Úvahy v modré

Úvahy v modré

Anotace: Pod hladinou myšlenek, téma rozboru, změna a strach. Optimismus a pesimismus. Reflexe.

Sedím v čekárně zdravotního střediska mého malomesta. Odhodlal jsem se ke zveřejnění vzpomínek na své literární začátky. Jak ty řádky vidím venku na vlastní oči, uklidňuje mne vědomí, že jsme se dostali až do tohoto bodu. Myslím, že se budu učit a vzpomínat celý život.

Včera jsem byl ovlivněn sledováním jednoho hororoveho snímku, ve kterém bylo zkoumano téma paměti. Chci se přiblížit podstatě změny a proč se jí lidé tolik bojí. Ve spontánním způsobu prožívání je změna nezbytným článkem k progresu. V dlouhodobém hledisku je to však něco, co ve mně vyvolává úzkost z neznámého. Z kroku do prázdna, který může být preklenut jedině zkušeností a imaginací.

Ze změny v srdci vyvěrá strach, ale také naděje k poznání sebe sama. Neměli bychom se bát poznavat sebe sama, jsme tady přece jen jednou a za vše bychom měli být vděční. Takové pritakani životu nás činí šťastnými.

Někdy se nejvíce bojíme změny, protože máme paměť a její vzpomínky se projevují skrze emoce, jimiž někdy žijeme intenzivně a probouzejí v nás radost a novou sílu, jindy propad a smutek. Oba jsou to poly bez nichž bychom nebyli celistvi jako lidé.

Téma paměti je nesmírně důležité pro tvůrčí lidi, protože ti jsou tak mnohdy ve více vzpomínkách najednou a jejich asociace dokáží vytvořit ucelený příběh. Námět. Děj. To je naše směřování, naše kroky, naše budoucnost. Strach ze změny lze změnit ve výzvu, To chvění na prsou vydechnout a probudit ve střípku tu neznou barvu, z níž je rodí jemné pocity.

Jako autor mám raději jemné pocity, s nimiž umím pracovat lépe než s těmi tvrdými, které jsou třeba sublimovat a přetvořit, aby se nestali destruktivní sílou. Změna může být otevřena na jedné straně a podpořena optimistickým vhledem. Je třeba si vytvořit cestu ke změně, pouto k přítomností, jež vede k rozkvětu sebeprozivani a lásky. Lásky ke změně.

Posunout se někam dál jako člověk a autor pro mne znamená mnoho. Nadechnu se a otevřu oči a půjdu si za svým snem. Doufám, že pro vás jsou mé reflexe alespoň dílčím obohacenim vaší skutečnosti. Kdo chce být inspirován, musí vynalézat nemalé úsilí k živoucí inspiraci se světem, umění, tvůrčí práci, snum a odpočinku.

Hradiště...
Autor Happyyz, 09.09.2019
Přečteno 335x
Tipy 1
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Změna znamená, že děláš něco nejistého, na rozdíl od toho jistého, co jsi už dosáhl a nechceš ztratit. Heslo "výzva" je pro hlupáky naivní, co si myslí, že každá změna je jen k lepšímu...ale život ukazuje něco jiného,často opak. Dříve se tomu říkalo "ctění dobré tradice" a to se dnes považuje za sprostá neprogresivní hesla a zpátečnický postoj, taková je dnes "mediálně ideologicky nejistá" doba. :-))

10.09.2019 11:38:31 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí