Bůh se mi smál

Bůh se mi smál

***

Bůh se mi smál…

 

Když mesocain ztratil spár a začal jsem se dívat mlhou fenothiazinu, přišel za mnou Bůh. Nedivil jsem se – proč taky? Jen mne zaskočilo, že já jsem ho odmítl perzonifikovat – a on tu přede mnou v lidské podobě.... Jak jsem ho poznal? Nevím, ale byl jsem si jím jist.

Aniž pohnul ústy, řekl: Ty tvoje úvahy o mně... a neslyšně se zasmál... je ale pravda, že jsou to zábavné nesmysly, sem tam s krupičkou náznaku pravdy, ale... a zasmál se znova tím smíchem, který jsem neslyšel, neviděl... jen vnímal.

Kdybys jen tušil, jak je to doopravdy...  a další smích...

Tak – jen abys věděl, že nejsem lhostejný, jak jsi s dost velkým  despektem kdysi kdesi napsal – další smích (zdál se mi trochu sarkastický ), ani zlý (jak jsi napsal jen o pár řádků dál)... smích... smích.

 

Když se vysmál, pokračoval: tak ti dám, chlapče, dvacet let života navíc.

 

No – to je překvapení, Pane Bože... ale k čemu by mně to bylo? Bez mé ženy? sám? Deset stačí, ale dej nám je oběma...

 

Další a další smích... a mezi smíchem pár slov.... jo – už vím! přenos myšlenek! 

 

Zvláštní, přenášel... ta tvoje drzost mne docela baví, ale to nejde. Dělit se to nedá, má to něco společného s entalpií Vesmíru, nebudu vysvětlovat proč. Ber, nebo nech...

Nic jsem neřekl, ale četl mi myšlenky – to víte - Bůh... dobře, nezklamal jsi mne. Kupodivu, to nezažiji tak často. S prázdnou tě tu ale nenechám: odejdete oba ve stejnou chvíli. To je můj dar...

 

Přenesl jsem jen šeptem, vydechl: Zaplať Pán Bůh, Pane Bože.... postava se rozplynula s  posledním zbytkem fenothiazinu.

 

Autor aravara, 27.11.2019
Přečteno 534x
Tipy 15
Poslední tipující: Helen Zaurak, isisleo, vlnka, Jeněcovevzduchukrásného, Amonasr, hanele m., Iva Husárková, Anděl, Dreamy, šerý
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavě zpracované ani ne tak téma Boha, jako spíše lidská potřeba mít po boku blízkého člověka... čtivé, pěkně napsané, Aravaro, děkuji :-)

18.12.2019 18:44:50 | Helen Zaurak

Dík ta to hodnocení. Od té doby, kdy jem ji napsal, se trochu bojím jezdit autem, výtahem, lítat a tak...

18.12.2019 22:58:12 | aravara

Bůh.....je to tak trochu Džejár:-)))

28.11.2019 17:27:18 | isisleo

Proč ne, ostatně jen Ty můžeš říci co jsi prožíval a jestli věříš v to, co jsi prožíval.Rád bych měl také podobný zážitek.Ačkoli věřím v Ježíše, ještě se mi nezjevil, ale i přesto v Něho věřím.Je to hezky čtivé, díky.

27.11.2019 16:28:45 | Jeněcovevzduchukrásného

Opět fikce: nic takového se mi nezdálo. Je to jen příběh, který se mi vylíhnul v kebuli. Připadal mi dost zábavný na to, abych se o něj s vámi podělil...

28.11.2019 09:15:25 | aravara

Hezké vylíhnutí v kebuli.:-)

28.11.2019 19:31:42 | Jeněcovevzduchukrásného

To jsem vlastně nevymyslel, jen jsem zcela jinak zpracoval myšlenku jiného mého »veledíla« (:-D a zdá se, že se mi ho trochu povidlo vylepšit. Člověk se tím psaním přece jen naučí líp zacházet s jazykem a myšlenkami... Díky!!

29.11.2019 09:13:41 | aravara

To je pravda, je to jistě lepší nežli koukat do mobilu.Tudle jsem jel do svých rodných Nuslí a zastavil se v hopůdce Zlý Časy.Na barových židlích seděli tři chlapíci a všichni čučeli do svých chytrých mobilů.Dal jsem si nealko a své oblíbené brambůrky a oni celou tu dobu co jsem tam seděl pořád čuměli do těch mobilů a neřekli si mezi s sebou ani hlásku.Tomu se už může říkat Sodoma Gomora:-)No, na Literu asi nebyli, za to bych dal ruku do ohně:-)

29.11.2019 18:31:52 | Jeněcovevzduchukrásného

Hezky vyjádřeno :-)

27.11.2019 11:07:55 | Amonasr

Je to mé oblíbené téma... dík

28.11.2019 09:18:49 | aravara

Bůh se často směje...i když na obrazech a sochách to není vidět...krása...

27.11.2019 06:37:24 | Anděl

Ano, on je jediný, kdo ke smíchu opravdu pádný důvod...

30.11.2019 00:31:32 | aravara

Ještě jsem neviděl obraz Boha. Snad Ježíše, který není Bůh, ale jen zbožněný člověk, náboženský mystik... Obávám se, že nikdy Boha neuvidíme, nikdo. Leda bychom prošli za dalších pár miliard let další transformací - větší a hlubší, než byla přeměna humanoidní opice v člověka (a ta mohla být klidně nesexuální inseminací). Navíc obrazů Ježíše je dlouhá řada a pokaždé vypadá jinak a nemyslím tím rozdíl mezi dítětem a mužem...

28.11.2019 09:24:52 | aravara

P O V E D E N É ! Nejen řemeslně dobře provedené, ale lidským tématem mně blízké.

27.11.2019 00:43:23 | šerý

Děkuji, jsem rád, že tě to chytilo (:-D

28.11.2019 09:26:08 | aravara

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí