Rozvodem nerozvodem

Rozvodem nerozvodem

Ráno vstanu a mám pocit, že se brzo opařím čajem. Nic moc začátek dne. Ale on už počátek života není nic veselého. Vylezete z teplého prostředí, kde jste devět měsíců dostávali zadarmo jídlo a nápoj. Devět měsíců jste spali a vše bylo ok. Najednou se nacházíte v cizím prostředí, je vám zima a máte se nadechnout a to je hned první trampota. Někdy už druhá, pokud máte pocit, že musíte nejdřív svět poctít svými dolními končetinami a až pak hlavou.
Nádech zní jako prostá a jednoduchá věc, ale i tady může být problém a tak můžete hned po prvé v životě dostat na zadek aniž by jste udělali něco špatně. Vlastně ano, neměli jste chuť žít. Když tak pozoruji skepticky svět, tak někdy si říkám, že ten nádech - to bylo to nejlepší a zároveň to nejhorší v mém životě. Když koukám na tu nespravedlnost světa, tak mám někdy chuť se světem rozvést. To by byl panečku rozvod. Svět by mi musel platit alimenty, ale žádné laciné. To by se mu prodražilo.
Jenže svět má mocnou zbraň - smrt. Ta si přijde, kdy se ji zachce a rozvod mi tak překazí. To víte - životu a světu se platit nechce. Představme si, že by to bylo možné. Nejdřív by přišlo majetkové vyrovnání. Půl na půl. Chtěla bych od světa vděk, spravedlnost a jistotu. Tu spravedlnost bych převedla ze svého účtu na účet všech obyvatel. Po majetkovém vyrovnání (nebo před) by byli na řadě děti. Mým dítětem je má fantazie, která mi pomáhá tento svět opouštět bez použití drog a podobných nesmyslů. O to bych přijít nechtěla. Tady by ten rozvod asi hodně bolel. Každopádně jako vždy, když se jedná o dítě.
Nezmínila jsem svůj majetek. Nemusím ho mít, ale když o něho nepřijdu budu ráda. Je to láska. To si myslím, že je to nejdůležitější v lidském životě. Nechtěla bych o ni rovněž přijít. Ostatní věci a materiálno není podstatné. Dalším důležitým aspektem je zdraví, ale to už není tolik mým majetkem. To je dar, který mi byl propůjčen na hypotéku. Hypotéku platíme našim chováním.
A takhle o rozvodovém řízení se světem bych mohla psát do nekonečna. Je to jen hloupá úvaha nad nesmyslností rozvodu a zbytečnou snahou lidského jedince naprosto změnit svět. Můžeme ho měnit, jen když dokážeme měnit sami sebe. Rozvod ukazuje, kolik lidí se nedokáže proměnit, aby byli dva spokojení. Někdy se o to pokoušejí, ale stejně k rozvodu dojde, protože už to nejsou dva stejní lidé jako na začátku. Svět je strašně zvláštní a rozvod s nim. Tečka.
Autor Rezka Štrochová, 10.07.2012
Přečteno 369x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí