PORTRÉT

PORTRÉT

Anotace: když se mi zachce malovat...

Dnes neberu do rukou pero, dnes si to zkusím s štětcem pomyslným. A z ženy píšící se rázem stanu malířkou. A protože perem se píše a štětcem dělají tahy, pak budu pro dnešní den „na tahu“, tak jako Rubens a Rafael Santi, tak jako byl da Vinci sám. A k svému „plátnu“, zatím čistému a bez ničeho, já hledím s přáním neskromným. Chci namalovat velké dílo, chci namalovat portrét Tvůj, chci trumfnout Monu Lisu!
Tys pro mne velkou inspirací, i se zavřenýma očima já vidím Tě! Jak přede mnou stojíš, jak přede mnou se svlékáš, jak drze Ty se přitom usmíváš, jak blažený jsi ve své nahotě! A jak jsi krásný, krásně svůdný! Tys mojí předlohou a mne - mne teď už čeká první štětcem tah.
Co zachytí? Tvůj obličej… Tvé vlasy barvy slámy, tak jemné, hebké, skoro ke krku Ti spadají. A dál už ne…Tvé oči, oči zelené. Tak zelené, jako jsou málokteré, takové, co nemá ani kočka snad. Tvé oči, v nichž je pohled vyzývavý, a často něha, občas bolest, vzdor. A nadvláda a smích… No nediv se a nepochybuj, Ty, kluku, směješ se i očima! A přitom v nich máš dobro. Tolik dobra, co nemá nikdo jiný na světě. A i proto JÁ Ti patřím! Protože já Tvé dobro v očích miluji. A potřebuji k svému žití a k tomu, abych byla šťastná.
A teď? Tvá ústa přišla na řadu a já jim hodlám velkou péči věnovat. Maluju zvolna, nespěchám a štětcem poznávám je právě tak, jako dlaní, jako bych brala si je svými ústy. Kousek po kousku, Tvé sladké rty, i všechno to, co skrývají. Co skrývá se tam uvnitř, za nimi. Když mi je otevřeš, když otevřeš mi cestu, já navštívím je jazykem svým zvídavým. A odvážným a dobyvačným.
A pak zas kreslím, kreslím dál. Tvou šíji, ramena i boky, tvé mužné tělo, svaly, potažené kůží. To vše jsi Ty! Ty Adonis. Ty Paris z řeckých bájí. Tak bezchybný, tak mladý a tak svůj! Tvé tělo – to je pohled pro bohy, snad dokonalost sama! A to se mi zdá divné, protože co je dokonalé, bývá nudné, ale Ty nejsi, Ty mne vůbec nenudíš! Ty dráždíš moje smysly, Ty dráždíš moje touhy, ty dráždíš moje tělo a teď dráždíš i můj štětec! Celý se z Tebe rozčepýřil, chudáček, tak musí z kola ven.
Výměna štětců hotova…Já zůstávám a zase maluji! Maluji s odvahou a usilovně, však vím, že za to zaplatím! Svým klidem, tím, co bývá většinou až bohorovný! Svou převahou, která mne dozajista opustí! Ale já přesto znovu přistupuji k plátnu. Ať zaplatím! A ať zaplatím cokoli!
Maluji novým štětcem a maluji,co na řadě. A co mezi tvým „mezi“ skryto jest – Tvou chloubu, krásně přirozenou, tu z přirozených pro mne NEJ! Maluji štětcem, přitom dotýkám se svýma očima. Dotýkám se němě a prozatím jen zlehka, nesměle… protože nevím, jestli mohu víc. Jestli je rozumné chtít v této chvíli víc! Když troufnu si, je konec, konec malování. Protože Ty už mne pak nenecháš mému štětci, přijdu o něj! A za co? Za co výměnou?
Dostanu Tebe! Stáhneš mne k sobě a prožijem si něco, co pro mne bývá vždy tím „Něčím“ s velkým N! něco, co nikdy nechci zapomenout, něco co nesmí s Tebou prožít žádná jiná, něco, co nedá se snad vůbec popsat slovy.A co vůbec nechtěla jsem malovat! Já chtěla portrét, však tohle NĚCO je už „portrétově“ nemožné!
Autor cappuccinogirl, 21.08.2023
Přečteno 144x
Tipy 17
Poslední tipující: Misha, IronDodo, Koala, mkinka, Fialový metal, jort1, RadekČ, Ondra, jenommarie
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mně malovat, Koalko? Vyplýtval bys mnoho barvy!:-)
A k čemu, když by pak ani nešlo rozeznat, jestli maluješ girl nebo kredenc:-)
Ne, sladký, nemyslím to tak. Ale strašně bych chtěla cítit tvůj štětec na svém těle, i když by byla dřina, než by ses dotknul všeho :-)
ale čas by v tý chvíli stál, tak jako tvůj štětec, a byl by nedůležitej:-)
jen je děsná škoda, kluku míšánkovej, že než by se na mně dostala řada...:-(
občas si všimnu tvejch komentů pro jiný květulky tady na literu. Nedá se nevšimnout, každej je na očích...:-)
a těžko poznáš váhu vyřčenýho...
ale já si budu stejně tvrdohlavě myslet, že co mi píšeš, není jen proto, abys i na ten můj kousek naší společný liter zdi plivnul pár písmenek, ale že to MYSLÍŠ ASPOŇ TROCHU VÁŽNĚ!!!!No co už s cappuccinkem, je někdy bláhová...

25.08.2023 18:15:45 | cappuccinogirl

Malovat moc neumím. Zdi - to jo. Ale kreslit moc ne.

Takže ani nemám ambici Tebe namalovat.

Ale chtěl bych být tím štětcem, který Tě bude malovat...

25.08.2023 18:01:47 | Koala

Krásně napsáno - poutavě, protože si trefně vystihla nádherný, milostný tok energie - skvělé ;)*
Měj se překrásně, milá Kapučínko :)*

21.08.2023 11:34:12 | Ondra

Milostný tok energie... tak to se ti Ondrášku povedlo... budu si pamatovat tuhle vazbu, stejně jako si chci napořád pamatovat tebe... milostný tok... začíná od pramene...a končí... vodopádem? Vodopádem vášně... krásný myšlenky jsi ve mně probudil :-)

21.08.2023 12:06:21 | cappuccinogirl

Děkuji a nápodobně ;)*, Kapučínečko*
Vodopád vášně - mmmm - nádhera ;)*

21.08.2023 12:14:12 | Ondra

Když láska maluje
není třeba nic.
SRDCE zná každý tah
i bez štětce, vždy ví.
Stačí jen pomyslet.
Na ty něžné rty.

Na oči
Na úsměv
na všechna známá gesta..

Když láska maluje.
SRDCE si zpívá..
a malba, je..jedinečná. ;)*

Krásně maluje LÁSKA.
.
ST.
Pěkný den cappu* s úsměvy a pohodou. :)

21.08.2023 10:53:05 | jenommarie

I Tobě Marienko... a děkuji Ti za komentář, je krásný :-)

21.08.2023 11:15:31 | cappuccinogirl

;):) to jen po přečtení..tvých..běželo mi..** maluj miluj. Papa

21.08.2023 11:25:20 | jenommarie

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí