Předtím, než půjde spát...

Předtím, než půjde spát...

Anotace: Ze sna, neodbytné myšlenky, vstříc spánku mě nepouštní. Noční záznam myšlenek.

Za okny siluleta rejvízského kostela a ten hrobový horský klid. Obrovský kontrast v porovnáním naším hlučným; zaprášeným, špinavým ghettem, které je inventářem podivností. ,,jsem vzhůru, protože mě vybudil žaludek, nenasytné myšlenky, mé občasné obžerství, sklon k přejídání se jako potřeba uspokojit své touhy, frustrované já, které tíhne k pití piva, pšenice, lepku a slaných eventualit'' pomyslí si v noci, na vedlejší posteli, v chladné kuchyni apartmánu. 

Mĕsíc je zamlžený jako okurka naložená v lofi mystické mlze. Koruny statných stromů v řadĕ se tyčí a světlo luceren této horské osady, nejvýše položeném vesnickém klenotu Slezska. ,,už to doléhá, článek a urgentní potřeba psát a mít kontakt s počítačem, nároky na sebe-sama, blížící se cyklotýden s plánkem krmícím trasy a místa v hlavě, návraty a odjezdy a hlavně návštĕva mechanika, neboť z pod výfuku něco hutnĕ hučí při vyšších rychlostech" zapíše myšlenky v procesu, aby si je utříbil a nechal prostor pro reflexi  

Původně jsem jeli kvůli okruhu na bajk, do zlatých hor, přes vesnice a poutní místa, ale vydatně pršelo a tak si udělali výlet do Albrechtic, Krnova, Cvilína a nakonec na Křížový vrh a do wellness v Jeseníku. Takový menší okruh. Ochutnali jedno velmi podprůmĕrné cappucino a jedno celkem nadstandartní matcha latte v Krnovĕ, s vydatným a čerstvým vajíčkovým chlebem. Na kopci nahlédli na rozhlednu a do chrámu panny Marie Sedminolestné, zobrazované se sedmi kordy v srdci, se sedmi kordy symbolizujícími bolest  utrpení a následné smíření. Následná debata na tém zobrazování krutosti, utrpení a očistĕní, že v tom jej prožívat je něco ultimátnĕ křesťanského. Cesta přes malebné jesenické hřebeny a sedla, aspiruje na jedni z nejhezčích horských cest na Moravě. 

Přemýšlel i nad tím článkem o Mandy Indiana, má k němu vzor od M.P., chce si to přepsat pasáže, u kterých cítí, že něco vypovídají a dát je do souvislostí a nějaké dramatické linky. K tomu přimíchat pasáže o biografii, odstavec nebo dva o debutovem albu, co o něm napsali ve světě, jak psali o kapele by mohlo být v úvodním odstavci, moje dramatické postřehy a úvod k rozhovoru, místu a pocitech. Hlavně však ta sdílnost, upřímnost a bezprostřednost. Postavit si nějaké téma. Délka prý 8k a do konce sprna. Rozuměj. 

Mimo to měl příležitost jet do Chomutova na MMn, ale passnul to, z důvodů velké vzdálenosti a krytí s výletem na vodu, vlastně tal nějak chtěl jet a psát report i se v tom posunout, ale zároveň si nechtěl na sebe vyvíjet tlak a tak zas pocit ustrnout v komfortu, který jej nikam neposune. Ale tento článek-příležitost psát o kapele, ke které nemá tak fanouškovský vztah, jej může posunout a něčemu novému naučit - práci s citacema založenými na základě nahrávky, práci se zdroji, překlady recenzí, interwiev, práce s diakritikou, uvozovkama. Prostě takové poctivejsi textařinĕ a dramatické vazbě na příběh, vyprávĕní, třeba se v tom najdeš a něco objevis i v sobě. I když přes lehkou nevoli touha je vzbudit ve čtenáři touhu po poslechu něčeho nového, jiného. 

Poslední věc, co by rád zmínil a v čem by se rád našel jsou nahrávky, podklady které si namíchal ze zvukových knihoven, do kterých vložil malé jmění. Co zafungovalo a zafunkovalo u posledni nahrávací session, syntetický hyperpop(moment sample banky), přeprodukované smyčky glitche a hyperglitch artist(glitch with friendscollective), vybrané orchestrální pasáže (splice orchestral)a moderní hlasové prvky a efektama syntetický procedĕné vjemy (minimal audio) Dostalo to určitou muzikálnost, vlastně nic vlastního, než elektrický proud s muzikální vyzněním. A touha toho zpívat, recitovat, rapovat přes mikrofon a efektor. Jako Toyota, prostředí zjišťovat kdo jsem a co se to děje v reflexích, neuronech ech a ve světě, když jedu ve svém subaru. To mě nadchlo a tak v tom chci pokračovat a zapojit chromatická sóla smyček spolu s dalšími nástroji, které by unesli a pomohli posadit můj hlas. A časem třeba to nahrát a vystoupit s tou tvorbou. Podklady pouštĕt z mobilu nebo looperu. Nebo z notebooku. A Looper s efektorem na samostatný kanál, aby mohl smyčkovat hlas nezávisle na skladbě a to se do toho hlasu nenahrávala. A časem, jak se bude blížit podzim zima, hlasovat přes groovebox a nahrát některé vypsané banky a patterny. A třeba se pokusit vytvořit hyperpopový pattern přes který by vajboval a efektoval live a jamoval. 

Blíží se čtvrtá ranní, uspořádáš si myšlenky, a třeba tě spánek pustí ještě k sobě. Kéž by

 

 

 

Autor Happyyz, 08.08.2023
Přečteno 105x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí