Ašraf

Ašraf

Anotace: Úryvek z knihy, na které zrovna pracuji. Budu moc ráda za vyjádření, zda se líbí a jestli má cenu pokračovat.

Žena zasypána do půl těla v zemi tak, aby se nemohla hýbat. Přihlížející řvavý dav lidí okolo a ten nepopsatelný pocit svíravé úzkosti a bezmoci, který se šíří místem popravy. Odsouzená žena pláče, avšak její křik není možno slyšet, jen si jej domýšlet, neboť je umlčena roubíkem.

Aš je jako v útlumu a nevnímá ani nadávky, které jsou mířené na hříšnici, která k němu skrz dav vzhlíží a pláče, vnímá jen Mulláhovo recitování Koránu, zpomalené úzkostí nynějšího okamžiku.

Nakonec od ní odvrátí zrak a po Mulláhově vyzvání se pomalým krokem odhodlá jít s davem k připravené hromadě kamenů. Neuvědomuje si, co dělá, avšak jeho vztek jako by ohlušoval jeho mysl, bránil jí přemýšlet. Než si to stihl sám uvědomit, chopil se jednoho většího kamene a mrštil jím vzteky po odsouzené ženě.

„Alláh akbar!“ zakřičí a nakonec vezme z hromady další kámen a znovu jej hodí po ženě.

Po několika minutách se odsouzená nehýbe, což dav podněcuje k dalšímu hrůzostrašnému kamenování. Pokračují, jako by na ničem jiném nezáleželo, jako by si tímto činem sami zajišťovali Alláhovu přízeň, aniž tuší, že cizoložnice už se nenachází mezi živými a že její bezcenné tělo už jen bezvládně leží, napůl zasypané v zemi. A nevnímá to ani Aš, i přesto, že ukamenovaná cizoložnice je ženou, jež ho přivedla na svět.

Autor Philosophic Theory, 15.04.2014
Přečteno 570x
Tipy 1
Poslední tipující: Aiury
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ahoj, určitě pokračuj! Úryvek se četl pěkně ;) A kdyby se to náhodou někomu nelíbilo, tak se na něj vykašli ;) Každý nemáme stejný styl četby ;) Rozhodně to podle mě ale stojí za to pustit se do toho :)

15.04.2014 18:35:15 | Aiury

Jé, děkuju moc, to mě potěšilo :-)

15.04.2014 19:04:01 | Philosophic Theory

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí