Zrezavějel šuplík č. 2

Zrezavějel šuplík č. 2

 

Vyzutá tiše proklouznu kolem potrhaného závěsu a po špičkách se plížím schodištěm, vedoucím k pokoji s panenkami.
Tajnou výpravu mi znenadání překazil naježený ocas a hluboký hlas obávaného pana B.

„Jen pojď dál a nezapomeň slušně pozdravit.“
„Uctivá poklona pane Pardál.“ pronesu směrem ke starému kocourovi, který své vykrmené tělo ledabyle odkolébal pod hladící ruku pana B.
Paní F mě od trouby, plné sladké vůně právě dopečeného koláče, mateřským úsměvem pozvala ke stolu. Nemohu odmítnout, i když do mě sotva před půl hodinou doma nasoukali tři rohlíky se salámem.
Prkenně se usadím a snažím se zamaskovat svůj najedený výraz v očích, zatáhnutím nacpaného břicha pod žebra.
Bystré oči pana B ale neoblafnu. Zamračí se a praví „Běž se kouknout do zrcadla, seš tak hubená, že budeš brzo studená.“

„Judinka ještě píše úkoly“, prohodí paní F cestou ke stolu a hbitě vybírá z naservírovaného koláče kočičí chloupky. Stejně tam nějaké vždycky zůstanou a já je tajně nalepuji na své upocené prsty a otírám pod stolem o sukni. Ještě teplý koláč hojně zapíjím mlékem a po očku sleduji vyhrnující se rukáv pana B, vím že tam něco má, pořád to schovává a když mě přistihne jak ho tajně pozoruji, stáhne nažehlenou látku košile zpátky k zápěstí.
Nenosí nic jiného, jenom košile a je celý takový zvláštní a moc starý, snad ještě starší než můj děda. Nechtěla bych mít za tátu dědu.


„Koukám, že se už budeš brzo vdávat“, vyruší mě z myšlenek pan B a já v mžiku přestanu protáčet maminčin prstýnek okolo palce.
„To teda nebudu, vždyť je mi teprve osm!“ ohradím se nebojácně.
„Měla bys ten prstýnek vyčistit, už se ti ta černota zadírá do kůže a pak tě sežere zevnitř.“
Opravdu, na kůži spatřím černé šmouhy a začínám se bát.
Poťouchle se usmívá a další „strašení“ naštěstí utne Júda, která vesele doskáče do kuchyně po jedné noze.
„No jen tady pověz naší stálé návštěvnici, který kov černá.“
Júda se na mě škodolibě zakření a způsobně odpoví „přeci stříbro tatínku“.
Pan B ji hrdě poplácá po zádech, má nejlepší kamarádka se dme pýchou a zkoušení pokračuje dál.

„A Víš co to znamená být Žid?“
„To znamená, že v pátek k vám nesmím přijít na návštěvu.“
Hurónský smích pana B rozřízne napjatou atmosféru, osmělím se a pokračuji dál ve výkladu.
„Taky kdyby paní F nepojmenovali křestním jménem Eva, měla by teď stejné příjmení jako vy a od Júdy nikdy nedostanu na Vánoce dárek ve vánočním papíru.“
Stále se usmívá a škrábe na předloktí, kde se setkávají naše pohledy a oči pana B najednou potemní stejnými šmouhami jako můj palec.

 

 

Skutečnost, že pan B přežil pochod smrti, se dozvím až o několik let později a nikdy se ho na to nezeptám.

Autor Papagena, 25.01.2016
Přečteno 766x
Tipy 15
Poslední tipující: Frr, jitoush, Jort, enigman, Amonasr, bogen
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

velmi krásně se to čte:-)

24.02.2016 14:03:03 | tvořilka

*SHALOM* :-D

26.01.2016 20:33:09 | Frr

Děkuji za návštěvu milý Frr:)

26.01.2016 21:16:59 | Papagena

.....zajímavě píšeš...má to "styl"....líbí....Ji.

26.01.2016 19:25:53 | jitoush

Moc děkuji milá jitoush, potěšilo mne, že se ti to líbí, děkuji za návštěvu:)

26.01.2016 19:33:01 | Papagena

...skvělá šuplíkovina...

26.01.2016 07:20:56 | Jort

díky za zastavení, těší mě, že se ti líbila:)

26.01.2016 11:26:56 | Papagena

na některé věci se stejně nedá odpovědět...

26.01.2016 03:02:34 | enigman

vím vím, proto je občas někdy zbytečné se ptát..

26.01.2016 11:27:46 | Papagena

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí