Vnitroblok

Vnitroblok

Anotace: Jak poetický je život v centru města.

Bydlím v centru velkého města. To by mohlo podnítit vizualizaci k tomu, že žiju ve smogu a drnčení tramvají. Není to až tak pravda. Sice večer v sedm zaslechnu zvon na kostele svatého Tomáše, ale je to spíše takový romantický hlas staletí starého muže, který je místem pro setkávání lidí s bohem, ať už si pod jménem bůh představíš fousatého dědečka nebo energii podobnou polární záři.
Mimo zvon večer neslyším nic, jen cvrlikání kosů, tíkání sýkorek, cvakání stehlíků a tlukot dlasků.
Ano, bydlím v centru, ale ve vnitrobloku, který je jakoby tajemnou zahradou, skrytou zrakům běžných občanů, spěchajících kolem. Tajemnost zahrady je ještě umocněna tím, že na ni navazuje konzervatoř. Z té se den co den ozývají zvuky, že se při chůzi do práce či domů cítíš jako herec ve filmu.
Tuhle mě při cestě domů doprovázelo staccato svištění smyčců, čímž jsem byla vybídnuta k ještě rychlejšímu kroku, ačkoliv jsem nesla velkou tašku s nákupem.
Jindy jsem trhala před okny sedmikrásky, abych si je dala do polévky, když vtom začal dívčí soprán zpívat stupnice. Bylo to krásné. Sluníčko se tetelilo přes borovice, v nichž ševelily sojky, já v noční košili trhala kvítí a při tom zněl tklivý hlas. Skoro jako vhled do kreseb od Švabinského.
Onehdy jsem byla na toaletě a donesl se ke mně zvuk tuby. Trefné dokreslení.
Kdysi jsem spěchala na schůzku a v doprovod mi hrály svižné tóny klavíru, až jsem si připadala jako Ada z filmu Piano, která prchá od manžela divočinou a blátem. Já ale na rozdíl od ní neměla manžela ani před kým utíkat, spíše jsem spěchala na tramvaj. Nebrodila jsem se blátem, to na vydlážděném chodníku není možné, ale dělala jsem slalom mezi zaparkovanými auty.
Mému spolubydlícímu ale mladí muzikanti silně vadí. Nechápu to.
Ve mně hudba linoucí se z jakéhokoliv hudebního nástroje, i když to jsou jen etudy, evokuje něco krásného.
Myšlenky mi letí do vzdálených končin či věků, kde v zemi dostatku a krásy muž a žena koušou jablko a u toho se hihňají.
Ale občas to není taková legrace, zvlášť když jdu kolem vedlejšího domu, kde sídlí pohřební služba. Občas před tímto domem zastaví velké nákladní auto, ze kterého muži vykládají sudy a u toho si vykládají. Co je v těch sudech? Zřejmě balzamovací lák na zákazníky.
Každopádně na mně v těchto místech dopadne skromnost a pokora k životu, poděkování tomu, že dýchám, a slunci, že mě píchá do očí.
Je mi zde krásně, zvláště když mi k tomu hraje ten něžný saxofon.
Autor Jiřinka Mignonka, 28.03.2014
Přečteno 486x
Tipy 8
Poslední tipující: Luky-33, enigman, poeta, Madanik
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

v centru města a tolik opeřenců?...když je natahuješ vydrží do dalšího dne?...

28.03.2014 13:12:40 | enigman

Jak myslíš - "natahuješ" ? :)

28.03.2014 13:14:50 | Jiřinka Mignonka

jako hodiny...

28.03.2014 13:16:19 | enigman

Já je nenatahuju ale oni zřejmě mají v sobě nějaké vnitřní hodiny, protože přesně o půl 4. ráno začínají zpívat :)

28.03.2014 13:17:42 | Jiřinka Mignonka

a dokdy?...

28.03.2014 13:19:21 | enigman

To přesně nevím, ale asi do sedmi.

28.03.2014 13:21:37 | Jiřinka Mignonka

pane jo!...to vydrží dýl než Pepík Zíma s dechovkou...

28.03.2014 13:24:32 | enigman

:D :D :D

28.03.2014 13:32:22 | Jiřinka Mignonka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí