun, hybatel, a když nechceš, schováš se, ani to ti problém nedělá, takže já se o TEBE nebojím :-)

11.09.2023 17:15:43 | cappuccinogirl

Nejsem hybatel, ale (ironický) provokatér. :-))Ale doufám, že v dobrém. Jen mám problém s obsahem. Hodně píši negativního, negativní témata, ale svět kolem je prostě hodně negativní. A jsem kritik, takže co nadělám...A o lásce nebeské se mi psát pořád nechce! :-D

11.09.2023 17:29:13 | Lighter

Svět kolem všech je hodně negativní, příteli :-)
Dějou se tu věci... :-(
Jsem ráda, že nepíšeš pořád o lásce nebeské... aspoň o ní můžu psát já... :-)
Nn, ani ccino o ní pořád nepíše... z časů, ve kterejch věřilo v prince na bílým koni, už dávno vyrostlo...
piš, jak píšeš, protože píšeš hodně dobře... mám tě ráda a diskuse s tebou ještě radši... :-)

11.09.2023 17:49:27 | cappuccinogirl

Dobře, každý máme svoje témata. :-) A diskuzi se na úrovni se nebráním. Ale musím upozornit, že jako malý jsem byl za odlišné názory zvyklý na nadávky a odmítání a tak, když mi někdo lichotí, nevím vlastně co chce...:-)) Dělám si legraci, ale je to bohužel pravda a lichotky na mě moc nepůsobí. Ale díky.

11.09.2023 20:57:31 | Lighter

V tom případě jsem klidná... násilí ode mně ti nehrozí, bo k ccinový holce nepatří, ale když se mi něco nezdá, řeknu to, někdy dost na "plnou hubu", takže si se mnou asi užiješ, ale něco mi říká, že ani ty se nedáš... :-)
rozhodně ale nepočítej s planejma lichotkama... když se mi něco líbí, pochválím, ale pak tu pochvalu fakt myslím vážně, na lichotky mně neužije... :-)

11.09.2023 21:07:03 | cappuccinogirl

Myslím, že mám slušnou psychickou odolnost. Mě jen tak něco nerozhází. :-)

11.09.2023 21:11:44 | Lighter

Tak na to ccino řekne jediný... i kdyby se tobě povedlo mně "rozhodit", nepoznáš to :-)

11.09.2023 21:13:04 | cappuccinogirl

Přestanou lítat smajlíci? :-) Ne, nemám proč tě rozhodit, ani to nedělám.

12.09.2023 11:29:13 | Lighter

Rozhodit může občas každej, aniž by třeba chtěl, příteli...rozhození druhýho je jen občas naplánovaný předem (to od krutejch zmetků!), ale někdy může přijít, aniž by to kdokoliv chtěl :-)
Úsměv budu mít pro tebe vždycky :-)

12.09.2023 13:28:21 | cappuccinogirl

Ode mě jen neúmyslně, protože mě jde o obsah diskuze, ne o osobní urážky. To je pod mou úroveň. A díky. I za smajlíky. :-)

12.09.2023 13:31:49 | Lighter

Ok, je mi jasný, že ty si držíš svou úrovňovou laťku, proto se s tebou taky do tý diskuze kdykoliv ráda dám a beze strachu :-)

12.09.2023 13:57:51 | cappuccinogirl

To by jsi nevěřila, kolik autorů mě má zablokovaného. A zvláštní, většinou ti, co nikdy nediskutovali, jen se jim asi nelíbil nějaký můj názor v komentáři. Na který si většinou ani nepamatuji. Asi se jich dotkl. :-) Svoboda projevu je dnes negativní jako cancel culture.

14.09.2023 12:51:08 | Lighter

Ať je svoboda projevu jakákoli, hlavně, že JE... časy kdy není jsou jedn y z nejšílenějších. Jdu na nějaký tvý dílko, ať se s tebou může ccino zas trochu protnout :-)

14.09.2023 13:30:25 | cappuccinogirl

kde není čas, kde prostor mizí
tam ccino vyplní to jinou vizí
tam srdce vzplane, dotvoří,
co sebrali nám netvoři,
zlodějům prostoru a času
nabídne ccino jinou... SPÁSU!!!
U ccina hodinek netřeba:-)

08.09.2023 11:10:06 | cappuccinogirl

Hodinek není třeba
jako soli nebo chleba
stačí vzduch a dobré srdce
modré nebe na něm slunce
a lásku, která nakrmí
když dostaneš po čuni.

08.09.2023 11:44:38 | Ďábel sám

když ti život ránu dá
pomůže ti náruč má
pohlazení, objetí
to ti přidám vzápětí
schladím ránu palčivou
a na chvíli oázou
tady v našem světě modrém...
Neboj, všechno bude dobré...
neboj se milovat :-)

08.09.2023 11:53:31 | cappuccinogirl

Inspiraci hledej všude
dokud je a dokud bude
až zmizí prostor, zmizí čas
pak bude temno, žádný jas.

08.09.2023 11:04:15 | Ďábel sám

nevím, jestli sis všim, když píšu koment, někdy hodím ignor na to tlačítko reagovat... stalo se nyní, komentářík co jsem psala o hodinkách je pro tebe :-)

08.09.2023 11:11:14 | cappuccinogirl

Není to jednoduché.

07.09.2023 21:44:26 | mkinka

Někdy vůbec, mikinko :-)

07.09.2023 21:46:54 | cappuccinogirl

Máš pravdu

07.09.2023 22:17:42 | mkinka

Poperem se... ženský zvládnou všechno...:-) Když zvládnu vymíst z koutů pavouky, určitě vymetu i tu blbózu :-)

07.09.2023 22:20:55 | cappuccinogirl

I já mám teď méně inspirace :) musí to přijít samo :)

07.09.2023 19:02:34 | MatyhoZmaty

Maty, o tebe se nebojím, ty jsi bezedná studna nápadů... :-)

07.09.2023 19:30:55 | cappuccinogirl

Jestli to neni tím, milá cappu, že Švejkův otec, Jarda Hašek vůbec blbej nebyl:)

07.09.2023 18:50:15 | Žluťák

Hele, pravdu máš, LEČ, kdybych měla volit mezi otcem Haškem a synem Švejkem... beru Švejka... bo ten byl roztomilost sama...ale Hašek? Divočina neskutečná... divím se, že mu ta Praha nebyla malá :-):-):-)

07.09.2023 19:32:52 | cappuccinogirl

Tak to je, Švejk byl borec! Originál!
Haška si většina lidí spojí s hokejem:)

07.09.2023 19:40:20 | Žluťák

Když jelo Nagano, byla jsem na vejšce...a Hašek byl ve vrcholný formě, ale asi je to tím, že jsem knihomolka jak vyšitá, takže kdyby se jela anketa, přikloním se k literárnímu bardovi :-)

07.09.2023 19:55:37 | cappuccinogirl

Stači si jenom pamatovat:
Jarda (ne Jágr (i když i on)) historii psal
a Dominik nám jí ku.va vychytal!!!
:D

07.09.2023 20:07:44 | Žluťák

Dominik měl vychytaný všechno, boy, možná i ty KU..Y :-) páč tehdy to bylo divoký :-)
A Jarda, co měl svůj obchod se psy ten měl k těm prodejnejm kráskám taky děsně blízko, takže jsme vlastně furt na hodně podobný vlnce...akorát teda tátu od Švejka si nedovedu představit na bruslích...snad ani kačenky bych mu nenazula, pro sichr... bo jak byl furt pod párou, tak ta jeho rovnováha... nechtěla bych ho hlídat na ledě :-) bo byl by asi častějc na zemi než na nohách... toho by se snad ani nevyplatilo zvedat... no hlavně když on zvlád... pozvednout českou literaturu a taky dost často...SÁM SEBE :-)

07.09.2023 20:13:49 | cappuccinogirl

Copa vo to, ďouče rozmilý... pusa jede...ale myšlenku, tu tam najdi :-):-):-)

07.09.2023 18:30:14 | cappuccinogirl

:)))

07.09.2023 18:38:47 | Anfádis

Cappu, Tobě by jela pusa, i kdyby byl svět jen nějaký bílý flek a ty na něm byla úplně sama :)))

07.09.2023 18:27:26 | Anfádis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí