V jiné roli

V jiné roli

Z rozhledny je pohled na svět krásný, ale pohled z koňského hřbetu je výjimečný.

Pravil kdysi někdo moudrý.

Neměl jsem tu čest pobýt na hřbetě koňském.

Bylo mi nicméně umožněno třímat opratě, dlouhé kožené opratě a po krátkou dobu pohlížet na mladou kobylu, tažnou kobylu, jak to jen kulantně říci, na její zadní partie při výstupech do vysokých kopců.

Pro neznalého člověka městského typu, kterým jsem, vyzařovala ze zmínky o tomto řemesle „kočího“, nemalá dávka dobrodružství, navozovala pocity spojené s možností získat pevnější muskulaturu, zvýšit si kapacitu plicních laloků příjmem horského vzduchu, později snad (pokud bych vydržel nějaký čas) ve tváři ostře řezané rysy i sluncem opálenou pleť.

A brzy jsem se měl přesvědčit o tom, jak hloupé, či jednostranné, byly mé kalkuly či domněnky.
Lidem, kteří provádějí samotný svoz kmenů k cestám, (kde již může tyto kmeny odebírat technika), na horách obvykle říkají kočí, anebo pohůnci.

Ano, i já byl po dva dny pohůnkem.

Pokračování příště
Autor kudlankaW, 06.08.2016
Přečteno 515x
Tipy 12
Poslední tipující: jitoush, Jort, Fany, Helen Zaurak, Frr, bogen, Philogyny1
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já na koňském hřbetě jsem teď co mám asi rok svého koně Leviatanta celkem často sice škoda že ne na horách které mám ráda ale musím říct že je to nádherný pocit vidět svět z koňského hřbetu Ovšem svoz kmenů je asi dost drsná práce ...tak jo máš ty svaly ?;)

06.08.2016 16:19:41 | xoxoxo

nemám svaly, dear.

Jsem stále podsaditý strýček.

Za dva dny jsem se jen značně propotil :)

07.08.2016 08:56:49 | kudlankaW

Tohle téma je mi hodně blízké, jsem zvědavá, co ti ty dva dny daly...

06.08.2016 13:05:30 | Philogyny1

Rad se s Tebou podelim o postrehy...

06.08.2016 14:29:11 | kudlankaW

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí