CITÁT MÉHO DNE

CITÁT MÉHO DNE

Anotace: nedalo se ignorovat :-)

Lepší jest sám sobě semenáčem třásti, než se ženami hampejznými obcovati!"

J.A.Komenský

Tak tohle nemůžu nechat ležet.

Kolem něčeho takovýho já jen tak neprojdu.

Protože napadlo by mne ledacos, ale že bude mít zrovna tento člověk potřebu vyjádřit se k problematice masturbace…

A ještě takovými slovy!

/jsem z Tebe na lopatkách, Jene/

A asi nejen já!

Takže se ptám:

Věděl tohle někdo???

/toť první otázka do pranice/

A rovnou přiznávám všem tady, že tohle Amosovo moudro mi doteď unikalo!

No povedlo se mu to do 25.8.2023. Dýl ne!

Však bráno kolem a kolem, i tento citát potvrzuje, že Comenius byl moudrý muž!

Nicméně vrhá mi zcela nové světlo na jeho ŠKOLA HROU a ORBIS PICTUS

/a já si jdu okamžitě zkontrolovat, jakými že obrazy ze světa se tento BIG TEACHER vlastně zabýval/

A než si to uzřejmím, vznesu druhou otázku:

K vám, pánové, dam se netýká, protože my nevlastníme semenáč a nemáme tudíž čím třást!

/i když není problém si ho občas půjčit, i my zatraceně dobře víme, co s ním/

Pojem SEMENÁČ, co vy na to?  Ujal by se?

 Vím, že synonym pro mužskou chloubu je dost,  ale přece jen – jednalo by se o další rozšíření slovní zásoby a to by mohlo být chvályhodné!

Tož co, mužové LITERští, kdo zvedne Ámosovu rukavici, kterou ne on, ale já jsem teď mezi vás hodila?

/Protože byl by borec, kdo by třeba u sexuologa s hlavou hrdě vztyčenou vysvětloval doktorovi i sestřičce, jak často TŘEPE SEMENÁČEM! I když by se tím asi vystavil riziku, že ho hned ze sexuologické poradny pošlou na NERVOVÝ/

A slovo do pranice pro vás, dámy, SEMENÁČ…to zní, což?

/penis, úd, klacek, pyj, pták, ocas…to všechno JDE, ale já bych řekla, že Komenský nám teď hodil do hry terminologický trumf a  všechno ostatní jím přebil! Hravě, jak jinak u něj, vzhledem k jeho celoživotní snaze o reformy/

 

 

A dodatek: Kluci, doufám, že co je psáno umíte brát s rezervou, stejně jako já, protože jak  si tady usilovně datluju do klávesnice, směju se každýmu písmenku!!!

/a je myslím vždycky lepší, když se holky smějí jen písmenkům a ne tomu, co představuje semenáč/!!!

Autor cappuccinogirl, 26.08.2023
Přečteno 284x
Tipy 22
Poslední tipující: Misha, IronDodo, Anfádis, kudlankaW, Helen Mum, jort1, RadekČ, Koala, MatyhoZmaty, mkinka, ...
ikonkaKomentáře (53)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mám rád kontroverzní výroky L. Klímy /pokud jsi nečetla třeba Utrpení knížete Sternenhocha, doporučuju, moc pěkný koktejl sexuality, hnusu, oplzlosti, inteligence..) I když to je výro odjinud a netýká se semenáčů :)

„Žmolek z prdele statného drvoštěpa má větší cenu než celá dnešní česká inteligence.“ (1922) - někdy to cítím podobně tváří vstříc některým myslitelům současnosti.

Je dobře, že tu jsi, je to fajn koření.

30.08.2023 13:18:36 | vrbák

Amos věděl o životě svoje :)

!

30.08.2023 13:13:57 | vrbák

Když Amos věděl o životě svoje, tak je hlavně dobře, že tu na LITERU je s námi ON!!!!!!!
Učitel národa! Učit se od něj můžem :-)

30.08.2023 13:23:37 | cappuccinogirl

Drahá sestro z kóje básnické, pokud Tě zajímají nevšední slova z historie vývoje českého jazyka nabízím Ti toto:

Bible kralická, 1Kor 6:9
Zde je uvedeno slovo "samcoložníci"
Že nebude trvat dlouho pochopit, co to znamená, že ne...!?

29.08.2023 19:48:58 | IMMANUEL

Drahý bratře, jsi úúúúúúúžasnej... a samcoložníci jsou snad ještě úžasnější, aspoň ti z mý ložnice...:-)
ale vlastně i všichni ostatní, protože já jsem vždycky radši pro cokoli se samcoložím, než pro člobrdo:-)

29.08.2023 20:03:07 | cappuccinogirl

Že jeho nedokončené veledílo obsahuje údajně i to kterak se má po probuzení našinec chovat co se očisty obličeje týče to mi bylo známo skrze znalce díla Comenie ( doktor Jan Hábl)
Ale že šálku lahodné kávy nezůstane skryto podobenství o semenáči - za to Ti patří můj nevýslovný dík!

Pokud je autorství citátu výše uvedené nezpochybnitelné jako ryze Komenského pak

SToupl v mých očích o další “štok!”

Marty
žertéř a kupčík vyděšený

27.08.2023 13:05:45 | kudlankaW

Marty, co se pravosti výroku týče a vsunutí jej do úst Komenského... to nemohu zaručit stoprocentně, neb kdo mi to může dnes již potvrdit. Komenský není, současníci nejsou, tak to máš těžký... ale že jsem to na tom internetu četla, je fakt a já jsem člověk ochotnej věřit mnohýmu a tak dokud mi to někdo nevyvrátí, svou důvěru v tohoto velikána i v tento jeho výrok si ponechám:-)
Protože jak píšeš, opravdu ho to "zlidšťuje", taky jsem si ho posunula o patro:-)

27.08.2023 13:11:34 | cappuccinogirl

Je mi to sympatické
I když jako poslední biskup Jednoty bratrské
docela stačí i

“Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest”

27.08.2023 19:45:24 | kudlankaW

Směju se naplno... všeliké kvaltování pro hovada vhodné jest? Zkusíme si o tpm povyprávět, až budeš kvaltovat třeba na záchod, OK:-):-):-)

27.08.2023 20:53:13 | cappuccinogirl

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest
Což jsem dobytek, že vše co dělám pro plný břich dělám ba ještě hůře?

27.08.2023 21:06:23 | kudlankaW

I když, Marty, nebylo by tam spíš něco jako "hovadstvo":-) No páni, toť debata na desátou večerní! Ech, vy mužové literští, k čemu všemu vy mne ještě nepřimějete :-):-):-)

27.08.2023 22:25:34 | cappuccinogirl

Jíst se musí, Márty, takže onu místnůstku potřebujem všichni, takže kliiid:-)

27.08.2023 21:15:56 | cappuccinogirl

Jen jsem doplní citát
Nic víc za tím, prosím, dear, nehledej

Má úcta

27.08.2023 22:03:05 | kudlankaW

Nehledám, líbí se mi, jak jsi to doplnil, hned je to celý ještě zábavnější... a získalo to, ehm, další rozměr...:-)
Mimochodem, těmy slovy jsi se skvěle trefil do vyjadřovacího jazyka té doby... vyznáš se :-)

27.08.2023 22:22:15 | cappuccinogirl

No páni! To jsem opravdu netušila o J.A.Komenském... děkuji, cappuccinogirl :-))

26.08.2023 19:16:47 | Helen Mum

Helen,

přiznávám a sdílím Tvé nadšení !!!

27.08.2023 13:06:52 | kudlankaW

Já to taky netušila, Helen... a mám pocit, že takových nás nevědoucích je víc... no hlavně že jsme tu díru ve vzdělání zacelily:-)

26.08.2023 19:25:17 | cappuccinogirl

...tak tomu říkám poučení...:)

26.08.2023 15:11:18 | jort1

Faaaakt?! Tak dnešní den to je?! Ten, kdy se role obrátí????:-) Protože zatím jsem moudra čerpala asi jen já z Tebe:-)

26.08.2023 15:30:55 | cappuccinogirl

Jiříčku panikařím! JÁ TO TU NEMÁM!!!!!!!! Jukni na to a zkus mi poslat odkaz na konkrétní stránku. Jinak tvý děvče kapučínový zůstane plodníkem nepolíbený a tudíž plodníkově úplně BLBÝ!!!!!!:-)

26.08.2023 14:41:51 | cappuccinogirl

Blbej jsem já, protože neumím přeposlat odkaz...ale vyprdni se na to, stejně je to jedno, protože ten citát Ámos stejně neřekl a nebo řekl ale podle komeniologa o tom nikde není žádný záznam.

26.08.2023 14:57:58 | Jiří I.Zahradník

Ty jo, tak proč by mu ho strkali do pusiny???:-)

26.08.2023 15:31:50 | cappuccinogirl

... myslíš toho plodníka nebo semeneče? :))

26.08.2023 15:57:36 | Jiří I.Zahradník

No a teď včíl co vlastně?!:-):-):-) No krásně jsme se v tom ztratili... vobáááá! A já jsem moc ráda, že v tgom nejsem sama:-):-):-)

26.08.2023 16:12:51 | cappuccinogirl

slovutný Comenius byl muž mnoha talentů... spisovatel, kněz, učenec a autor mnoha pravd a mouder. Já si ze školy pamatuju nesmrtelný citát Lepšie jest fortedlnie se ubzdieti, nežli grošiek v apotece zazdieti...

možná je podoba upravena kýmsi kdysi, ale pravda je to hluboká;)

26.08.2023 14:20:43 | stormeater

Tuším hloubku, leč protože já si ani toto ze školy nepamatuji, a proto požádám o dovysvětlení: Jak mám chápat "fortedlnie???"
Co že se tu brzdí, abys nemusel utrácet za lékárnu???:-)

26.08.2023 14:30:36 | cappuccinogirl

tak fortedlnie je asi staročeský přepis slova fortelně, to asi tušíš, co znamená
a ubzdieti se, čili ubzdít se, je prostě upustit vzduch zadním otvorem, neboli uprdnouti se...

26.08.2023 15:35:23 | stormeater

jo tak to už jsem doma... všichni jsme jenom lidi tak to známe :-)

26.08.2023 15:39:15 | cappuccinogirl

Milá cappu, četl jsem také tento citát,ale místo semenáče tam byl plodník . A přikláním se k verzi s plodníkem. Semenáč budou spíš varlata a stěma si moc netřesu...jen tak lehounce hladím. :))

26.08.2023 14:02:18 | Jiří I.Zahradník

Tak nevím, Jiříčku, ale citát jsem vepsala doslovně... a tam je opravdu se slovem semenáč spojeno sloveso třásti... k těm varlátkům mi to moc nejde! Protože tahle součást pohlavního ústrojí opravdu potřebuje jemnější ehm zacházení:-)

26.08.2023 14:12:57 | cappuccinogirl

Dej si do Googlu třásti s plodníkem, je tam o tom několik článků.

26.08.2023 14:33:06 | Jiří I.Zahradník

Ježíš ještě tam nejsem a už teď se bavím, Jiříčku. Dala jsem si PLODNÍK a vyjel mi psotník, plivník a plesník... nemůžu se nesmát, ale neboj pokračuju, jsem houževnatý děvče, nevzdám to!!!:-)

26.08.2023 14:38:58 | cappuccinogirl

Dej si do Googlu? Zlatíčko moje, jinej pokyn bys pro mne neměl? Ať už jde o plodník nebo semenáč??? :-)
No co už s tebou, příteli, jdu googlit, když myslíš...
Chápu to tak, že mne chceš mít vzdělanou a děláš vše pro to, abys rozšířil mý obzory:-)
Jen doufám, že při tom googlení se mi místo obzorů nerozšířej panenky :-):-):-)

26.08.2023 14:36:40 | cappuccinogirl

Myslím, že "semenáč" je moc hezký dobový opis. :-) Ale zřejmě ten výrok nebyl prvotně o masturbaci, ale o varování před pohlavními nemocemi, tehdy velmi rozšířenými, zvláště v "hampejzech" neboli nevěstincích. Takže varoval před prostitucí a šířením chorob.

26.08.2023 13:55:46 | Lighter

Nicméně o MASTURBACI šlo:-) A to je to, co mne přimělo se u toho citátku zastavit. No, nezastav se u něčeho, co má stejnej slovní základ:-)

26.08.2023 14:10:47 | cappuccinogirl

Otec vlasti,
oddával se slasti :))

26.08.2023 13:41:27 | Alvara

To stopro...a s kolika ženama, o kterejch se ví:-) A taky s kolika ženama, o kterejch se třeba vůbec neví!!!:-) Když uměl plést košíky, určitě taky uměl plíst hlavu, ženskejm kolem sebe!!! Vždyť třeba jenom vzpomeňme na elišku, ta musela ze sebe udělat chvilkově "chlapa", aby se dostala do předpokoje jeho komnat a paaaak:-) Místo košíků spolu asi proplétali, co se dalo!!! :-)

26.08.2023 13:45:21 | cappuccinogirl

Tohle jsem Capu nevěděl :D a výraz je to legrační ... Možná to tu a tam použiji v běžný mluvě, ale nepředpokládám, že to někdo pochopí :D zajímavé psaní a Big Teacher má recht ;)

26.08.2023 13:35:32 | MatyhoZmaty

Jestli to někdy použiješ v tý běžný mluvě Maty, dej určitě vědět, jak jsi s tím dopad, zlatíčko. Zajímá mně to!!!

26.08.2023 13:41:58 | cappuccinogirl

"Třásti semenáčem" - je skvělý. Teď myslím, že je to skvělý výraz.
A samozřejmě i záslužná činnost. Spíš samozáslužná.

A mě se líbí i jiný výraz - samohana...

Krásný víkend, Capu.

26.08.2023 13:05:58 | Koala

Třásti semenáčem, Koalko, je skvělý! Rozhodně skvělejší, než třásti třeba stromem! Nebo samotřásti! Co buď!
Samohana? Tak to jsme stále u té samé činnosti:-) A musím se přiznat, že s tímhle trochu zápolím, tak jako ty včera s těstem na stole, dear...:-)
S přední částí slova problém nemám žádný...samo je v pohodě...ale hana??? To je jako bys sám to, co děláš, degradoval, neeee? Nebo se na to koukám špatně? Hana je odsudek, v tomto případě sebe sama...děláš něco, co bys neměl, protože se to nesluší... ALE KUŠ!!! Koalko, někdy na to zavedem řeč u ccina a já ti vysvětlím, můj milý, jak se věci mají. A kdyby se to nějak zvrtlo (krásně zvrtlo), můžem třeba tou samohanou začít a já...božeeeeeee...

26.08.2023 13:18:32 | cappuccinogirl

Přesně tak je to, jak píšeš. Že historie dala světu velikány, co dostali se do učebnic, budiž, ale pořád to byli jenom lidé... :-)
Já jsem tuhle svou úvahu dala přečíst dceři a víš jaká byla její reakce, když prochechtala se až na konec? "Proč tohle nám ve škole neřeknou???" :-)

26.08.2023 12:03:58 | cappuccinogirl

Semenáč je kouzelné slovo, výborné a vlastně vystihující. A my ženy pak nejspíš máme zahrádku či políčko. Nebo sazební důlek? :-)
Je dobré vnímat naše předky nejen jako nositele mouder a činů, ale jako cítící živé bytosti. Zaznamenala jsem z Toulek českou minulostí: Karel IV. v tichém objetí plakal, když se jako starý muž potkal se sestrou Blanky z Valois. Zuřící Zikmund řekl vyslanci husitů přicházejícím s jakýmsi pro něj nehorázným požadavkem: naseru ti do rypáku. To prostě nelze zapomenout :-).

26.08.2023 12:00:31 | kozorožka

Snažím se udo.držet vážnost písmem na otázku co jsi položila.
Nejde jen o houbaření ?
Úvahy jeho žáků ... "Po škole"
Můj otec sečtělý ... by mě poučil.
Nevím však jestli "semenáč" je právě to co mám ...
Spíš "rozsévač ... dobré nálady."
O podrobnostech ev. zdrobnělém výrazu ... ještě uvažuji.
Ať semenáčkům se daří ;-)

26.08.2023 11:29:32 | Fialový metal

Rozsévač...dobré nálady???
Tož pújdu s tebou, v podobném duchu... a naskočím na tvou vlnku hravou:-)
A pro tvůj rozsévač já VYSAVAČEM stanu se...chceeeeš??? :-)

26.08.2023 11:37:33 | cappuccinogirl

Vysavač je stroj
Domácí čištění zvládá
Mnohdy za pár vteřin
To není moje parketa
Co lze provést
A vytěsnit chci pochybnosti u Múzy Múz ;-))
Ale pokud zvolit mohu raději jiný výraz v tváři ...
Ten úsměv
Ten pocit
Ten ...
Já spokojen jsem s "Vířivkou."
Co víří se v bocích..

26.08.2023 11:46:21 | Fialový metal

No já bych řekla, že nejlépe by bylo STŘÍDAT! I ve fotbale se musí, když se kluci unaví:-) I vyřivka má svou max délku pro výkon, a když ji vysavač puštěný třeba jen na nejnižší stupeň alespoň na chvilku nahradí... pocit bude nádhernej, úsměvem se obdaří, ti jichž se hra týká, z boku na bok vlnky oceánu nás budou převracet... o oceánu mluvím kvůli tobě, právě jsem se do jednoho tvýho začetla, zlatíčko, Tichý oceán, víš, že já bych i ten snad přiměla promluvit, alespoň lehounký povzdech aby vyslal mým směrem?:-)

26.08.2023 11:56:06 | cappuccinogirl

Jako maják ;)
Proud světla
Proud myšlenek
Proud pocitů
Co se nás zmocní
Co nás nepustí
Co nás chrání
Co nás i překvapí
Co dál si stojí
Na břehu
Když lodička se kymácí
Když jediné místo je v klidu
Když jediné místo je pevně přikováno ke kruhu ...
Svědomí ...
Svědomí, že něco nejde
Svědomí co bolí
A z bludného trojúhelníku
Právě se snaží najít cestu.
***
Snad porozumíš
Větru co řve a rve mé vlasy.

26.08.2023 12:44:14 | Fialový metal

Rozumím tomu, že fialová
teď ke mně jinými slovy promlouvá.
Že vede mne nyní někam do míst
kde kotví tiše, rákosím skrytá, bárka tvá.
Že tišíš moje rozechvění
a hladíš něžně po vlasech,
to nepříjemné věru není,
i to se líbí, z úst unikne mi vzdech
a mám chuť ti za to ...PODĚKOVAT!!! Přijmeš díky???

26.08.2023 12:51:48 | cappuccinogirl

Komenskému je vkládáno do úst mnoho citátů, které nikdy neřekl.
Nic proti pořádnému třesení, ale takové pěkné obcování to stejně nenahradí.

26.08.2023 11:26:01 | Uličný

Co je nebo bylo kdy Komenskému vkládáno do úst, to bych raději... :-)
Na druhou stranu, co řek nebo neřek, co je z něj a co mu kdo přidal, se asi nedozvíme, potvrdit nijak pravdivost totiž nelze :-)
Obcování je vždycky lepší než když jseš na to sám/a!!! Jen ty hampejznice bych škrtla... a hledala si pro sebe kvalitnější protějšek...
Hele, příteli, myslíš, že v té době byli i hampejzníci??? :-)

26.08.2023 11:31:08 | cappuccinogirl

Kapučínečko, Ty mi dáváš - takové záludné otázky... :D
Na první otázku - nevěděl jsem to.
Na druhou otázku - proč by ne? Pojem Semenáč je výstižný a dá se bez problému přidat k výrazům již známým :)
A neboj, za mě mohu říci, že to beru s absolutní rezervou a jako příjemné, vtipné zpestření dopolední ;)*
Díky a měj se překrásňoučce ;) Kapučínečečko :D ;)**

26.08.2023 11:20:03 | Ondra

Pojem semenáč je super, mně si získal zcela...jen by mi asi chvilku trvalo, než bych se přestala smát, kdyby mi ho ten kluk tak nějak představil. Ale neboj, uklidnila bych se, bo já mám ve zvyku při představování bejt "tváří v tvář" a jak bych mrkla na ty důvěrně známý tvary... :-) Byl by můj, semenáč, nesemenáč:-)
Ondrášku, hezounkej den přeju...máš se???

26.08.2023 11:34:28 | cappuccinogirl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí