Chalupa v pohraničí

Chalupa v pohraničí

Anotace: Původní majitelé byli Němci.

Sbírka: Jen tak

Jako dítě jsem jezdívala k příbuzným na rekreační chalupu do pohraničí. Koupili ji tenkrát asi před padesáti lety za pakatel, dosti zchátralou, ale s relativně dobrou střechou. Časem se proměnila v docela pěkné stavení. Bylo tam hodně práce, ale stálo to za to. Já tam pobývala každé prázdniny a asi každý druhý víkend. Je to tam hezký kraj pod Pradědem, nedaleko je vyhaslá sopka Velký Roudný a jiné zajímavosti. Jezdilo se tam i v zimě, mnohdy nás zdržely závěje na silnicích, takže bylo dobré mívat ve vybavení auta i lopatu, sněhové řetězy jsme neměli a vždy jsme dojeli. K chalupě patřila velká zahrada, v létě bývaly jahody, maliny, později kanadské borůvky a taky rybíz a angrešt, prostě to co se běžně v zahradách pěstovalo.Okolo plotu pestrobarevná škála květin, radost pohledět.

Ale proč to píšu. Dnes je mi smutno, protože chalupa zůstala prázdná, příbuzní, kteří ji zdědili tam nejezdí a tudíž tam nemohu jezdit ani já. Nevím co s ní bude dál, ale pokud by ji chtěli prodat, tak by si měli pospíšit, dokud stavba ještě stojí a má nějakou slušnou cenu. Je to moc velká škoda a pokud to původní majitelé , tedy moji příbuzní, ne Němci, z nebe vidí, tak jsou asi smutní taky. Ale i tohle je úděl starých stavení.

Autor Jarka, 04.03.2017
Přečteno 548x
Tipy 5
Poslední tipující: jitka.svobodova, Fany, Jin&Jang, CoT
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hezké, Jarko :-), i když smutné :-(.

05.03.2017 06:28:39 | Fany

Ano smutné to je a taková to byla pškná chalupa.

06.03.2017 14:09:01 | Jarka

To mám za humny :) a docela tě chápu.

04.03.2017 16:06:35 | CoT

Bydlíš někde tam v těch končinách?

06.03.2017 14:09:53 | Jarka

ano, 32 let jsem se na tu sopku díval z okna, byla to stálice mého obzoru :)

06.03.2017 16:42:21 | CoT

Tak to jsi měl pěkný výhled. Já když se poštěstí počasí tak vidím na kopci střechu baziliky na sv. Hostýně.

09.03.2017 17:27:47 | Jarka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí