JÁ PÍŠI VÁM...

JÁ PÍŠI VÁM...

Anotace: ... jak to vidím já...

 

 

Tak, jako Taťána Oněginovi, však mé psaní nebude milostné. I když – vzdychnu si v něm! Nebo spíš – povzdychnu.

Nad tím, co se na LITERU tak často řeší – psaní komentářů a udělování tipů a supertipů!

Lidé modří, neblázněte. Jsme amatérský literární server, ne profesionálové! A na tomto portále jsme se sešli proto, že nás spojuje společný zájem, koníček – máme rádi psaní!

Ale každý píšeme si podle svého a taky důvod, pro který vezmeme do ruky pero je u každého jiný! Jinak posuzujeme vše okolo sebe, co pro jednoho je důležité, druhý přejde mávnutím ruky.

Nejsme kritici, nemáme k tomu „potřebné“ vzdělání, zkušenosti. A já za sebe říkám – díky bohu! Myslím si, že právě proto, že nám tohle chybí, můžeme se na naše díla navzájem dívat hlavně lidsky a po svém. Nic nás nesvazuje.

Modro „čpí“ člověčinou a já na to jsem zatra hrdá! A i díky tomu se tady cítím dobře. Pročetla jsem si ještě jednou veškerá stanovená pravidla, která tady platí. A ani jedno z nich nestanoví jakékoli omezení v komentování, nevyjadřuje se k tipařům. Proč tedy právě tohle tolik řešíte?

Leckterým se nelíbí, že TIPY jsou o bratříčkování – ty mně a já tobě. Často tady podobný názor čtu. Pro ty z vás, kteří se v tomhle najdou, připomenu staré známé: „PODLE SEBE SOUDÍŠ JINÉ“! A rychle dodám, jak tipuju já. Otipuju, co se mi líbí, pod naprostou většinou děl mnou otipovaných najdete i můj komentář, ale ten nevychází „z pera“ kritikova, ale jen z úst Ccina! A proto já vyzvednu, co se mi líbí, povzbudím…protože za dílem vidím ČLOVĚKA a já sama hodnotím také jen jako ČLOVĚK! To se týká formy. K obsahu – pokud s něčím názorově nesouhlasím a je možná polemika, jdu do ní. Ani tomu se nebráním, i v tom vidím smysl.

Nikdy nebudu řešit pravopisné chyby u jiných, když vím, že sama je dělám! Nikdy nebudu mluvit do způsobu napsaného, protože respektuji, že každý máme svůj styl! Nikdy se nebudu snažit kohokoli psavě posunout, protože na tohle JÁ nejsem TA PRAVÁ! Nikdy nebudu nikomu mluvit do toho, jak píše, protože nevím, jestli by ho to nezamrzelo! Já mám své psaní ráda proto, že mi dává možnost absolutní svobody, píšu, jak nejlíp umím a myslím si, že takto se snaží psát každý tady!

Pokud tedy někdo napíše své dílo s tím, že by opravdu stál o to, aby ho druzí posoudili z hlediska jakési „úrovně“, myslím, že by mohlo být fajn napsat to přímo  - do anotace, jako první koment, kamkoliv. Tak budou všichni vědět, že autor je na tuto kritiku opravdu připraven, že má o ni zájem, že stojí o detailní rozbor!

Já třeba nejsem „z těch“. Vždycky si vyslechnu názor druhého, debatuju, přemýšlím nad ním, a pokud se s ním ztotožním, jsem ochotná k „psavým“ změnám, ale hlavně píšu pro radost a pro potěchu sebe sama.  Pokud se mé dílo líbí i jiným, beru to jako potěšení na druhou, třešničku na dortu, se kterou předem nepočítám, ale která rozhodně potěší. A moc.

Na hlavní straně LITERU je krásný úvodní text. Výňatek:

 

…Pokud tedy rádi čtete a píšete třeba básně nebo povídky a nechcete si svá díla a dojmy nechávat jen pro sebe, připojte se k uživatelům jednoho z největších literárních serverů u nás. Nahlédněte jako návštěva a bude-li se vám u nás líbit, zaregistrujte se a buďte tu jako doma.

 

I já jsem kdysi nahlédla, jen ze zvědavosti, do tohoto psavého modrého světa a zalíbilo se mi tu natolik, že sem opravdu chodím „jako domů“. Proto i s vámi se všemi, co tady potkávám, se bavím jako se členy rodiny. A proto komentáře, které s vámi sdílím, se leckdy posunou do osobnější roviny. Ale mně to nevadí. Protože já vás neberu jako PSACÍ STROJE, nebo kohokoliv naprogramovaného jen na úzkoprofilovou debatu o literatuře! Je pravda – tou to vždy začne, ale kde to skončí, v tom mantinely nestavím a NIKDY NEBUDU!!! Pokud se to komukoli nelíbí, není nic snazšího, než moje komentáře přeskočit! Bože, vždyť všichni máme na výběr – tak vybírejme, co nám libo a co je nám milé. Nacházejme si každý „to své“, ŽIJME A NECHME ŽÍT OSTATNÍ!!!

 

 

 

Autor cappuccinogirl, 05.02.2024
Přečteno 323x
Tipy 35
Poslední tipující: Misha, Jiří I.Zahradník, Fialový metal, jort1, Frr, piťura, Karolínka, Dračí, o3_gambit, Narragan, ...
ikonkaKomentáře (71)
ikonkaKomentujících (20)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...pro mě je to duševní hygiena...:)

07.02.2024 10:25:13 | jort1

nejen pro tebe:-)*

07.02.2024 12:44:00 | cappuccinogirl

TRAMTADA DA DA DÁÁÁÁ***ST*

06.02.2024 15:19:11 | Frr

No jo no, Fráááčku milej... fakt jsem si psavě "zatroubila"... dovolila jsem si "veřejnej názor"... už jsem velká holka:-):-):-)*
Krásně se měj, zlatíčko:-)**

06.02.2024 15:23:31 | cappuccinogirl

To ať si každý člověk řekne sám, proč tipuje a netipuje, zda svým oblíbencům nebo nikomu nebo všem, ať už k tomu má jakýkoliv pohnutek. Taky nechápu, proč se to tak řeší...možná z důvodu, proč se třeba skvělé dílo neotipuje tolik, co jiné dílo, co třeba není tak kvalitní? Ale je od známého autora? Já projíždím všechny básně a díla...a tip nedávám všem, jen básním, co se mi líbí. Komentář s postřehem bych rád dal komukoliv, ale nejsem odborník v poezii, jen občas něco rád stvořím...mohu si vybrat - buď šuplík nebo to dát sem...kritika je v pohodě, člověka by měla posouvat - na druhou stranu by zase neměla být vyloženě útočná, tohle je amatérský literární web...

06.02.2024 08:34:58 | o3_gambit

Myslím si to samé, jen jsem sem přilípla veřejně, jak to cejtím, to je celé. Tipování je sporné. Má-li poukazovat na kvalitu díla, pak jeho funkce mnohdy selhává. Ale mnohdy ne... podívej se, kdo jse v tipovaných... dívám se často a mám v tomto ohledu pocit skvělej... Mkinka - skvělá básnířka, Sonador- skvělá básnířka, Narra-skvělá básnířka...Opět píšu veřejně a úplně nejupřímnějc!!! Často tam vidíš Honzu Kacíře-skvělý dílka, Kan-to samý! Anfádis-ten její sarkasmus a břitkost v básních, chápu že se to líbí, Marienka - nepíše moc, ale co napíše, je skvost je skvělá, zatra, takže ty typy přece jen ledacos ukážou. Vim, že tam jsem občas i já, ale myslím si, že zrovna to, co mi tam vklouzne, je aspoň trochu povedené:-)
Kdyby typy nebyly, nevadilo by mi, nechyběly by mi, ale chápu jejich opodstatnění třeba v tom, že někdo, kdo nemá tolik času na modrej svět, jde někdy dřív k tomu, co má dobré hodnocení. Já tohle nedělám, projíždím všechno, tak jako ty:-)
Přeju ti kezkej den, Gambi:-)*

06.02.2024 12:19:27 | cappuccinogirl

možná záleží i na tom, jak si kdo tipování vykládá a co za tím vidí...může to být třeba obliba autora, kamarádství, báseň, podpora, časový pres, nenapíšu komentář, dám tip...Tipovat může každý a jakkoliv...je zajímavé, že někteří by to tipování škatulkovali do pozadí nebo upravili, protože se jim to líbí/nelíbí... já dám tip tomu, co se mi líbí, co je mi blízké...totéž se může vztáhnout na komentáře pod dílem...někdo upozorňuje o bezejmenném plkání a povídání o ničem...co vlastně ani kolikrát není k věci básně a otázka: je to dobře? nejedná se pak spíše o tvz. sociální síť?

06.02.2024 14:20:45 | o3_gambit

Jdu k tomu konci, bo to se mně bytostně tejká, vím to:-)
Martínku literární web je součástí "sítě" a proto ano, je to síť:-) Literární web tvořej lidi, komunita lidí, který spojuje stejnej zájem, ten je dal dohromady... LIDI JSOU SOCIÁLNÍ. Proto ano, i literární web je sociální sítí:-) Když se rozhodneš, že chceš být její součástí, že se ti na tomhle webu líbí, pak literatura, to co tvoříš a co tvoří jiní, je tvůj prvotní zájem. Dáš dílo, jseš třeba i zvědavej, jak bude přijato, diskutuješ, vysvětluješ, upravuješ...psavě "rosteš"... ale čím dýl na tom místě jseš, tím víc poznáváš nejen básně a díla, ale i lidi, co je tvoří... a to tě trochu posune, mně teda aspoň jo. Utvářej se vazby, a je to normální, cítíme ,a když narazíme na někoho, kdo je nám sympatickej, pak už se s ním můžeš bavit nejen o díle, ale vlastně o čemkoli, co komenty "přinesou" Proč bys tohle měl STOPOVAT???
Navíc, ty komenty, jak se tak posouvaj, jsou někdy zatra prospěšný... otvíraj se zajímavý otázky, ledacos se dozvíš, můžeš "růst" i jako člověk, navíc pocit, že se bavíš s přáteli - POHLADÍ.
Já třeba v těchhle komentech tady mám Jitušku, zareagovala, vyjádřila si "své", ale navíc mi sem dala odkaz na dílko, o kterém jsem neměla tucha a které jsem si moc ráda přečetla, protože je MOUDRÉ!!! Proto já nikdy nebudu proti debatám, nikdy nevíš, co ti "DAJÍ"!!! :-):-):-)**

06.02.2024 14:35:10 | cappuccinogirl

Však to je v pořádku:-)* Já v tom například problém nevidím... někteří asi bytostně ano...:-D

06.02.2024 15:05:58 | o3_gambit

Mrzí mme to, chápu i je, ale jediný, co se fakt dá... přeskakovat si tam, kam chceš a to co nechceš-neřešit! :-)*

06.02.2024 15:08:21 | cappuccinogirl

Však ba že :)

05.02.2024 22:58:56 | Narragan

Že jo?:-)

05.02.2024 23:00:30 | cappuccinogirl

Stejně není v mých silách sledovat všechny, takže přirozeně rovnou chodím na účet člověka, co mě baví. Takže to bratříčkování nevim nevim. Podle mě to není bratříčkování, ale holt souhra okolností :)

06.02.2024 14:25:30 | Narragan

V tom máš velkou pravdu, někdo třeba jako já, co má chuť a čas, projede všechno. Někdo si vybere, kritéria mohou být různá - ale obecně se fakt raději začteš do někoho, jehož tvorba je ti blízká a kdo tě baví, tos vyjádřil skvěle. I já tady už mám svý sázky na jistotu, takže, když si k modru sednu, kouknu, co přibylo a bo je toho moc, jedu nejprve PŘEDNOSTNĚ k těm "svým", ale v tom není nic jinýho, než větší míra zvědavosti, zajímá mne prostě, s čím "přišli"... a pak čtu ostatní... Neberu to tady jak to leží a běží, ale co se týká přečtení, nevynechám nic a vim proč - pořád "NACHÁZÍŠ" překvápka!!!:-)
Dík za koment, příteli, měj krásnej den:-)*

06.02.2024 14:43:16 | cappuccinogirl

Přesně, Ccinko... ŽIJ A NECH ŽÍT... tak jednoduché to je!:)

05.02.2024 22:15:45 | Emily Říhová

Je to moudrý motto...
Jedno z těch, který mám nejradši:-)
Děkuju ti za komentík a krásnou dobrou tobě :-)**

05.02.2024 22:18:19 | cappuccinogirl

Taky se jím řídím;)
Dobrou i Tobě, Ccinko (*)

05.02.2024 22:30:23 | Emily Říhová

Je to o komunitě a vzájemnych vazbách určitých lidí, kteří si rozumí. Jinak to tady už neberu. Potěší mě jakýkoliv zájem, tipovaný, komentovaný...

05.02.2024 21:13:08 | CoT

Těší mně, žes přidal i ty, co si myslíš...nečekala bych, tím víc mne to těší... vidíš, párkrát už jsem od tebe slyšela, jak mi věci kolem "docházej" a tentokrát jsi mi "nedošel". Překvapils až do šoku, ale jak říkám, tím víc mne to těší:-)
Promiň ten ryze Ccino-koment:-)*

05.02.2024 21:23:53 | cappuccinogirl

...Budete li chtít/všichni/,tak si přečtěte odkaz pod....Jsem tu už s větší či menší frekvencí více než 10 let a vložila jsem sem ta slova v různých situacích už asi 4x.....a stále s tím souzním.....P.S.1...Bylo by dobré si k tomu přečíst i komenty...

https://www.liter.cz/ostatni-zivot-806580-cist

P.S.2.Ovšem ještě dodávám,ale nemyslím to nějak zle či urejpaně,že mi to tady někdy zavání /myslím přehršel komentů u některých děl a autorů,kdy původní dílo tak nějak skoro "v davu"slov zaniká.../něco jako FB komunikaci......která posléze zabíhá hodně daleko od tématu tvorby samé.....To je můj pocit,když nahlížím a není to něco úplně nového...je to ve vlnách.Ale je jasné,že každý má volnou ruku v tom,jak zde bude působit,beru to na vědomí....měla jsem potřebu to sdělit,tím tak nějak souhlasím,co naznačila Narra i Son.......Ji./úsměv/

05.02.2024 20:03:00 | jitoush

Ono ti to tak nezavání, Jituško. Ono to tak skutečně JE. Ale je na tom něco špatného? Psavci nejsou lidi, aby se nemohli bavit o čemkoli jiném, než je literatura? Vždycky to vyplyne z debaty, kam se posune, nikdo přesně neodhadne. Tyhle osobnější komenty vidíš ale jen tam, kde je obě strany podpoří... nikdo nemůže vést jednostrannej hovor. Když reagují oba a dobrovolně, pak asi proto, že jim ta debata něco dává, přináší něco příjemnýho nebo zajímavýho. At je jakýkoli téma, zamýšlíš se nebo prostě chceš bejt v té chvíli s člověkem, s kterým je ti fajn... vždyť ani zahrádkáři určitě se nebavěj furt jen o okurkách:-)Jestli mi to někdo bude tvrdit, nebudu mu věřit:-) Kdo má své dílo nastavený jako jedinej způsob možné komunikace a nic jiného nechce, ten tyto debaty v osobní rovině nepovede, nebo jen v nejužší možné formě... snad nevadí, že zkusila jsem ti vysvětlit, jak to vnímám já. A znovu dodávám.Ať je to tady jak chce, každej má možnost si "vybrat":-)
PS: odkaz jsem si otevřela a přečetla a moc ti děkuji, že jsi mi ho sem dala. Je to chytrej text.
Hezkej večer tobě.

05.02.2024 20:25:09 | cappuccinogirl

....Respektuji to Cappu......Ji./úsměv/...otevřela jsi diskusi,tak jsem se zasejc někdy vyjádřila.......jadýrka svá "vyndala".....tož tak......ale motivem byl hlavně Vonegut...

05.02.2024 21:07:05 | jitoush

Já Jituško nestála o otevření diskuse, já jen chtěla vyjádřit svůj názor, a měla jsem za to, že vlípnout ho sem takhle vcelku bude ta nejlepší cesta... teď nevim, už si nejsem tak jistá, každopádněi když nevim, jestli jsem to měla nebo neměla dělat, za tím, co jsem napsala si stojím... je to jen rozdílnou povahou lidí, že všechno kolem sebe vnímáme jinak:-)
Každopádně moc ráda jsem si přečetla ten chytrý text, který jsi mi sem přidala. Je prospěšný si tohle přečíst, velká pravda v něm je. Ještě jednou děkuji. Za text i za tvůj názor:-) Měj se co nej:-)*

05.02.2024 21:20:41 | cappuccinogirl

mě jenom přijde škoda, že je to tu spíš o té komunitě, než o těch textech... jo, je to skvělý... proto tu taky pořád jsem... ale nemyslím si, že by to bylo buď a nebo... jenom by možná nebylo od věci to zkusit nějakým způsobem vyvážit... přirozeně člověk tipuje více oblíbené autory, protože právě jejich díla více vyhledává, aby si v nich pobyl... mě osobně ze všeho nejvíce daly komentáře, když se mi někdo nebál sdělit slabé stránky konkrétního textu... jenže za to už se tu skoro kamenuje...

05.02.2024 18:37:52 | narra peregrini

Narro zas to můžu vzít jen podle sebe.
Já se na modru snažím projet všechny texty, co jsou za ten den... stíhám. Za tu krátkou dobu, co tu sem, už trochu vím, kterej autor je PRO MNE sázka téměř na jistotu, tam už tuším, než ho otevřu, že to bude hodně fajn, ale dávám šanci všem...a bejvaj to krásný "překvápka", s kterejma se potkám:-)
Ta debata, která se tu vede, nesouvisí podle mne ani tak s tím, že se upozaďuje forma napsaného, jen-jak jsme tu na té amatérské bázi-tohle je pro nás nejobtížnější zhodnotit...proto jedem citem a srdcem, proto dáme přednost obsahu napsaného... k obsahu každej zvládne něco říct, zas podle toho, jak on cítí, někdy je to debata, která se vyvine v rozhovor přátel, jindy se mluví o myšlenkách, otevřou se vzpomínky, já nevim, tak jsem asi divná, ale mně nic z toho nevadí:-)
Víš, debata a to v jakém je co poměru souvisí s těmi, co tu debatu vedou:-)
Zatra pokud tady komukoli cokoli chybí, debatujte... o dílech, o formách, vždyť tenhle portál to "unese":-):-):-)
Já si tady třeba moc ráda a to pokaždé popovídám s Kanem... tenhle portál mi ho "daroval", je mi blízkej, nevim, jak já jemu, ale jak jsem řekla, mluvim JEN za sebe:-) A právě s ním já si tady kdykoli o čemkoli ráda popovídám!!!:-)

05.02.2024 18:48:30 | cappuccinogirl

myslím si, že se tu začal řešit především systém hodnocení, protože neustále sklouzává k tomu, že je to spíš celé o nějakých vzájemných sympatiích, než o těch textech. Ale to je asi jedno. Nenapadá mě řešení, tak to více matlat nebudu... Jsem ale ráda, že to tu bylo nadhozeno a jsem zvědavá na názory,co se tu kupí...

05.02.2024 19:13:22 | narra peregrini

Ani já nemůžu v tomhle mluvit za nikoho než za sebe a můj přístup k tipům už jsem naprosto otevřeně popsala v textu hore. Jinak bych k tipům přistupovat neuměla a ani nechtěla. Snad ještě dodám, že kdyby tu nebyly, nechyběly by mi a to vůbec! Komenty řeknou víc, než cokoli jinýho!!!

05.02.2024 19:17:29 | cappuccinogirl

portál ano, ale někteří lidi ne - když posílají debily a všeználky do prdele.

05.02.2024 18:53:31 | twisted.wicker

Ale i to je lidské:-)
Já už byla právě tam poslána několikrát...a žiju:-)
Možná proto, že i kdybych možná chtěla jít tam, kam mne poslali, nenašla bych cestu:-):-):-)
A kdo poslání přímo tam nedokáže vzít "s nadhledem a myslet si svý, ten si možná toho debila i trochu zaslouží, ale to je jen jedno velké hypotetické MOŽNÁ!!!

05.02.2024 18:58:40 | cappuccinogirl

Za mě absolutní souhlas. Jsem na Literu od listopadu, pořád asi poměrně dost krátká doba vzhledem k těm dlouholetým, ale připadá mi, jako bych tady byla právě tak dlouho... snažím se skrze komentáře a podněty posouvat dál a mám sama za sebe pocit, že se mi to pomalu snad daří...ale chodím sem, i když sama nic aktuálně třeba nic nemám. Ráda si počtu, odreaguji se... prostě to tu miluji. A za to všem obří dík...

05.02.2024 17:40:51 | Jupiterka

Tenhle server je myslím tak skvělej právě proto, že je tu lidem, co ho "utvářej" navzájem dobře... pokud to někde občas zadře, není se co divit, jsme jen lidi:-)* Děkuju za koment, sestřičko:-)**

05.02.2024 17:47:51 | cappuccinogirl

Nemůzu odolat a musim ti, cappu, vyšvihnout hlubokou poklonu:)
Nejenom za to, jak jsi lišácky přetáhla rozjetou komunikaci od ENDa k sobě, ale taky, samozřejmě, za tu vtipnou sebeobhajobu, tzn obhajobu skutečnosti, že cca 90% veškerého textu na Literu nejsou dila samotná, ale tvoje strhující komenty...
Vážně smekám:-D

05.02.2024 17:37:43 | Žluťák

:))

05.02.2024 17:52:03 | stormeater

Komunikace se snad nedá přetáhnout, boy, tuhle poklonu si nech, pokud je tam něco rozjetýho, stopro bude takhle rozhovorová linka dál v provozu:-)
90% moje komenty??? Žlutej, kde jsi na tohle byl???
Nemám argumenty, abych ti tohle vyvrátila, bo nemám nic spočítanýho, a utloukání se tabulkama a grafama není můj styl...ale borče zlatá, mám takovej pocit, že ať je to jak chce, tak pokud Ccino je číslo 1, pak ty budeš dvojka, neeeee?????:-):-):-)
Nesmekám, kluku, myslím, že si rozumíme!!!

05.02.2024 17:45:39 | cappuccinogirl

Jistě:-)

05.02.2024 17:48:24 | Žluťák

kde je příliš velký hluk, tam se poezii nedaří, a těžko slyšet písně ducha...

05.02.2024 17:18:39 | Sonador

Liter je modrej oceán... někdy klid, větřík se nehne, někdy převalí se vlna, Son:-)**
PS: Ujišťuji tě, přes jakejkoliv hluk, tebe vždy zaslechnu a jen... vím, co jsi tímto chtěla...rozumím:-**
Krásnej večer, motýlku.

05.02.2024 17:29:31 | cappuccinogirl

je těch vln tady v poslední době příliš, ale to je můj pohled, každý jsme jiný;)

krásný večer i Tobě Cappu*

05.02.2024 17:32:21 | Sonador

Vnímám je taky...vždyť právě kvůli nim jsem reagovala:-):-):-)

05.02.2024 17:37:18 | cappuccinogirl

nemyslím, že si úplně rozumíme:) ale to nevadí...

05.02.2024 17:38:16 | Sonador

pokud si nemyslíš, že si úplně rozumíme, budiž... nebudu se přít, není to nutné:-)*

05.02.2024 17:40:37 | cappuccinogirl

A to by bylo, abych si nepřihřála polívčičku.
Ovšem nebojte... víte přeci, že miluju miniatury... tedy v poezii ... hihi.
Takže: Ccicci milá, 100 procentní souhlas.
A děkuju

05.02.2024 17:07:29 | Anfádis

Anfinko moje milounká a milovaná... můj ¨modrej sporák je pro tvou polívčičku kdykoli k dispozici:-):-):-)
100% souhlas??? Těší mně velmi ale vůbec netušim, jakou polívku vaříme, bo souhlasovou neznám...co prdelačku, kulovou čili kulajdu nebo rajskou ať jsi tady se mnou jak v ráji, cooo??? :-):-):-)**

05.02.2024 17:11:39 | cappuccinogirl

To je polívka písmenková.
:))
Uvaříme jí kotel, jó?
:)***

05.02.2024 17:15:00 | Anfádis

Já bych byla urychleně pro rozdělení rolí... já vařím a ty umejváš ten kotel... bo já bych do něj asi žuchla:-) Nechci bouliiiii:-):-):-)**

05.02.2024 17:18:11 | cappuccinogirl

Myslíš... až taaaaak velikej kotel?
:)))

05.02.2024 17:19:43 | Anfádis

Až taaaak??? Neeee...ještě dvakrát větší:-):-):-)**

05.02.2024 17:31:32 | cappuccinogirl

Občas napíšu komentář v SZ. Právě abych veřejně neranil.

Dokonce si myslím, že ani všeználci nejsou debilové.

Pohnutky, proč sem lidé přijdou mohou být různé. Od potřeby obejmutí po snahu zlepšit se.

05.02.2024 16:58:57 | twisted.wicker

Příteli, hned na začátek písnu, že je důležitý, aby si všichni uvědomili, že "všeználci" vlastně neexistují, i když je jich plnej svět:-):-):-)
A ano, cesta SZ je dobrá, ale i tam "můžeš ranit", když nevíš, kdo je na druhý straně.
Jen podotýkám, bo je to důležitý - to co jsem napsala - je JEN můj pohled, můj přístup, zrovna u tebe je to trochu jiný, dost víš, ty můžeš obohatit a snad i posunout, doporučit, navést... ale nejsme tady takoví všichni, proto je blbost to "od všech chtít" nesnáším zobecňování a paušalizaci:-):-):-)
Zas jsem se trochu rozepsala:-)
Každopádně hezkej večer tobě.

05.02.2024 17:06:34 | cappuccinogirl

Ano, vím, že můžu ranit i v SZ, jenže to už prostě nerozklíčuju, jestli autor chce a nebo nechce reakci. Když text zveřejnil, tak asi počítá s tím, že mu může někdo odepsat.

Myslím, že jako kritika může klidně být - líbí se mi atmosféra textu. Líbí se mi neobvyklé použití slova. Dej si pozor na gramatiku. I toto dá autorovi cennou zpětnou vazbu. A pokud o ní nestojí, tak by to měl dát nějak najevo.

Není to nic proti nikomu, ale když se dílo zveřejní, tak už si žije svým vlastním životem.

;)

05.02.2024 17:18:29 | twisted.wicker

A já k tomu nemůžu zas nic moc, bo nechci mluvit za druhý, ale sama za sebe můžu říct, že ano, že když vyvěsim dílko na modro, počítám s tím, že může přijít cokoli. Ono taky přijde...a já na každý tohle "cokoli" reaguju:-):-):-)
S tím problém nemám, někteří mít mohou...
A některým se může nelíbit tamto a tamto a někteří zas mohou mít něco proti tomuhle a tamtomu:-):-):-)
Já ale znovu opakuju: OSOBNĚ JSEM PRO ŽIJ A NECH ŽÍT:-) Na amatérské rovině:-)*

05.02.2024 17:25:59 | cappuccinogirl

já to mám tak, že lajkuju všechny básně, až na pár výjimek z osobních důvodů, protože tím vyjadřuji podporu tomu autorovi za to, že vůbec něco píše. Pokud vidím zjevnou hrubku, upozornit je normální, není v tom nic zlého. Zastávám názor, že každý je originál a každý píše po svém. Reaguji až v komentářích, myslím tím jak pochvalu, tak útoky. Všichni vědí, kdo to tady dělá, takže netřeba to rozvádět.
Kritiky zde jsou vesměs pozitivní a přátelské, protože jsou to názory. I ty nepřátelské nebo všeználkovské jsou pouhé názory, mnohdy navíc psané z osobní zášti. A názor není kritika. Netýká se obsahu, formy, rýmu, ničeho konkrétního k dílu.
Takže na závěr, myslím si, že je fajn, když se píšou básně... ať už jse někdo šmikna s nůžkama a lepidlem, která neumí ani rým slunce-žblunce, nebo "chcirým", jak jsem se kdesi dočetl patrně o sobě, jsme na jedné lodi poezie...

05.02.2024 16:27:21 | stormeater

Já někdy lajknu i proto, aby dotyčnej věděl, že jsem tam byla a líbilo, i když k tomu nemám komentářově potřebu nic dodávat:-)
Znám tě,storme, ty jseš zrovna jeden z těch, co dokážou bejt "svý", povzbudíš, upozorníš, ozveš se, koment umíš napsat tak, aby něco dal tomu, kdo napsal, třebas i posunul, dovedeš se bavit na lit úrovni ale i v běžný osobní rovině a za to já si tě velice cenim... i když občas vytasíš drápky... jsme lidi, někdy je potřeba "pročistit vzduch" nebo si ulevit, my dva si toho napsali už docela dost na to, abychom si "rozuměli":-):-):-)
Krásně se měj, Storme, člověče mo(u)drý:-)**

05.02.2024 16:37:17 | cappuccinogirl

díky... já to mám tak, že za báseň, pokud není vyloženě blbá nebo hnusná, by se nikdo stydět neměl...a chyby dělá každý, dokonce i já :)))
Ale když je někdo debil a ještě poučuje ostatní, tak se to prostě musí říct :))

05.02.2024 16:40:13 | stormeater

Ale je ti jasný, že někdy je strategičtější couvnout, že jo??? A taky jistě znáš to mlčeti zlato, jenže kdo tohle vydrží, když má fakt silnou potřebu něco říct:-)
Takže chápu výměnu názorů, ale pak by se mělo zasednout k "čistýmu" a jet dál:-)
A lidem, který ti neseděj, se vyhnout:-)
To není zbabělost ani prohra Storme, to je taktická moudrost:-)

05.02.2024 16:50:10 | cappuccinogirl

ale vždyť já vím... jenže mi to nedá, jsem holt Střelec ve věku, kdy je mi fuk, že pošlu blba do prdele :)))

05.02.2024 17:00:05 | stormeater

Já jsem panna a už z podstaty čehokoli panenskýho měla bych se stydět :-)
Nestydím se:-):-):-)
Odlehčila jsem, snad neva:-)**

05.02.2024 17:09:06 | cappuccinogirl

za mě souhlasím...Liter je lidský...pro mě je to oáza klidu pohody úsměvů pohlazení byť to nemusí být vždy jen veselé ale i smutné nebo k zamyšlení...to je život...pokud má někdo ambice se někam posouvat, zviditelnit, zlepšovat a třeba vydávat svá díla má spoustu jiných příležitostí jak si něco dokázat...to samozřejmě platí i pro kritiky...

05.02.2024 16:16:34 | enigman

Já si myslím, enigmane, že modro by i v tomhle směru mohlo pomoct, ale fakt by bylo třeba to nějak ošetřit...protože každej píše pro něco jinýho... každopádně já si myslím, že kdo MÁ AMBICE, tak Ok, vždyť fakt jen třeba do tý anotace stačí vepsat, prosím o kritický posouzení, nebo tak něco, je určitě i tady spousta lidí, co by mohli pomoct, maj lit vzdělání, maj zkušenosti, třebai pracujou v "oboru", něco vydali, ...co já vim...:-) Ale nelíbí se mi, když se hromadně napíše...jooo, takhle by měl dílo posuzovat každej! A jenom takhle a hotovo!!!
Tož takhle nějak:-)
Jinak si teda zas naprosto v osobním duchu dodám, že na tebe i dnes velmi ráda v modru "narážím" a přeju krásnej podvečer:-)*

05.02.2024 16:24:27 | cappuccinogirl

Napsala jsi to moc hezky

05.02.2024 16:12:49 | Protos1182

Hlavně přesně, jak to cejtím:-)*

05.02.2024 16:14:38 | cappuccinogirl

A to je super

05.02.2024 17:49:42 | Protos1182

Taky si nechávám svoje negativní postřehy pro sebe. Nechci ranit a taky myslím, že nemám právo soudit a hodnotit. Zároveň ale mi nevadí, když to u toho, co napíšu já, někdo dělá, protože já jsem šla s kůží na trh a musím tedy počítat s jakoukoli reakcí.

05.02.2024 16:08:18 | Chane

Tohle bych do puntíku podepsala. Měj se co nej:-)*

05.02.2024 16:13:40 | cappuccinogirl

Taky se měj hezky :)

05.02.2024 16:28:26 | Chane

Souhlas (i když si myslím, že to nebude mít efekt, protože ti, co je to baví, s tím prostě nepřestanou - ať si to užijou ;-)). Já obvykle "moudra" míjím a sama se snažím je příliš nerozdávat ;-). Jak říkáš - ŽÍT A NECHAT ŽÍT ...

05.02.2024 15:55:34 | kozorožka

Já to napsala hlavně proto, že jsem chtěla k tomu říct svý:-)
Jsem "psavec-amatér", tož jsem psavě nechala do modra vplout svůj názor!!! Je to fakt jen názor jednoho, čistě můj, ale nestydím se za něj a nemám problém ho veřejně říct:-)
Krásnej večer i tobě, kozorožko:-)*

05.02.2024 15:59:27 | cappuccinogirl

Ano, je to tak v pořádku. Napsala jsi to pěkně. Já kdysi zkoušela některým nejmenovaným psát takové věci adresně, ale asi bez úspěchu. To ale vůbec neznamená, že to nemá smysl ;-)
Měj se také krásně, capu!

05.02.2024 16:05:27 | kozorožka

Já hladím všechny po hlavičce a tak to cítím a každý to potřebujeme.

05.02.2024 15:47:33 | mkinka

Já taky budu vždycky spíš ta, co povzbudí, Mkinko. V tom jsme "stejné". Psaní, tedy amatérské psaní, má být o příjemnejch pocitech! Navíc já opravdu nic než ten svůj "lidskej" přístup nemůžu nabídnout! Nejsem kritik. Nevyznám se v pravidlech toho a onoho. Taky si myslím, že čím víc bych toho v tomhle směru věděla, tím míň bych byla CCINO, už bych psala jinak, a to nechci! Ať si každý píše, jak umí, o čem chce,tipuje jak chce, komentuje jak mu libo... z tohohle mne nikdy hlava bolet nebude... budu každýmu "přát"!!! A pochopím!!! A pokud nebudu něco chtít číst, tak to prostě přeskočím, v dílech i v komentech, to je fuk! A tuhle možnost má každý!!!
Měj se hezounky:-)*

05.02.2024 15:56:26 | cappuccinogirl

Také se měj hezky.

05.02.2024 16:02:03 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí